کد خبر 599454
تاریخ انتشار: ۱۵ تیر ۱۳۹۵ - ۱۲:۴۹

داعش با تغییر تاکتیک از وضعیت دفاعی به هجومی در شمال حلب و حمله به مواضع نیروهای دموکراتیک سوریه به شکست حلقه محاصره‌ این شهر واقع در ریف شمال شرقی حلب نزدیک شده است.

 به گزارش مشرق، به نظر می‌رسد داعش با تغییر تاکیک از وضعیت دفاعی به هجومی منتقل شده تا پاتکی را علیه نیروهای دموکراتیک سوریه ترتیب بدهد که در حال پیشروی به سوی شهر منبج هستند و بدین ترتیب حلقه محاصره‌ نیروهای دموکراتیک علیه این شهر واقع در ریف شرقی حلب را بشکند.

در چهل و هشت ساعت گذشته قریب به 45 تن از نیروهای دموکراتیک که قصد پیشروی به سوی محله‌های الحزاونه و السدیه در منبج را داشتند در درگیری با تروریست‌های داعش کشته و چندین دستگاه خودروی زرهی آنها منهدم شد.

در همین حال طی 2 روز گذشته سی و پنج تن از عناصر داعش نیز در جریان درگیری‌های جاری در داخل منبج کشته شدند و سه خودروی بمب‌گذاری شده نیروهای دموکراتیک را که قصد پیشروی به سوی الحزاونه و الاسدیه داشتند، هدف گرفت که مجبور به عقب نشینی آنها شد.

داعش همچنین حمله گسترده‌ای را از مواضع خود در شهر جرابلس در ریف شمال شرقی حلب ترتیب داد که حلقه محاصره نیروهای دموکراتیک علیه عناصر این گروهک در منبج را بشکند و در نتیجه آن داعش روستای الخطاف در شمال شرق منبج را تحت تسلط خود گرفت کما اینکه روستای عون الدادات و پیرامون منطقه الصوامع و راه منبج به جرابلس را نیز بار دیگر تحت کنترل خود گرفت.

همزمان داعش مواضع شبه نظامیان مسلح به سوی روستای بریشا و طاطیه در ریف شمالی حلب را با سه خودروی بمب گذاری شده هدف گرفتند اما این اقدام به درگیری بین 2 طرف منجر شد.

تحرکات هجومی داعش به مواضع دشمنان خود در مناطق حلب آن هم پس از تحمل خسارات سنگین جانی و تجهیزاتی در صفوف آن، با هدف تغییر موازنه قوا در ریف حلب به نفع این گروهک تروریستی است بنابراین داعش شمار زیادی از جنگجویان خود را اعم از انتحاری‌ها و مهاجمان خود را برای حملات جدید به کار گرفته است.

این در حالی است که نیروهای دموکرتیک سوریه با سرپوش گذاشتن بر حجم تلفات خود همچنان از تسلط خود بر محله الحزاونه و پیشروی به سوی محله الاسدیه خبر می دهد.
منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس