وزارت بازرگانی کشورعراق واردات پنج محصول کشاورزی هندوانه، گوجه فرنگی، سیب زمینی و طالبی و خربزه را تا اطلاع ثانوی و برای حمایت از تولیدکنندگان داخلی ممنوع کرد.

به گزارش مشرق، وزارت بازرگانی کشور عراق واردات پنج محصول کشاورزی را به دلیل بهبود وضعیت تولید داخل و برای حمایت از تولیدکنندگان داخلی این کشور تا اطلاع ثانوی ممنوع کرد.
 
بنابر این گزارش در اطلاعیه سازمان توسعه تجارت ایران اشاره شده است که این کشور دیگر اجازه واردات 5 محصول هندوانه، گوجه فرنگی، سیب زمینی و طالبی و خربزه را را به کشور خود نمی‌دهد.
 
شرح کامل این اطلاعیه به شرح زیر است:
 
عطف به نامه شماره 18676/311/95 مورخ 27/3 /95 در خصوص تماس تلفنی رایزن محترم ج.ا.ایران در عراق با معاون وزیر کشاورزی، مدیر ثبت سفارش وزارت بازرگانی و مسئولین مرزهای جنوبی عراق مشخص گردید ورود هندوانه، گوجه فرنگی، سیب زمینی و طالبی و خربزه بدلیل کفایت تولید داخل و مازاد بر نیاز و برای حمایت از کشاورزان عراقی، تا اطالع ثانوی واردات به عراق ممنوع بوده وپیش از این نیز ورود کلم، چغندر، کاهو و شلغم ممنوع اعلام گردیده است.
منبع: میزان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 5
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • ۰۳:۵۷ - ۱۳۹۵/۰۴/۰۸
    0 0
    يك مقدار به روز تَر باشي بهتره دو ماهه اين اتفاق افتاده
  • ۰۴:۵۴ - ۱۳۹۵/۰۴/۰۸
    0 0
    دمش گرم .اونوقت ما برای حمایت از تولید صدها تن برنج بی کیفیت از تایلند و چین وارد میکنیم .ممنون به فکر تولید کننده ی بیچاره هستین.
  • ۰۷:۴۳ - ۱۳۹۵/۰۴/۰۸
    0 0
    اونایی که برای تولیدش آب زیاد مصرف میشه رو ممنوع کردن ؟!! چه خیانتایی که انجام نمیشه بابا شما تو جنگید باید گندم بکارین نه خیار گوجه
  • سروش ۱۰:۳۶ - ۱۳۹۵/۰۴/۰۸
    0 0
    دنیا محلی است برای وفادار ماندن به همدیگر و آموختن، وفاداری از آن جهت که تولید داخل مدنظر تاجر است و آموختن از این حیث که دولت بیاموزد که به فکر مردم و ملت و تولیدات داخلی باشد نه به فکر آقازاده هایش.
  • ali ۱۳:۰۱ - ۱۳۹۵/۰۴/۰۸
    0 0
    ناشناس 743 قابل توجه اینکه درسته که عراق کشور گرم و دشتی هست اما بد نیست بدانید که میزان آب رودهای دائمی و پرآب دجله و فرات و نیز حجم روان آبها و همچنین آبهای زیرزمینی عراق چندین برابر میزان کل آبهای ایران بزرگ میباشد به گوگل نچرال مراجعه کن بهتر متوجه میشی چی میگم

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس