کد خبر 601505
تاریخ انتشار: ۲۰ تیر ۱۳۹۵ - ۱۹:۰۹

«یوسف المحمود» سخنگوی دولت فلسطین روز یکشنبه لغو محاصره ظالمانه نوار غزه و توقف تعرض رژیم صهیونیستی به فلسطینیان را خواستار شد.

دولت فلسطین خواستار لغو محاصره نوار غزه شد
به گزارش مشرق به نقل از پایگاه خبری الیوم السابع، دولت فلسطین در بیانیه ای به مناسبت دومین سالگرد جنگ اخیر ( جنگ 51 روزه تابستان 2014) رژیم صهیونیستی علیه نوار غزه، اعلام کرد: آثار و پیامدهای منفی جنگ اخیر همچنان پابرجاست و محاصره ظالمانه باعث تشدید این آثار شده است.

در این بیانیه آمده است: در جنگ اخیر رژیم صهیونیستی اکثر زیر ساخت های نوار غزه نابود شده و بیش از 2 هزار فلسطینی به شهادت رسیدند که نیمی از آنها زن و کودک بودند و بیش از ده هزار نفر دیگر زخمی شدند.

دولت فلسطین از تمام کشورهای جهان اقدام فوری در قبال اقدام های رژیم صهیونیستی علیه فلسطین به ویژه محاصره نوار غزه را خواستار شد.

رژیم صهیونیستی از اواسط ژوئن سال 2007 محاصره خود بر نوار غزه را تشدید کرد و با وجود تشکیل دولت وفاق ملی در فلسطین، این محاصره همچنان ادامه دارد.

طی یک دهه نوار غزه در معرض محاصره شدید و تجاوزات مستمر رژیم صهیونیستی قرار دارد و در این سالها این منطقه همچنین با 3 جنگ روبه ‌رو شد که در نتیجه آن بحران ‌های اقتصادی تشدید شد و میانگین فقر و بیکاری به بالاترین حد خود رسید.

«بان کی مون» دبیرکل سازمان ملل متحد نیز در سفر اخیر خود به فلسطین، تداوم محاصره نوار غزه از سوی رژیم صهیونیستی را محکوم کرد و از آن به عنوان مجازات دسته جمعی یاد کرد که موجب افزایش تنش ها می شود.
 
منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس