رئیس جبهه پیروان خط امام و رهبری با بیان اینکه صاحبان حقوقهای نجومی باید برکنار شوند، گفت: پولهای غارت شده باید به بیت‌المال بازگردانده شود.

باهنر: صاحبان حقوقهای نجومی باید برکنار و مجازات شوندبه گزارش مشرق، محمدرضا باهنر دبیر کل جبهه پیروان خط امام و رهبری در نشست خبری صبح امروز (دوشنبه 21 تیرماه) که در خبرآنلاین برگزار شد، با اشاره به مسائل سیاسی روز، اظهار کرد: تلاشهای تروریستی در راه انداختن جنگ‌های نیابتی و ریختن خون مسلمانان جنایات فجیعی است که از سوی تروریستها انجام می‌شود. البته از طرفی خیر است که اینها در منطقه هستند زیرا حکومت‌هایی که سالهای سال پشت نقاب تزویر خودشان را حامی مسلمانان جهان می‌دانستند امروز به صورت علنی دست در دست غده سرطانی رژیم صهیونیستی خود را نشان می‌دهند و همه توان خود را به کار می‌گیرند تا بر منصب قدرت بمانند.

وی افزود: آنها حتی به قیمت جان کودکان، زنان و مردان بیگناه که فقط زندگی می‌خواهند رحم نمی‌کنند، انشاءالله این تلاشها میخهایی است که بر تابوت خود می‌کوبند.

باهنر در ادامه ضمن گرامیداشت یاد و خاطره مرحوم علی دادمان فرزند شهید رحیم دادمان، بیان کرد: بحثهای ترور بیولوژیک در خصوص ایشان مطرح می‌شود که امیدواریم مسئولان پیگیر آن باشند.

دبیر کل جبهه پیروان خط امام و رهبری در ادامه با اشاره به فیشهای نجومی حقوقی اظهار کرد: هر از چند گاهی ممکن است در هر کار اداری و سازمانی بزرگ اشکالاتی رخ دهد کما اینکه در هر جامعه‌ای ممکن است جرمها و هنجارشکنی‌هایی بوجود آید اما مهمتر از اصل موضوع مسئله نحوه برخورد با آن موضوع است.

وی افزود: اکنون فضا عوض شده است. 20 سال گذشته شایعاتی درباره بنده نیز مطرح می‌شد که پسر فلانی لباس هزار دلاری می‌پوشد و خودش نیز سلطان چای است در عین حالی که آن زمان پسر بنده 4 یا 5 ساله بود. بنده نیز نمی‌توانستم کاری کنم اما در حال حاضر فضای خبری آنقدر پرتوان است که می‌تواند از کاه کوه بسازد و از کوه کاه. البته این فضا می‌تواند مثبت نیز باشد چرا که مسئولان زودتر به خود می‌آیند.

باهنر تصریح کرد: حقوقهای نجومی ریشه‌های مختلف دارد که مقام معظم رهبری بهترین تعبیر را در این باره ارائه کردند. یک عده‌ای حقوق نجومی گرفتند و بر پایه قانون عمل کردند و عده‌ای نیز حقوق نجومی گرفتند اما برخلاف قانون بوده است.

دبیر کل جبهه پیروان خط امام و رهبری تاکید کرد: در کشور حدود 100 هزار مدیر داریم و کسانی که حقوق نجومی گرفتند حتی یک درصد آن نمی‌شود و این نشان می‌دهد که مدیران پاک دست در کشور ما بسیار است.

وی بیان کرد: قانون اختیاراتی را به برخی مجامع عمومی داده است که می‌تواند از طرق قانونی برای مدیران خود فیشهای نجومی صادر کند. در همین راستا هم برخی حقوقهای عجیب و غریب برای خود تصویب کردند البته در برخی مجموعه‌ها نیز این کار را نکردند و از طریق غیر قانونی نسبت به برداشت حقوق عمل کردند.

باهنر افزود: تاکنون چندین بار نظام هماهنگ پرداخت تصویب شده ولی هر بار راههای گریز برای سوءاستفاده‌کنندگان پیدا شده است. دولت باید روزنه‌های نشت این مسئله را مسدود کند. البته رئیس جمهور و معاون اول وی وعده برطرف کردن آن را داده‌اند و مجلس نیز باید در این زمینه کمک دولت باشد.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام تصریح کرد: خاطیان این کار تکلیفشان مشخص است آنهایی که قانونی عمل کردند باید پول را به بیت‌المال بازگردانند حتی باید از مسئولیت خود کنار گذاشته شوند ولی آنهایی هم که به صورت غیرقانونی تصرف در اموال دولتی کرد‌ه‌اند باید طبق قانون محاکمه و بازخواست شوند.

وی با اشاره به سخنان اخیر رئیس سازمان انرژی اتمی در خصوص توطئه غربیها در نقض برجام، اظهارکرد: در مسئله تصویب و اجرای برجام همواره حاشیه‌هایی وجود داشته و خواهد داشت.گفت‌وگوهای مربوط به برجام یک جنگ نرم جدی است زیرا هر طرف می‌خواهد بیشترین منفعت را برای خود کسب کند.

نایب رئیس مجلس نهم، افزود: نگاه ما به طرفهای مذاکره مطابق فرمایش مقام معظم رهبری همواره این بود که به هیچ وجه قابل اعتماد نیستند زیرا بارها و بارها امضاء کرده‌اند اما زیر امضاء خود زده اند و به دلیل اینکه خود را قلدر می‌دانند، می‌خواهند سناریوهایی را علیه ما طراحی کنند.

باهنر با تاکید بر اینکه برجام می‌تواند در مرحله اجرا یک نتیجه برد-برد داشته باشد، گفت: ما فکر می‌کنیم که طرف مذاکره ما نیز چنین تحلیلی دارد. اما باید مراقب باشیم که طرف مقابل، برجام را به برد-باخت تبدیل نکند.

وی افزود: اگر رقیب ما بخواهد برجام را به برد-باخت تبدیل کند، قطعاً شکست خواهد خورد و آنها این توطئه را در سر دارند تا مذاکرات و برجام را برای ما به باخت برسانند و ضررهایی را تحمیل کنند.

دبیر کل جبهه پیروان خط امام و رهبری در ادامه سخنان خود به تشکیل حزب فراگیر و مباحث پیرامون پارلمان اصولگرایی اشاره کرد و گفت: تلاش ما بر این است که گامها رو به جلو باشد. تشکیل 3 یا 4 حزب فراگیر در بین جریانات مختلف آرزوی بنده است و همواره این تلاش را کرده‌ام و خواهم کرد تا این امر محقق شود. البته در این مسیر موانعی نیز وجود دارد که باید رفع شود، اما فکر می‌کنم اگر انتخابات مجلس دهم را مثال بزنیم قدمهای خوبی به سمت حزب فراگیر اتفاق افتاده است و در این مسیر هم اصولگرایان به انسجام خوبی رسیده اند و هم اصلاح‌طلبان توانسته‌اند این کار را انجام دهند.

وی با تاکید بر اینکه جریانهای سیاسی به سمت انتخابات حزبی نزدیک شده‌اند، گفت: البته فاصله زیادی با حزب فراگیر داریم که باید در جهت نزدیک شدن به آن تلاش کنیم. به عنوان مثال در تهران عموماً مردم به دو لیست رای  دادند و کاری به کاندیداها نداشتند. کسانی در تهران رای آوردند که سوپری محلشان نیز شاید آنها را نشناسد البته این اشکالی ندارد و وهن نیست ولی معتقدم باید افراد قدرتمند در لیستها قرار گیرند.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام در پاسخ به سوالی در خصوص کاندیداتوری سعید جلیلی نیز گفت: کسانی که در جرگه اصولگرایی هستند آنها را مورد بررسی قرار می‌دهیم ممکن است اصولگرایان هم اکنون 20 کاندیدا داشته باشند ولی باید ضوابطی داشته باشند که همه اینها به یک نفر برسند.

وی افزود: اگر قرار باشد 20 نفر کاندید شوند و 18 نفر بمانند از هم اکنون باید شکست را بپذیریم. در حال حاضر ما از حضور همه کاندیداها استقبال می‌کنیم کاندیداهای اصلاح‌طلب به عنوان رقیب برای ما محترم هستند. کاندیداهای اصولگرا نیز برای ما قابل احترام هستند به شرط اینکه در رقابت درون حزبی به یک نفر برسند. مقدم آقای جلیلی را نیز در همین راستا گرامی می‌داریم ولی احتمال معرفی گزینه جدید از سوی اصولگرایان نیز منتفی نیست.

باهنر افزود: البته این نکته را نیز اضافه کنم که فعالیتهای انتخاباتی جبهه پیروان خط امام و رهبری و جامعه اسلامی مهندسین از دی ماه آغاز خواهد شد.

وی تصریح کرد: امیدواریم برای انتخابات ریاست جمهوری به سمت حزب فراگیر جلو برویم و ائتلافی که در انتخابات مجلس زیر چتر جامعه روحانیت تشکیل شد ائتلاف خوبی بود و همه به آن پایبند ماندند. معتقدم اگر به تصمیمات آن جلسه و قدمهایی که به سمت حزب فراگیر برداشته شد ادامه دهیم احتمال تشکیل حزب فراگیر در بین اصولگرایان وجود دارد.

دبیر کل جبهه پیروان خط امام و رهبری در بخش دیگری از سخنان خود در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه آیا تا انتخابات سال آینده دولت می‌تواند از فضای رکود اقتصادی عبور کند گفت: برای انتخابات سال آینده چند پارامتر و تجربه داریم. تجربه اول این است که همیشه روسای جمهور ما دو دوره‌ای بوده‌اند و تجربه دوم اینکه روسای جمهور قبل از آقای روحانی در دوره دوم بیش از دوره اول خود رای آورده‌اند.

باهنر افزود: اگر قرار باشد آقای روحانی در دوره آینده کمتر از دوره اول رای بیاورد رئیس جمهور نخواهد بود زیرا رای وی در دوره اول لب مرزی بود و کمتر از این یعنی شکست در انتخابات.

وی تصریح کرد: دولت یازدهم باید در سال 95 مسئله رکود را در افکار عمومی حل کند. البته از این رکود یک شبه نمی‌توان عبور کرد و اینطور نیست که یک انقلاب در این مسیر اتفاق بیفتد و یک‌دفعه 5 میلیون نفر بیکار به سر کار بروند.

دبیر کل جبهه پیروان خط امام و رهبری افزود: امروز باید در افکار عمومی رکود در حال شکسته شدن و رونق در حال پیشرفت باشد نباید با سخنرانی این مسائل مطرح شود بلکه باید مسئله شکسته شدن رکود در درون جامعه و نزد مردم احساس شود.

باهنر بیان کرد: گاهی یک پارامتر وجود دارد و احساس آن پارامتر نیز موجود است به عنوان مثال امنیت یک مقوله است و احساس امنیت یک مقوله دیگر. گاهی امنیت وجود دارد اما مردم احساس امنیت ندارند بنابراین دولتها مکلف هستند که در هر مسئله‌ای هر دو پارامتر را تعیین کنند.

وی خاطر نشان کرد: امروز دولت می‌گوید از رکود عبور کرده‌ایم حال ما می خواهیم دولت ملت را هم از رکود عبور دهد. ملت باید احساس کند که در حال عبور از رکود است مسئله رکود اقتصادی که امروز در جامعه حاکم است، چیزی نیست که بتوان طی 6 یا 7 ماه از آن عبور کرد اما می‌توان احساس عبور از آن در مردم ایجاد شود.

دبیر کل جبهه پیروان خط امام و رهبری تاکید کرد: اگر این امید در برطرف کردن رکود در مردم بوجود بیاید دولت می‌تواند در دوره آینده رای داشته باشد اما در غیر این صورت دولت با مشکل مواجه خواهد شد.

باهنر در بخش دیگری از سخنان خود به موضوع جدید بودن برخی نمایندگان مجلس اشاره کرد و گفت: به عنوان کسی که 7 دوره در مجلس شورای اسلامی نمایندگی کرده‌ام باید به صورت کلی بگویم که دوره نمایندگی هر چه تکرار شود برای یک فرد مفیدتر است و علت آن نیز کسب تجربه است.

وی افزود: نمایندگی شغلی است که تا کسی این شغل را نداشته باشد و 6 ماه از آن نگذشته باشد نمی‌فهمد یعنی چه! برای همین برخی‌ها بعد از گذشت 7 ماه از نماینده شدنشان پشیمان می‌شوند. آنها فکر می‌کردند می‌توانند در کشور تحول ایجاد کنند اما وقتی وارد عمل شدند دیدند نمی‌توانند.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام تصریح کرد: متاسفانه به طور متوسط دو سوم نماینده‌ها در دوره‌های مختلف عوض می‌شوند و در دروه‌ای مثل مجلس دهم سه چهارم عوض شدند بنده این را مفید نمی‌دانم و مجلس دهم نیز این مشکل را دارد اما این مجلس ظرفیت یک مجلس کارآمد را نیز دارد. بنده وظیفه خود می‌دانم به مجلس کمک کنم تا به دولت کمک کند تا مطالبات مردم برآورده شود.

باهنر با بیان اینکه بنده به هیچ وجه خودم را رقیب اصلاح‌طلبان نمی‌دانم و اکنون نیز زمانی است که رقابت‌ها را به رفاقت‌ها تبدیل کرد، گفت: برخی می‌پرسند برای انتخابات ریاست جمهوری چه برنامه‌ای دارید؟ بنده هم می‌گویم هنوز زود است باید تا اسفند فعالیت داشت و اسفندماه به این موضوع ورود کرد.

وی در پاسخ به سوال دیگری درباره اظهارات جوانفکر مبنی بر عبور از روحانی بیان کرد: آقای جوانفکر خیلی وقت است که از آقای روحانی عبور کرده‌اند اصلا آنها از آقای روحانی نرسیده‌اند که بخواهند عبور کنند اما توصیه ایشان اگر به اصلاح‌طلبان است بحث فرق می‌کند.

وی افزود: در حال حاضر فضا انتخاباتی نیست از رسانه‌ها نیز می‌خواهم فضا را انتخاباتی نکنند هنوز 14 ماه از دولت مانده و باید مشکلات را حل کرد اما زمان انتخابات همه به سراغ این موضوع خواهیم رفت.

نایب رئیس مجلس نهم، درباره احتمال حمایت اصولگرایان از روحانی نیز گفت: برای اینکه از آقای روحانی حمایت کنیم یا خیر شرط مهمی وجود دارد و آن این است که باید ببینیم که در ماههای آتی عملکرد دولت چگونه خواهد بود.

وی در پاسخ به سوال دیگری درباره اظهارات سخنگوی جبهه پیروان خط امام و رهبری مبنی بر اینکه تاکنون 30 گزینه برای ریاست جمهوری بررسی شده‌اند گفت: این مسائل با هم مغایرتی ندارد ممکن است 30 نفر در لیست باشند و آقای روحانی یکی از آن 30 نفر باشد. اینکه می‌گوییم تا چند ماه دیگر گزینه‌ای معرفی نمی‌کنیم به این معنا نیست که اوضاع را رصد نمی‌کنیم بلکه ما هر روز موضوعات را رصد می‌کنیم اما اینکه در تصمیم نهایی‌مان از چه کسی حمایت کنیم را به زمان واگذار خواهیم کرد.

باهنر درباره حضور احمدی‌نژاد در لیست 30 نفره اصولگرایان نیز گفت: آقای احمدی‌نژاد هم مگر می‌خواهند کاندید شوند؟

وی در پاسخ به این سوال که آیا احتمال رد صلاحیت رئیس جمهور سابق را می‌دهید، گفت: تایید صلاحیت کار حاکمیتی است و کار حزبی نیست ما نباید در این موضوع دخالت کنیم اگر حزبی بخواهد برنامه‌ریزی انتخاباتیش را بر اساس صلاحیت یا عدم صلاحیت رقبایش جلو ببرد کار بسیار ضعیفی انجام داده است و بنده در مورد رد صلاحیت هیچ‌کس اظهارنظر نمی‌کنم.

نایب رئیس مجلس نهم، در پاسخ به سوالی درباره تشکیل فراکسیون سوم در مجلس دهم نیز گفت: عده‌ای در مجلس مردد هستند ممکن است در برخی موارد به اصلاح‌طلبان و در برخی موارد به اصولگرایان نزدیک باشند. برای همین قصد دارند فراکسیون سومی تشکیل دهند اما توصیه بنده این است  که مجلس دهم به همین دو فراکسیون اکتفا کند.

باهنر در پایان تصریح کرد: در کل مجالسی که 3 فراکسیون دارند اگر یک فراکسیون اکثریت مطلق داشته باشند مشکلی وجود ندارد اما اگر هیچ‌کدام اکثریت نباشند فراکسیون سوم تعیین‌کننده می‌شود بنابراین خیلی اوقات نمایندگان وقت خود را صرف مذاکره می‌کنند و این نقد بنده به لحاظ فنی است.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 2
  • ۱۲:۵۶ - ۱۳۹۵/۰۴/۲۱
    0 0
    یک سوال حقوق نجومی را از کی می گرفتند آیا این یکی دو سال بود؟

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس