کد خبر 600455
تاریخ انتشار: ۱۹ تیر ۱۳۹۵ - ۰۱:۱۷

ارگان رسمی سازمان سیا به قلم یک عضو گروهک ملی-مذهبی نسبت به بی‌اعتبار شدن روحانی و اطرافیان اصلاح‌طلبش در ماجرای حقوق‌های نجومی اظهار نگرانی کرد.

به گزارش مشرق، «مرتضی-ک» (مقیم پاریس) در وبسایت رادیو فردا نوشت: ماجرای فیش‌های حقوقی غریب در نگاه منفی و کاستن از بدنه اجتماعی دولت بی‌تأثیر نبوده است. حکایت فیش‌های حقوقی چند ده میلیونی در نگاه نخست- و از زاویه عددی- ناچیز به نظر می‌رسد؛ اما حقوق‌ها و پاداش‌های نجومی رو شده، چنان با حداقل دستمزد کارگران و اکثر کارمندان و مزدبگیران در فاصله است، که قابل صرف‌نظر کردن نیستند.
 
وی می‌افزاید: اسحاق جهانگیری، معاون اول روحانی در مواجهه با موضوع فیش‌های حقوقی، هم بر پیگیری موضوع تأکید کرده و هم به فسادهای غریب و اقدامات «مخفیانه» دولت قبل اشاره داشته اما بعید است این دست انتقادها و تعریض‌ها به دولت احمدی‌نژاد، بتواند لایه‌های اجتماعی معترض به حقوق‌های غریب را توجیه و قانع کند.
 
عضو متواری گروهک ملی-مذهبی همچنین نوشت: روحانی در کشاکش با اختلالات اقتصادی پسابرجام ناگهان با افشاگری کم‌سابقه مواجه شده است. افشاگری‌هایی که در میان آن‌ها نه تنها نام برخی چهره‌های اردوگاه اصلاح‌طلبی (چون صفدر حسینی) مطرح شده بلکه حتی نام برادر رئیس جمهور (حسین فریدون) و برادر معاون رئیس جمهور (مهدی جهانگیری) نیز به شکلی به میان آمده است.
 
نویسنده ارگان سازمان سیا ادامه می‌دهد: «در جامعه حساس به شکاف طبقاتی، برخورندگی و واکنش منفی اکثریت شهروندان دور از انتظار نیست. اگرچه در نخستین واکنش‌ها، مدیران عامل چند بانک (از جمله رفاه و توسعه صادرات و ملت) برکنار یا وادار به استعفا شده‌اند، هر چند شخص روحانی و معاون اول وی به صراحت در قبال موضوع مهم، موضع‌گیری کرده‌اند، اما به نظر می‌رسد واکنش آنان نسبت قابل قبولی با بازتاب گسترده موضوع نداشته یا دست‌کم از جهت رسانه‌ای، نتوانسته نسبت موجهی برقرار کند. روحانی ناگزیر است در وضعی که فقر و بیکاری و آسیب‌ها و مسائل اجتماعی پا به پای هم افزایش می‌یابند و شکاف طبقاتی عمق می‌یابد، در برابر تبلیغات پرحجم پیرامون فیش‌های حقوق چند ده میلیونی، چاره‌های متنوع و مؤثر در پیش‌گیرد و بعید به نظر می‌رسد که ارجاع دادن‌های مکرر به بی‌تدبیری‌ها و فسادها و سوء استفاده‌های دولت احمدی‌نژاد، بتواند از ریزش حامیان روحانی و نارضایتی و خشم لشکر بیکاران جلوگیری کند. او باید برای قفل فیش‌های نجومی، کلیدی کاربردی و مؤثر فراهم کند.
منبع: کیهان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس