کتاب «جنگ ایران و عراق؛ پیشینه‌ها و روند تشدید تعارض» نوشتۀ دکتر جروم دانُووَن از سوی مرکز اسناد و تحقیقات دفاع مقدس آماده چاپ شد.

به گزارش گروه جهاد و مقاومت مشرق، کتاب «جنگ ایران و عراق پیشینه‌ها و روند تشدید تعارض» را دکتر حمیدرضا جاویدزاده ترجمه و آماده چاپ و انتشارات مرز و بوم وابسته به مرکز اسناد و تحقیقات دفاع مقدس آماده چاپ کرده است. این کتاب در سال 2011 توسط انتشارات راتلج در 168 صفحه به چاپ رسیده و نویسنده با رویکردی تاریخی - حقوقی دلایل وقوع جنگ عراق علیه ایران و تشدید تعارض بین دو کشور از زمان پیش از انقلاب اسلامی تا زمان تهاجم عراق را بررسی کرده است.

در پیشگفتار این کتاب می‌خوانیم: «بر اساس سنتی که به زمان توسیدید و جنگ‌های پلوپونزی برمی‌گردد، بررسی نظام‌مند درگیری و جنگ، مدت‌های مدیدی مشغولیت دانشمندان سیاسی بوده که به دنبال پاسخ به این سؤال بوده‌اند: چرا جنگ‌ها به وقوع می‌پیوندند؟ پژوهش حاضر به صورت مستقیمی با این پرسش و با تمرکز ویژه بر روی توضیح درگیری و تعارض بین ایران و عراق که به عنوان یکی از طولانی‌ترین و پرهزینه‌ترین جنگ‌های قرن بیستم قابل بحث و بررسی است در ارتباط است.
منبع: ایسنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس