انتشارات «مرکز اسناد و نحقیقات دفاع مقدس» چهار اثر تازه با موضوع دفاع مقدس را در چهار ماه نخست امسال روانه بازار نشر کرده است.

به گزارش گروه جهاد و مقاومت مشرق، محمد سوری، مدیر روابط عمومی مرکز اسناد و تحقیقات دفاع مقدس به ایبنا گفت: چهار کتاب تازه این مرکز از ابتدای امسال تاکنون منتشر شده‌اند.

وی از کتاب دو جلدی «تاریخ تحلیلی جنگ ایران و عراق» به عنوان یکی از این آثار یاد کرد و افزود: این اثر، همان کتاب «روند جنگ ایران و عراق» نوشته سردار حسین علایی است که با نام متفاوتی منتشر شده است. این کتاب نخستین اثر جامع درباره تاریخ جنگ تحمیلی است که تمام مباحث جنگ را از بدو پیروزی انقلاب اسلامی تا سقوط صدام مورد تجزیه و تحلیل قرار داده است.
 
سوری ادامه داد: کتاب «تجزیه و تحلیل جنگ ایران و عراق» نوشته محمد درودیان سومین کتاب تازه‌نشر این مرکز است. نویسنده در این کتاب از مباحث مطروحه در کتاب‌های پیشین خود، به ویژه مجموعه 6 جلدی «سیری در جنگ ایران و عراق» استفاده کرده اما سطح آن‌ها را ارتقا داده است و در آن به بیان منطقی و مستدل از جنگ تحمیلی و دفاع مقتدرانه از حریم هشت سال حریم دفاع مقدس می‌پردازد. وی تبیین مسائل جنگ را در مقایسه با گذشته، با استدلال و تفضیل بیشتری ارایه می‌کند.

مدیر روابط عمومی مرکز اسناد و تحقیقات دفاع مقدس کتاب «تاریخ‌نگاران و راویان صحنه نبرد» نوشته فاطمه وفایی‌زاده‌ را چهارمین کتاب تازه‌نشر مرکز اسناد و تحقیقات دفاع مقدس بیان کرد و گفت: این کتاب به سه راوی شهید جنگ تحمیلی می‌‌پردازند. آن‌ها افرادی بودند که همواره در کنار فرماندهان جنگ تحمیلی حضور داشتند و یادداشت‌ها و نوار‌های صوتی‌ که تهیه می‌کردند، در مرکز اسناد ثبت می‌شد.
 
به گفته سوری، در کتاب «تاریخ‌نگاران و راویان صحنه نبرد» به شهیدان محمد‌تقی رضوانی، سعید عیسی‌وند و حسین الله داد پرداخته شده است و نگارنده ضمن آن‌که به معرفی شیوه فعالیت آن‌ها در جبهه‌ها پرداخته، با بیان خاطراتی از دوستان و آشنایان شهیدان، آنان را معرفی کرده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس