کد خبر 596605
تاریخ انتشار: ۹ تیر ۱۳۹۵ - ۱۲:۴۱

رئیس ستاد انتفاضه و قدس گفت: ۳۵۰۰ خبرنگار روز قدس امسال را پوشش می‌دهند.

به گزارش مشرق، رمضان شریف رئیس ستاد انتفاضه و عضو شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی در نشست خبری که صبح امروز (چهارشنبه 9 تیر) در ستاد مرکزی شورای هماهنگی سازمان تبلیغات برگزار شد، روز جهانی قدس را فرصتی برای باز شدن پرونده اشغال سرزمین مقدس قدس توسط رژیم صهیونیستی دانست و افزود: این روز فرصتی است که همه جهانیان در جریان ظلم و ستم مداوم، طولانی، خشن و منطق رژیم صهیونیستی قرار گیرند.

وی تصریح کرد: صهیونیستها تنها منطق مبارزه فلسطینیان را می‌فهمند. در سالهای گذشته بعد از رویارویی حزب‌الله در جنگ 33 روزه و جنگ 51 روزه رژیم صهیونیستی در وحشتی عمیق فرو رفته است.

وی افزود: در 5 سال گذشته نیز با کمال تاسف شاهد درگیری و خونریزی در جغرافیای اسلام هستیم که انرژی که می‌توانست صرف مبارزه با رژیم غاصب صهیونیستی شود با جهالت، نادانی و خیانت برخی سران کشورهای عربی موجب شد نگاهها به درگیریهای داخل کشورهای اسلامی معطوف شود.

رئیس ستاد انتفاضه و عضو شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی با اشاره به انتفاضه سوم فلسطین بیان کرد: در میان هیاهوی رسانه‌های دنیا که از درگیریهای جهان اسلام منتشر کردند پدیده انتفاضه سوم توانست معادله آنها را معکوس کند. انتفاضه سوم بر اراده و دوش کسانی می‌چرخد که نوعی از مبارزه را ایجاد کردند.

وی خاطرنشان کرد: از آغاز انتفاضه سوم تاکنون بیش از 280 شهید، 2500 زخمی و هزار اسیر تقدیم این انتفاضه شده است. بزرگترین عملیات ناامن کننده تلاویو توسط دو پسرعمو اجرایی شد که بعد از این عملیات، صهیونیستها بیش از گذشته در هراس قرار گرفتند. 

رمضان شریف به مهمترین شاخصه‌ انتفاضه سوم اشاره کرد و گفت: اتکا به خداوند و دل بستن به خود بدون چشمداشت کشورهای عربی مهمترین شاخصه انتفاضه سوم مردم فلسطین محسوب می‌شود، مردم فلسطین دریافتند که اگر بخواهند از آزار و اذیت شهرک‌نشینان آزاد شوند باید به خود اتکا کنند.

وی تصریح کرد: پیامد حضور مردم در راهپیمایی روز قدس می‌تواند با فشار بر افکار عمومی مانع برقراری ارتباط  رسمی کشورهای اسلامی با رژیم صهیونیستی شود.

رمضان شریف در پاسخ به پرسشی در باره علت عدم سخنرانی رئیس جمهور در مراسم روز قدس طی سالهای گذشته گفت: مکانیزم انتخاب سخنران مکانیزم خاصی است که توسط ستاد برگزاری نماز جمعه انتخاب می‌شود. معیار انتخاب سخنران به اتفاقات و شرایط منطقه انتخاب بستگی دارد و امسال هم متناسب با شرایط تصمیم گرفته شده که سردار سلامی سخنران پیش از خطبه‌های نمازجمعه باشد.

وی در ادامه تصریح کرد: انتخاب سخنران مراسم روز قدس در جایی اتفاق می‌افتد که شخص رئیس و برخی از اعضای دولت در آن حضور دارند و آ‌نها نیز در این خصوص نظر می‌دهند بنابراین بنده از همه می‌خواهم که در این خصوص دو قطبی ایجاد نکنند و باعث نشوند مراسم روز قدس که جزو استراتژی کلان جمهوری اسلامی ایران است درگیر بازیهای سیاسی شود.

رئیس ستاد انتفاضه و عضو شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی در پاسخ به پرسش دیگری پیرامون فشار غربیها و رسانه‌هایشان برای دست برداشتن ایران از حمایت حزب‌الله لبنان به بهانه مبارزه با پولشویی اظهار کرد: سیدحسن نصرالله ستاره درخشان جهان عرب است که توانسته با تعدادی اندک از نیروهای خود شکست سنگینی را به رژیم صهیونیستی وارد کند و طبیعی است که اربابان جهان عرب بخواهند با اینگونه اتهامات به ایران و حزب‌الله لبنان، به کمک رژیم صهیونیستی بشتابند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود به راهپیمایی قدس سال 95 اشاره کرد و گفت: راهپیمایی روز قدس در بیش از 850 شهر کشور از مساجد بزرگ و میادین اصلی به سمت میعادگاههای نماز جمعه برگزار می‌شود. برای درصد بالایی از استانهای کشور سخنرانان در سطح ملی اعزام می‌شوند.

رمضان شریف افزود: 3500 خبرنگار و عکاس داخلی و خارجی راهپیمایی روز قدس را پوشش می‌دهند تا بار دیگر انسجام و یکپارچگی ملت در حمایت از مسئله فلسطین را به جهانیان مخابره کنند. 

وی تاکید کرد: تلاش شده است مسائل امنیتی و حفاظتی این روز برای حضور مردم به صورت کامل فراهم شود. با توجه به گرمای هوا تلاش شده ساعت مراسم به گونه‌ای باشد که تا قبل از آغاز نماز جمعه در استانها راهپیمایی پایان یابد.

رئیس ستاد انتفاضه و عضو شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی گفت: در تهران راهپیمایی از ساعت 10:30 روز جمعه در مسیرهای 9گانه آغاز می‌شود، در مسیرهای راهپیمایی ایستگاههای صلواتی برای توزیع بروشور و کاتولوکهای این روز ایجاد شده است. خطیب نماز جمعه این هفته تهران آیت‌الله خاتمی  و سخنران پیش از خطبه‌ها نیز سردار سلامی است.

وی به شعار روز قدس امسال اشاره کرد و گفت: روز جهانی قدس، وحدت امت اسلامی، حمایت از انتفاضه فلسطین و بیزاری از رژیم صهیونیستی و تروریسم تکفیری شعار راهپیمایی روز قدس امسال است.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • سرباز سلحشور ۰۱:۱۸ - ۱۳۹۵/۰۴/۱۰
    0 0
    القدس لنا.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس