بررسی عملکرد رضایی و حسن‌زاده نشان می‌دهد دو مهاجمی که از جمع مردان نصف جهانی جدا شدند روی هم 12 گل لیگ برتری به ثمر رساندند و 11 امتیاز گرفتند.

آمار درخشان دو ستاره جداشده ذوب آهنگروه ورزش مشرق - ذوب‌آهن قهرمان جام حذفی فوتبال ایران دو مهاجم تاثیرگذار خود را در فصل نقل و انتقالات از دست داد اما هنوز موفق به جذب جایگزین برای آنها نشده است. هرچند برخی خبرها از پیوستن جری بنگتسون هندوراسی و مهاجم فصل قبل پرسپولیس به ذوب آهن حکایت دارد.

کاوه رضایی به استقلال رفت و مسعود حسن‌زاده راهی سایپا شد تا پر کردن خلاء این دو مهاجم دل مشغولی روزهای اخیر کادرفنی ذوبی‌ها باشد.

یحیی گل‌محمدی راهی برزیل شده تا بلکه مهاجمان مدنظرش را در سرزمین سامبا پیدا کند. بررسی عملکرد رضایی و حسن‌زاده نشان می‌دهد دو مهاجمی که از جمع مردان نصف جهانی جدا شدند روی هم 12 گل لیگ برتری به ثمر رساندند و 11 امتیاز گرفتند.

اگر حسن‌زاده نبود

مسعود حسن‌زاده را باید تاثیرگذارترین مهاجم ذوب‌آهن در لیگ پانزدهم نامید. فورواردی بلندبالا که اتفاقا برخلاف لیگ چهاردهم چندان هم شانس بازی پیدا نکرد.

مسعود که حالا شاگرد حسین فرکی در سایپا است، در لیگ پانزدهم طی 953 دقیقه 6 گل زد و 2 پاس گل داد.

تاثیرگذاری این مهاجم در هر 119 دقیقه وقتی بیشتر به چشم آمد که بدانیم 9 امتیاز مستقیم برای تیمش به‌دست آورد.

حسن‌زاده در دیدار برابر پرسپولیس (هفته چهارم) سایپا (هفته هشتم) و سیاه‌جامگان (هفته 14) گل‌های 3 امتیازی زد تا ارزش‌هایش را به نمایش بگذارد.

این مهاجم که در جریان بازی‌های فصل اخیر فقط 11 مرتبه وارد ترکیب اصلی ذوب‌آهن شد؛ در لیگ قهرمانان آسیا 119 دقیقه بازی کرد تا یک گل به النصر عربستان بزند.

ذوب‌آهن در پایان فصل با ثبت 46 امتیاز روی پله ششم رقابت‌ها ایستاد. با این حساب اگر 9 امتیازی که حسن‌زاده برای این تیم گرفت نبود، قطعا شرایط در پایان فصل برای نصف جهانی‌ها متفاوت می‌شد.

کاوه دومین 6 گله

کاوه رضایی دومین مهاجم 6 گله فصل اخیر ذوب‌آهن راهی استقلال شد. کاوه اگرچه که فقط عامل مستقیم کسب 2 امتیاز در دیدارهای ذوب‌آهن برابر استقلال اهواز (هفته 20) و راه‌آهن (هفته 26) بود با این حال تاثیرگذاری‌اش در نحوه بازی ذوب‌آهن غیرقابل انکار بود.

مهاجم سابق تیم ملی امید 2 پاس گل هم در دیدار برابر استقلال (هفته 3) و گسترش (هفته 24) برای هم‌تیمی‌هایش ارسال کرد. این بازیکن پرتلاش در دیدار هفته بیست و پنجم ذوب‌آهن مقابل تراکتورسازی هم یک پنالتی گرفت تا بلکه با گل دقیقه 59 مهدی رجب‌زاده نصف‌جهانی‌ها پیروز میدان شوند. هرچند که در نهایت شاگردان قلعه‌‌نویی 2 گل به ثمر رساندند و 3 امتیاز از دست ذوبی‌ها پرید.

کاوه رضایی که 6 گل زد و 2 پاس گل ارسال کرد و یک پنالتی گرفت به طور متوسط در هر 178 دقیقه یک تاثیر مثبت مستقیم روی نتایج ذوب‌آهن گذاشت و این در مجموع عملکرد بدی نبود.

حال باید دید یحیی گل‌محمدی چه آلترناتیوهایی را برای دو مهاجم 6 گله ذوب‌آهن در فصل 95-94 «رو» خواهد کرد؟

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس