کد خبر 597676
تاریخ انتشار: ۱۲ تیر ۱۳۹۵ - ۰۹:۵۷

حادثه گروگانگیری که از دیروز جمعه در منطقه دیپلمات نشین پایتخت بنگلادش در جریان است، علیرغم دخالت نیروی نظامی و آزادی شماری از گروگان ها همچنان ادامه دارد.

 به گزارش مشرق، به نقل از رویترز، صدها نفر از نیروهای نظامی بنگلادش در عملیاتی که با هدف نجات جان افراد به گروگان گرفته شده در یکی از رستوران های منطقه دیپلماتیک شهر داکا پایتخت این کشور انجام شد، به محل حادثه حمله کردند.

طبق گزارش های به دست آمده، با آغاز صبح شنبه تیراندازی بین نیروهای نظامی و تروریست های داخل رستوران که تعداد آنها ۹ نفر اعلام می شود، پایان گرفت.

این عملیات به آزادی هشت تا ده نفر از گروگان ها منجر شد حال آنکه تروریست ها و شمار دیگری از گروگان ها همچنان در داخل رستوران حضور دارند.  

اگر چه تعداد دقیق گروگان های این حادثه مشخص نیست اما پیش از یورش شب گذشته نیروهای نظامی، تعداد تقریبی آنها ۲۰ نفر اعلام می شد که در میان آنها اتباع خارجی نیز وجود دارد.

بنا به اظهارات یک افسر پلیس بنگلادش در همان ساعات اولیه گروگان گیری به دنبال محاصره این رستوران، در جریان تبادل آتش دو افسر پلیس و دو تبعه ایتالیایی که دیپلمات بودند کشته شدند. در این میان ۳۰ نیروی پلیس نیز زخمی شده اند که حال برخی از آنها وخیم اعلام می شود.

هم داعش و هم القاعده مسئولیت این حمله را برعهده گرفته اند اما دولت بنگلادش دو گروه محلی انصار الاسلام و جماعه المجاهدین را مسئول این حملات اعلام کرده و نقش سازمانهای تروریستی خارجی را رد کرده است.

گروه انصار الاسلام با اعلام در صفحه توئیتر خود مسئولیت این حمله را بر عهده گرفته است.
منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس