کد خبر 601808
تاریخ انتشار: ۲۱ تیر ۱۳۹۵ - ۱۰:۴۰

مدیرکل دفتر مبارزه با قاچاق کالای هدف ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز با تاکید بر احتمال نزدیک به صفر جعل کدهای به کار گرفته شده در طرح رجیستری موبایل، به کسانی که بتوانند این کدها را جعل کنند، قول جایزه داد.

اعلام جایزه برای «جعل کدهای طرح رجیستری موبایل»به گزارش مشرق، عباس نخعی با اشاره به نزدیک بودن اجرای طرح رجیستری موبایل و احتمال شکست آن به دنبال جعل کدهای طرح مشابهی که در سال 86 به اجرا درآمده بود، اظهار کرد: در راستای اجرای این طرح، برنامه‌ریزی‌های کاملی انجام شده است و نگرانی خاصی از این بابت وجود ندارد و تمام زوایای کار دیده شده و مشکلات طرح قبلی مرتفع شده است.
 
وی ادامه داد: در سال 86 که طرح مشابهی به اجرا درآمد، تنها یک کد IMEI، در سامانه ثبت می‌شد که امکان جعل آن، دور از ذهن نبود؛ از سوی دیگر در آن طرح، پیش‌بینی لازم برای برخی موارد همچون گوشی‌های مسافرتی و از این دست انجام نشده بود که تمام این موارد باعث شد تا این طرح ناکام شود.
 
نخعی گفت: در حال حاضر تمام پیش‌بینی‌ها برای اجرای این طرح انجام شده است و اطمینان خاطر نسبت به اجرای کامل آن وجود دارد؛ حتی من به هرکسی که بتواند کد منحصر به فرد نهایی این طرح را جعل کند، جایزه خواهم داد.
 
مدیرکل دفتر مبارزه با قاچاق کالای هدف ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز با بیان اینکه گوشی‌های تلفن همراه قاچاق به هیچ‌وجه قابلیت رجیستر شدن را ندارند، گفت: با برنامه‌ریزی‌های انجام شده به هیچ‌وجه امکان جعل در رجیستری وجود ندارد چراکه در این طرح، 3 کد منحصر به فرد IMEI گوشی موبایل، کد ملی خریدار و کد منحصر به فرد دیگری با یکدیگر ترکیب شده و یک کد منحصر به فرد را تشکیل می‌دهند و این کد به هیچ عنوان قابل جعل نیست.
 
نخعی پیش از این از اجرایی شدن طرح رجیستری تا اول مرداد ماه امسال خبر داده بود و به گفته وی قرار است این طرح که در مراحل نهایی قرار دارد، تا چند روز دیگر به مرحله اجرا گذاشته شود.
منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس