سازمان بین‌المللی مهاجرت در تازه ترین گزارش خود اعلام کرد: حدود ۲۹۰۰ مهاجر و پناهجو که برای رسیدن به مرز اروپا از طریق دریای مدیترانه در ۶ ماه نخست امسال تلاش کرده‌اند، جان خود را از دست داده‌اند.

به گزارش مشرق، سازمان بین المللی مهاجرت امروز جمعه با انتشار گزارشی ضمن اشاره به مرگ 2900 مهاجر در 6 ماه نخست 2016 میلادی در دریای مدیترانه، این رقم را مرگبارترین تلفات در نوع خود ارزیابی کرده است.

سازمان بین المللی مهاجرت افزود: طی ماه های ژانویه تا ژوئن، بیش از 2899 مهاجر در دریای مدیترانه جان باخته اند که این تعداد 50 درصد بیشتر از مدت مشابه 2015 میلادی بوده است.

این گزارش افزود: در 6 ماه نخست 2015 میلادی بیش از 1838 مهاجر در مدیترانه جان خود را از دست داده اند. در سال 2014 میلادی این رقم به 743 نفر رسیده بود.

سخنگوی سازمان بین المللی مهاجرت در این باره تاکید کرد: ما به آمار مرگ و میر حدود 3000 نفر رسیده ایم و این مساله واقعا نگران کننده است. اروپا کار قابل توجهی انجام داده است. آنها جان هزاران نفر را نجات داده اند ولی مرگ حدود 3000 نفر نشان می دهد که آنها همه اقدامات لازم را انجام نداده اند.

وی پیش بینی کرد که روند ورود مهاجران و پناهجویان به اروپا طی ماه های آینده با بهبود وضعیت امنیتی در لیبی و سوریه و سایر کشورهای جنگ زده، کاهش یابد.

در 6 ماه نخست امسال در مجموع بیش از 225665 مهاجر وارد ایتالیا، یونان، قبرس و اسپانیا شده اند. مسیر ایتالیا در دریای مدیترانه در این مدت با 2500 مورد مرگ و میر، بیشترین آمارهای تلفات مهاجران را داشته است.

در مدت مشابه سال گذشته، حدود 146 هزار نفر وارد کشورهای مذکور شده بودند. بر اساس توافق ترکیه و اتحادیه اروپا، آنکارا همه مهاجران خارجی به اروپا را که از دریای اژه به طور غیر قانونی وارد یونان شده اند، باز خواهد گرداند. در مقابل، اروپا نیز هزاران مهاجر سوری را که مستقیم از ترکیه آمده اند، قبول خواهد کرد و مذاکرات بر سر سفر به اروپا بدون نیاز به ویزا و عضویت ترکیه در اتحادیه اروپا، پیشرفت خواهد داشت.

اتحادیه اروپا با بدترین بحران آوارگان پس از جنگ جهانی دوم روبرو شده است. این بحران موجب ایجاد تنش در روابط بین کشورهای عضو اتحادیه اروپا شده است و پایبندی این کشورها به توافقنامه شینگن را به شدت زیر سئوال برده است.
منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس