کد خبر 595522
تاریخ انتشار: ۷ تیر ۱۳۹۵ - ۰۹:۴۷

تیم هشت نفره بوکس ایران در مسابقات گزینشی المپیک ریو در باکو عملکرد ضعیفی داشت و هیچ سهمیه المپیکی کسب نکرد. بوکسور ایران در المپیک 2012 لندن معتقد است کمیته فنی مقصر اصلی همه این نتایج اسفبار است و نباید به ناطق نوری رییس فدراسیون خرده ای گرفت.

به گزارش مشرق، مهدی طلوتی در پاسخ به این سوال که عملکرد ملی پوشان در مسابقات جهانی باکو را چطور ارزیابی می‌کند؟ اظهار کرد: من بیشتر مبارزات نمایندگان ایران در مسابقات گزینشی باکو را دیدم. بیشتر افراد میگویند که این نتایج ضعیفی که کسب شد به ناطق نوری، رییس فدراسیون برمیگردد اما نظر من خلاف این بحث است. من میگویم کمیته فنی باید پاسخگوی همه این نتایج اسفبار باشد.

وی افزود: کمیته فنی است که کادر فنی تیم ملی را انتخاب میکند و زمانی هم که تیم نتیجه نمیگیرد همان نفراتی که این کادر را انتخاب کرده اند باید جواب بدهند، نه رییس فدراسیون! ناطق نوری فقط کار مدیریتی را انجام میدهد و کاری به مربیان تیم ملی ندارد.

ملی پوش سابق بوکس ایران در مورد قول سرمربی تیم ملی پیش از اعزام به باکو درباره کسب سه سهمیه المپیک ریو گفت: نمیدانم که این حرف‌ها از کجا درآمد. مگر با یک یا دو ماه میتوان معجزه کرد آن هم در بوکس ایران که هیچ برنامه ای در تیم ملی ندارد؟ تیمهایی که در باکو 3 یا 4 سهمیه گرفتند تیمهایی بودند که حداقل 4 یا 5 سال است با برنامه کار می کنند.

وی ادامه داد: امیدوارم ناطق نوری برنامه جدیدی برای تیم ملی داشته باشد و کادرفنی خوبی را برای این تیم انتخاب کند. کادری که بتواند حداقل 2 تا 4 سال روی تیم باشد و با ملی پوشان کار کند. تیم ملی زمانی نتیجه نمی‌گیرد یا تمرینات خوب نبود، یا سطح فنی مربیان خوب نبود و چندین و چند مشکل دیگر.

طلوتی با تاکید بر اینکه این شکست های بوکس باید آسیب شناسی شود گفت: ما مربیان بسیار خوبی در ایران داریم و میتوانستیم از آنها استفاده کنیم اما این اتفاق نیفتاد. ضمن آنکه معتقدم تیم اعزامی به باکو سرمربی نداشت و اگر فردی به عنوان سرمربی روی تیم بود قطعا نتایج بهتری به دست می آمد. آقای انصاری را دوست دارم اما نمیدانم روی چه حسابی قول کسب 3 سهمیه را داده بود.

وی افزود: هیچ مربی چنین ریسکی نمیکند و قول کسب سهمیه المپیک نمیدهد.همین قول دادن و بالا بردن توقع از تیم که شرایط زیاد خوب ینداشت بزرگترین لطمه را به تیم زد. اگر این تیم اعزام نمی شد خیلی بهتر بود چرا که تیم ما به باکو رفت و در حالی که چند روز از مسابقات باقی مانده بود تمام نمایندگان حذف شدند و ما زودتر از پایان رقابت‌ها به ایران برگشتیم.این باخت ها بوکس ایران را در سطح جهانی زیر سوال برد.

بوکسور سابق ایران گفت: اکنون نباید دنبال مقصر برای ناکامی بوکس باشیم بلکه باید با برنامه ریزی خوب و انتخاب یک سرمربی خوب به فکر دو سال بعد یعنی بازی‌های آسیایی باشیم.
منبع: ایسنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس