یک کارشناس مسائل سیاسی - اجتماعی گفت: سروسامان‌ دادن به گروهک‌‌های مزدور و تکفیری داعش، مسلح‌کردن آنها و آتش‌افروزی در منطقه توطئه شیطانی است که تنها در یک بعد موقعیت برجسته‌شده فلسطین در جهان اسلام را هدف گرفته است.

به گزارش مشرق، مجتبی شجاعی اظهار کرد: راهپیمایی روز قدس و سر دادن فریاد تنفر و انزجار از استکبار و صهیونیسم افزون‌بر اهمیت ذاتی که دارد، در بیشتر سال‌ها با رویداد خاصی مصادف شده که بر اهمیت آن افزوده است.

یک کارشناس مسائل سیاسی- اجتماعی افزود: رویداد خاصی که امسال دوشادوش «روز قدس» قرار گرفته و باید دقیقاً به آن توجه کرد و آن را تهدیدی بزرگ برای فلسطین دید، توطئه استکباری و صهیونیستی از اولویت‌انداختن قضیه فلسطین است که دشمنان جهان اسلام و در رأس آن صهیونیست‌ها با راه‌انداختن انواع آشوب‌ها در منطقه می‌کوشند این توطئه را اجرایی کنند.

وی ادامه داد: سروسامان‌دادن به گروهک مزدور و تکفیری داعش و مسلح‌کردن افرادی دیگر با اسامی مختلف و آتش‌افروزی در منطقه که گریبان وحدت جهان اسلام را گرفته، توطئه شیطانی است که تنها در یک بعد موقعیت برجسته‌شده فلسطین در جهان اسلام را هدف گرفته است.

شجاعی گفت: بر کسی پوشیده نیست که پدیده‌ شومی به نام «اسرائیل» نه یک کشور است و نه یک رژیم سیاسی! بلکه صرفاً یک پادگان نظامی برای آمریکا و صهیونیسم بین‌الملل در منطقه‌ی خاورمیانه است.

این کارشناس بیان کرد: منطقه‌ای که از مهم‌ترین جغرافیای استراتژیک، ارزشمند‌ترین منابع زیر زمینی (مانند: نفت، گاز، اورانیوم و …)، بزرگ‌ترین شاهراه‌های آبی و بیشترین بنادر اقتصادی برخوردار است. 

وی افزود: روز قدس و یا آرمان فلسطین یک مسئله صرف سیاسی و یا حمایت از یک کشور خاص نیست بلکه ریشه در عمق دین و مسئله استکبار ستیزی و حمایت از مظلومان عالم و حفظ منافع ملی و اسلامی و انسانی دارد و لذا بر هر انسان مسلمان، هر آزاده، هر سیاست مدار با بصیرت، هر ظلم ستیزی و هر کسی که منافع ملی کشور برای او اهمیت دارد لازم و آشکار است که باید از آزادی قدس و ملت مظلوم فلسطین حمایت نموده و با این غده چرکین بلاد اسلامی و خاورمیانه که همان رژیم غاصب صهیونیستی است به مبارزه آشکار برخیزد.

یک کارشناس مسائل سیاسی- اجتماعی یادآور شد: یکی از این وظایف خطیر که به عهده هر مسلمانی نهاده شده، حمایت از مظلومان و مستضعفان است که امام خمینی کبیر، پس از پیروزی انقلاب با تعیین «روز قدس» برای خروش امت مسلمان علیه رژیم غاصب و کودک‌کش صهیونیست و حمایت از ملت مظلوم فلسطین، انجام این وظیفه را در دل ماه خدا تعبیه کرد تا مسلمانان جهان در این روز با زبان روزه و به پشتوانه عشق به بندگی و تبعیت از فرمان خداوند، عبادت تجسم‌یافته‌ای را در دل عبادت دیگری به نمایش گذارند تا جهانیان به مفهوم عبادت و قدرت اسلام واقف شوند.

وی گفت: بر ما واجب است که با شرکت فعال در این حرکت عظیم الهی و مردمی در روز قدس علاوه بر اجابت دعوت آن پیر فرزانه و خشنودسازی روح بلندش حمایت خویش را در حقّ این مردم مظلوم و ستمدیده به جهانیان اعلام خواهیم نمود.

شجاعی بیان کرد: تجربه نشان داده است مردم استان در اوج وحدت و یکدلی در انجام تکالیف خود در سرما و گرما حضوری پرشکوه و پرشور دارند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس