کد خبر 593492
تاریخ انتشار: ۲ تیر ۱۳۹۵ - ۱۲:۵۲

دو مرد در ایالت کالیفرنیای آمریکا به جرم حمایت مادی از گروه تروریستی داعش در عراق و سوریه محکوم شدند. یکی از این افراد سال گذشته زمانی که تلاش می‌کرد سوار یک هواپیما به مقصد ترکیه شود، بازداشت شد.

 به گزارش مشرق، به نقل از پایگاه خبری دویچه وله، نادر الهزایل (Nader Elhuzayel) و مهند بداوی (Muhanad Badawi) هر دو 25 ساله هستند و به جرم توطئه برای کمک و تشویق یک سازمان تروریستی خارجی در دادگاه منطقه‌ای کالیفرنیای جنوبی محکوم شدند. بداوی به کمک و الهزایل به تشویق این گروه تروریستی محکوم‌اند و در اتهام تلاش برای حمایت از داعش گناهکار شناخته شدند.

الهزایل پیش از بازداشت تلاش داشت از طریق هوایی از لس آنجلس به ترکیه برود و از آنجا برای پیوستن به داعش عازم سوریه شود. او همچنین در چندین فقره جعل بانکی محکوم شناخته شد. مهند بداوی نیز در یک فقره کمک مالی گناهکار بود. مهند بداوی بلیت این پرواز را برای نادر الهزایل خریده بود و ممکن است برای این جرم تا پنج سال حبس دریافت کند.

به گفته دادستان‌ها، آنها در چندین مورد اقدام به اعلام حمایتشان از گروه داعش و ابوبکر البغدادی، سرکرده داعش در شبکه‌های اجتماعی کرده بودند. مجازات این محکومان در سپتامبر مشخص می‌شود و این افراد در ابرتباط با جرایم مرتبط با تروریسم احتمالا تا 15 سال حبس و برای هر فقره جعل بانکی 30 سال حبس می‌گیرند.

طبق اسناد دادگاه، این دو نفر هم‌چنین یک فیلم هم پر کرده‌اند که در آن نادر الهزایل با ابوبکر بغدادی، خلیفه خودخوانده داعش بیعت می‌کند و قول می‌دهد به سوریه سفر کند تا به این گروه بپیوندد.نادر الهزایل هم‌چنین درباره اتهام کلاه‌برداری هم مجرم شناخته شده است.

او متهم بود که ۲۶ قطعه چک بانکی دزدیده‌شده را به حساب بانکی خودش گذاشته بود و بعد مبلغ آنها را به طور نقدی از شعبه‌های مختلفی در منطقه سکونتش برداشت کرده بود.

بازپرس‌ها می‌گویند نادر الهزایل قصد داشته هزینه سفرش را به سوریه از طریق این پول دزدیده‌شده تامین کند.
منبع: ایسنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس