کتابی با نام «آخرین نقش» درباره شهید مجید فرید‌فر، بازیگر فیلم «مراد و لاله» از سوی انتشارات روایت فتح منتشر می‌شود.

به گزارش گروه جهاد و مقاومت مشرق، سارا طالبی، از نویسندگان حوزه دفاع مقدس به ایبنا گفت: کتابی را درباره شهید مجید فرید‌فر، از شهیدان دوران جنگ تحمیلی نوشته‌ام که به زودی از سوی انتشارات روایت فتح روانه بازار نشر می‌شود.

وی شهید فریدفر را از شهیدان صنف بازیگر معرفی کرد و افزود: برای نوشتن این کتاب با پدر و همسر این شهید گفت‌وگو شده بود و من هم به همین دلیل آن را در دو بخش جداگانه نوشتم. از کودکی تا ازدواج در گفت‌وگو با پدر و از ازدواج به بعد که مدت دو سال را شامل می‌شود، در گفت‌و گو با همسر شهید نوشته شده است.

این نویسنده درباره شخصیت شهید فرید‌فر توضیح داد: فرید‌فر در دوران کودکی (پیش از وقوع انقلاب اسلامی) همراه با پدر خود به آکروبات‌بازی مشغول بود. به همین دلیل، سفرهای زیادی به خارج از کشور داشت و این امر، باعث شد در میان سینماگران ایرانی نیز کودکی معروف شود و از 9 سالگی در فیلم‌های بسیاری از همان دوران به ایفای نقش بپردازد. «مراد و لاله» نخستین فیلمی بود که وی در آن بازی کرد.

طالبی با بیان این که شهید فرید‌فر به موسیقی نیز علاقه بسیاری داشت، افزود: او موسیقی را به صورت خودآموخته فراگرفت و در بیشتر ساز‌ها تبحر داشت. شهید فرید‌فر از ویولن‌نوازان توانمند بود. به دلیل علاقه‌اش به موسیقی، بازیگری را رها کرد و در همین رشته (موسیقی) در هنرستان به تحصیل پرداخت.

این نویسنده درباره شخصیت شهید فرید‌فر اضافه کرد: در زمان تحصیل در هنرستان، در کلاس‌های عقیدتی شرکت کرد و به کلی متحول شد. وی در هنرستان با همسرش آشنا شد و تصمیم به ازدواج گرفت. فرید‌فر با آن‌که در دوران بازیگری خود مرتکب خلافی نشده بود اما از بیان خاطرات دوران بازیگری خود برای همسرش امتناع می‌کرد و از این دوران خود چندان خشنود نبود.

به گفته وی، شهید فرید‌فر خرداد 1360، در روز‌های اولیه جنگ تحمیلی و در جریان حصر آبادان، هنگامی که ریاست کمیته تجریش، شامل اشرار شمیرانات و تجریش را بر عهده داشت، به شهادت رسید.

طالبی درباره زمان انتشار این کتاب توضیح داد: انتشارات روایت فتح قول انتشار این اثر را تا پایان تیرماه امسال داده است. کتاب «شهید فرید‌فر» با عنوان «آخرین نقش» و در 96 صفحه منتشر می‌شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس