معاون توسعه مشارکت‌های مردمی کمیته امداد امام خمینی گفت: یک میلیون حامی از یتیمان در کشور وجود دارد که سهم کمک آن‌ها در ماه 20 هزار تومان می‌شود.

به گزارش مشرق، علی‌محمد ذوالفقاری در همایش استانی زکات که ‌چهارشنبه شب در سالن اجتماعات تبلیغات اسلامی استان قزوین برگزار شد، اظهار کرد: 4 میلیون نفر زیر پوشش کمیته امداد امام خمینی هستند که این آمار معادل یک میلیون و 800 هزار خانوار است.

وی مطرح کرد: در بین آمار یاد شده 150 هزار واحد مسکن دادیم در حالی که 350 هزار خانواده زیر پوشش این نهاد فاقد خانه مناسب هستند و در واقع منازل آن‌ها برای زندگی کردن در شرایط بدی قرار دارد.

معاون توسعه مشارکت‌های مردمی کمیته امداد امام خمینی با بیان اینکه یک میلیون زن سرپرست خانوار زیر پوشش این نهاد هستند، بیان کرد: کمیته امداد آن‌ها را بیمه کرده که طی سال هزینه بیمه اجتماعی 200 میلیارد تومان است.

ذوالفقاری به طرح اکرام ایتام اشاره و عنوان کرد: درآمد در این حوزه 380 میلیارد تومان است که باید این عدد با هدف ارائه‌ خدمات به یتیمان افزایش یابد.

وی با بیان اینکه خیرانی که از جامعه هدف کمیته امداد امام خمینی حمایت می‌کنند بیشتر از دهک‌های سوم و چهارم جامعه هستند، تصریح کرد: سهم بازاریان، بازرگانان، سرمایه‌داران و بنکداران در این کمک‌رسانی کوچک است.

معاون توسعه مشارکت‌های مردمی کمیته امداد امام خمینی خاطرنشان کرد: هنوز دهک‌های بالای جامعه وارد این نهاد نشدند که باید تلاش کرد تا آ‌ن‌ها نیز در کمک به جامعه هدف کمیته امداد جذب شوند.

ذوالفقاری با اشاره به اینکه یک میلیون حامی از یتیمان در کشور وجود دارد، تشریح کرد: هر یتیمی 5 حامی دارد که سهم کمک آن‌ها در ماه 20 هزار تومان می‌شود.

وی اضافه کرد: اگر در این راستا می‌توانستیم حامیانی که از نظر اقتصادی در وضعیت مطلوب‌تری هستند وارد کمیته امداد امام خمینی می‌کردیم شرایط کمک به یتیمان جامعه تغییر کرده و مشکلات بیشتری از آن‌ها رفع می‌شد.

* یک میلیون و 500 نفر سالمند زیر پوشش کمیته امداد هستند

معاون توسعه مشارکت‌های مردمی کمیته امداد امام خمینی با اشاره به اینکه یک میلیون و 500 نفر سالمند زیر پوشش این نهاد هستند، یادآور شد: اگر فرزندان به بهبود وضعیت زندگی والدین خود توجه کرده و در رفع نیازهای آن‌ها همت می‌کردند پدران و مادران آن‌ها به کمیته امداد نمی‌آمدند و این نهاد بزرگ نمی‌شد.

ذوالفقاری اضافه کرد: اگر هر خاندان و خانواده‌ای مشکلات آشنایان و دوستان خود با همدلی و همرنگی یکدیگر برطرف می‌کردند دیگر به کمیته امداد امام خمینی برای دریافت مراجعه نمی‌کردند.

وی ادامه داد: مراجعه سالمندان و برخی افراد به کمیته امداد امام خمینی به این دلیل است که مردم نسبت به احوال یکدیگر غافل هستند که موضوع فوق در ترک صله رحم هست اگر آداب زندگی به نحو مطلوبی بین مردم تبیین و تشریح شود مراجعات به این نهاد کاهش می‌یابد.

* کمک به فقیر دغدغه مردم نیست

معاون توسعه مشارکت‌های مردمی کمیته امداد امام خمینی با بیان اینکه کمک به فقیر دغدغه مردم نیست، بیان کرد: در طی ماه مبارک رمضان سفره‌های افطاری که پهن شد چند نفر از فقرا حضور داشتند، باید تلاش کرد حضور یتیمان و مستمندان در این سفره‌ها افزایش یابد.

ذوالفقاری یادآور شد: باید کمک به فقرا را به دغدغه عمومی در جامعه تبدیل کنیم تا کمک‌های مطلوبی از سوی قشرهای مختلف مردم به نیازمندان شود.

وی خاطرنشان کرد: اهمیت کمک به نیازمندان باید از هر وسیله‌ای مانند بیان ارزش کمک‌رسانی به مستمندان از سوی روحانیون در نماز جمعه و مساجد و معلمان در مدرسه و یا ارائه خدمات قشرهای مختلف صنفی مانند ویزیت رایگان جامعه هدف از سوی پزشکان استفاده شده تا فرهنگ کمک به فقرا در جامعه فراگیر شود.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس