مستند «انعکاس صدای جنگ» سه شنبه 8 تیر ماه ساعت 16:30 از شبکه اول به نمایش در می‌آید و مستند «شهرهای متروکه» نیز سه شنبه ساعت 22 از شبکه مستند پخش می‌شود. همچنین مستند «محاکمه مسلمانان» در همین روز ساعت 16:30 و 23:05 از شبکه خبر به نمایش در می‌آید.

به گزارش مشرق به نقل از روابط عمومی سازمان هنری رسانه‌ای اوج، به مناسبت هفته حقوق بشر آمریکایی مجموعه مستندهای «آن روی سکه» که به بررسی رفتارهای آمریکا در قبال حقوق بشر می‌پردازد در طول هفته حقوق بشر آمریکایی روی آنتن شبکه‌های مختلف سیما می‌رود و در همین راستا سه مستند به نام‌های «انعکاس صدای جنگ»، «محاکمه مسلمانان» و «شهرهای متروکه» در قالب مجموعه مستند «آن روی سکه» از شبکه‌های مختلف سیما پخش می‌شود.

نمایش سه مستند از مجموعه مستند «آن روی سکه»

مستند «انعکاس صدای جنگ» با واکاوی عملکرد رسانه‌های غربی، تلاش کرده است به افشای مسائل بایکوت شده در رسانه‌های نظام سلطه بپردازد. در مستند «انعکاس صدای جنگ»، به طور خاص عملکرد کمپانی امنیتی مشهور «بلک واتر» آمریکا مورد بررسی قرار گرفته است و بدین منظور روایت شاهدان عینی و خانواده‌های کشته شدگان عراقی در خصوص اقدامات نیروهای نظامی و امنیتی آمریبکایی در عراق بیان شده است.

نمایش سه مستند از مجموعه مستند «آن روی سکه»

مستند «شهرهای متروکه» نیز که به بررسی فعالیت‌های فرقه انحرافی جونز در آمریکا می‌پردازد یکی دیگر از مستندهایی است که در قالب مجموعه مستند «آن روی سکه» به نمایش گذاشته می‌شود. این مستند بر اساس بازخوانی اقدامات جیم جونز، به عنوان رهبر یک فرقه انحرافی که با سوء استفاده از احساس محرومیت اقلیت‌های قومی از جمله سیاه پوستان آمریکا توانسته بود عده زیادی از آنها را به سمت خود جلب کند، تهیه شده است.

مستند «محاکمه مسلمانان» نیز به اقدامات دولت آمریکا علیه مسلمانان این کشور، می‌پردازد و در آن مستند ساز تلاش کرده است مصادیقی مشخص از نقض حقوق شهروندی مسلمانان در آمریکا را به تصویر بکشد. در این مستند با مصاحبه با مسلمانان ساکن آمریکا، وضعیت حقوق بشر اقلیت‌های دینی این کشور به زبان تصویر بیان می‌گردد. مستند «محاکمه مسلمانان» روشن می‌کند که سوء ظن و فشارهای پلیس آمریکا تنها بر روی مسلمانانی که اصالت خاورمیانه‌ای دارند، متمرکز نیست و سایر مسلمانان ساکن این کشور نیز تحت آزار و اذیت نیروهای امنیتی و پلیس آمریکا قرار دارند.

نمایش سه مستند از مجموعه مستند «آن روی سکه»

گفتنی است مستند «انعکاس صدای جنگ» سه شنبه 8 تیر ماه ساعت 16:30 از شبکه اول به نمایش در می‌آید و مستند «شهرهای متروکه» نیز سه شنبه ساعت 22 از شبکه مستند پخش می‌شود. همچنین مستند «محاکمه مسلمانان» در همین روز ساعت 16:30 و 23:05 از شبکه خبر به نمایش در می‌آید.


نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس