شاید کمترکسی به فکرش می رسید در حضور بزرگانی همچون ایتالیا، اسپانیا و انگلیس تیم های پرتغال و ولز به نیمه نهایی یورو 2016 برسند.

به گزارش مشرق، تنها چند دیدار تا پایان رقابت های یورو 2016 باقی مانده است و این بازی ها به حساس ترین روزهای خود یعنی مرحله نیمه نهایی و فینال نزدیک می شود. شاید کسی این فکر را نمی کرد که دیدار اول نیمه نهاییبین دو تیم پرتغال و ولز برگزار شود. شگفتی سازی این تیم ها و نوع رقم خوردن قرعه ها در پایان به کلی شد که این دو تیم به هم برسند.

در یک سوی میدان پرتغال و کریستیانو رونالدو قرار دارند، تیمی که تا به این جای مسابقات در 90 دقیقه بازی های قبلی نه برده است و نه باخته است و در همه دیدارها به تساوی رسیده است. پرتغال در دور گروهی به عنوان تیم سوم بالا اومد پس از شکست دادن کرواسی و لهستان به دور نیمه نهایی رسید و حالا باید برابر ولز قرار بگیرد.

در سوی دیگر اما تیمی قرار دارد که می توان به جرات گفت شگفتی ساز ترین تیم این دوره از مسابقات است. تیم ملی ولز که تنها یک فوق ستاره به نام گرت بیل در ترکیب خود دارد برای اولین بار در یک تورنمنت مهم پس از سال ها حضور افت و امروز خود را به لطف درخشش بیل و دیگر بازیکنانش در مرحله نیمه نهایی می بینید. چیزی که در مورد بیل واضح است روحیه و پشتگار و تلاش تیمی آن هاست که آن ها در گروهی که انگلیس در آن قرار داشت صدرنشین کرد وباعث شد در دور حذفی با شکست دادن ایرلند و بلژیک مدعی آن ها به نیمه نهایی برسند.

ترکیب احتمالی دو تیم
نبرد برای رسیدن به رویا در برزخ مادریدیستاها

آمار کلی دو تیم در این مسابقات

نبرد برای رسیدن به رویا در برزخ مادریدیستاها

غایبین دو تیم در این دیدار

- برای ولز در این دیدار آرون رمزی و بن دیویس به دلیل محرومیت نمی توانند بازی کنند.

- پرتغال نیز کاروالیو را به دلیل محرومیت در اختیار دارد و حضور په په، گوئررو و گومز مشخص نیست.

رویارویی های پیشین دو تیم

این دو تیم تا به امروز در طول تاریخ تنها 3 بار به مصاف هم رفته اند. آخرین دیدار به سال 2000 و بازی دوستانه میان دو تیم برمی گردد. در آن دیدار پرتغال اوج گرفته آن دوران موفق شد با 3 گل فیگو، ساپینو و کاپوچو به برتری رسید. همچنین در سال های 1951 و 1949 دو دو دیدار دوستانه این دو تیم با هم بازی کرده اند که آن دیدارها را یکی ولز 2-1 برده است و دیگری را 3-2 باخته است.

نبرد برای رسیدن به رویا در برزخ مادریدیستاها

حقایقی از دو تیم

- پرتغال 5 بازی پیشین خود را در یورو 2016 در طول 90 دقیقه مساوی کرده است.

- ولز اما 5 بازی از 6 بازی آخر خود در یورو 2016 را برده است.

- ولز پس از سوئدِ 1992 دومین تیم است که در اولین حضورش در یورو به نیمه نهایی این رقابت ها می رسد.

تصاویر آخرین تمرین های دو تیم در فرانسه

نبرد برای رسیدن به رویا در برزخ مادریدیستاها

نبرد برای رسیدن به رویا در برزخ مادریدیستاها


تقابل ویژه این دیدار: گرت بیل vs کریستیانو رونالدو

شاید این دیدار را بتوان از زاویه ای دیگر دید و آن ها رویارویی کریستیانو رونالدو و گرت بیل دو فوق ستاره باشگاه رئال مادرید می باشد. دو بازیکنی که در 3 سال اخیر در رئال مادرید به موفقیت های زیادی رسیده اند و موفق شده اند به دو قهرمانی لیگ قهرمانان اروپا نیز دست یابند. همین اوصاف کافیست تا این مسابقه برای این دو نفر و هواداران رئال مادرید ویژه تر باشد چرا که دو ستاره محبوب تیمشان که رابطه نزدیکی در پیراهن رئال مادرید با هم دارند، حالا در قامت تیم ملی برابر هم صف آرایی خواهند کرد.

نبرد برای رسیدن به رویا در برزخ مادریدیستاها
منبع: طرفداری

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس