در سال 88 عده‌ای با شعار انحرافی «نه غزه نه لبنان، فقط فلات ایران» سعی کردند این‌طور وانمود کنند که حمایت ایران از محور مقاومت باعث صرف هزینه‌های گزاف و کار بیهوده‌ای است.

اگر به شعار نه غزه نه لبنان عمل می‌کردیم چه بر سرمان می‌آمد؟سرویس سیاست مشرق - در چند روز اخیر اخبار و اطلاعات مختلفی از توطئه باندهای تروریستی وابسته به گروه‌های تکفیری و حکومت‌های مرتجع عربی منطقه برای اجرای عملیات تروریستی در کشورمان شنیده می‌شود که به حمدالله توسط سربازان گمنام امام زمان (عج) در نطفه خنثی شدند. همه این توطئه‌ها برای خدشه‌دار کردن امینت کشورمان جهت ایجاد رعب و وحشت و زمین‌گیر کردن ایران اسلامی است. موضوعی که رهبر معظم انقلاب در جمع خانواده شهدای هفتم تیر و مدافع حرم بدان تأکید کردند و از پازل دشمن برای ضربه زدن به کشورمان سخن گفتند.

ایشان یادآور شدند که «استکبار، داعش را برای شکست جمهوری اسلامی ساخت و عراق و شام مقدمه بود تا ایران را زمین‌گیر کنند اما قدرت جمهوری اسلامی آن‌ها را در همان‌جا زمین‌گیر کرد.[1]»

رهبر معظم انقلاب همچنین فرمودند:‌ «کسی که به‌عنوان دفاع از اهل‌بیت (ع) می‌رود درواقع دارد از جامعه و شهرهای خود دفاع می‌کند؛ این دفاع از ایران است.»

جورچین اتفاقات منطقه و دسیسه‌های تروریست‌های تکفیری وابسته به آل سعود و صهیونیزم زمانی تکمیل می‌شود که به چند سال عقب‌تر بازگردیم و اتفاقات روز قدس سال 88 را مرور کنیم. همان‌طور که رهبر معظم انقلاب اشاره کردند دشمن در تلاشی همه‌جانبه برای شکست ایران اسلامی است و در این زمینه از اضمحلال درونی تا شستشوی مغزی افراد برای حملات تروریستی در داخل ایران و همچنین تشکیل گروه‌های تروریستی برای ضربه زدن به کشورمان استفاده می‌کند.

در سال 88 عده‌ای با شعار انحرافی و عوام‌فریبانه «نه غزه نه لبنان، فقط فلات ایران» سعی کردند این‌طور وانمود کنند که حمایت ایران از محور مقاومت در لبنان و فلسطین باعث صرف هزینه‌های گزاف و کار بیهوده‌ای است و با استفاده از ضرب‌المثل چراغی که به خانه رواست به مسجد حرام است، حمایت‌های کشورمان از محور مقاومت منطقه را تقبیح کردند.

این افراد با خطای محاسباتی که حاکی از شیفتگی غرب‌پرستانه و سیاست‌بازی‌های لجوجانه بود بدون در نظر گرفتن مصالح ملی کشورمان در پوشش سفید پزشکان که نماد صلح‌طلبی است به بشار اسد نامه نوشتند و از وی خواستند که در مقابل دشمن تکفیری تسلیم شود. البته بماند که برخی از همین افراد داعش را روشنفکر نامیدند.

اگر به شعار نه غزه نه لبنان عمل می‌کردیم چه بر سرمان می‌آمد؟البته شعار «نه غزه نه لبنان ...»‌ یک شعار داخلی و مختص به اصلاح‌طلبان ایران نیست؛ در سوریه قبل از بروز جنگ داخلی همین شعار با عنوان «لا حزب‌الله، لا ایران»‌ تکرار شد که با توجه به این موضوع می‌توان بیش از پیش به ماهیت این شعار انحرافی پی برد.

این در حالی است که باطل‌السحر این شعار در خود آن موجود است. حوادث تلخ منطقه به‌زودی نشان داد که زمانی می‌توان از فلات ایران حفظ و حراست کرد که مقابل دشمن درجایی که ریشه دوانده ایستاد. این موضوع هم امنیت ایران را حفظ می‌کند و از آسیب‌های جانی و مالی در ایران جلوگیری می‌کند و هم باعث تخریب توان دشمن و عدم قدرت‌یابی آن می‌شود.

ایشان پیش‌ازاین در دیدار با خانواده مدافعان حرم به همین موضوع اشاره‌کرده و فرموده بودند: «اگـر این‌ها مبـارزه نمی‌کردنـد ایـن دشـمن می‌آمـد داخـل کشـور... اگـر جلویش گرفتـه نمی‌شـد مـا باید اینجـا در کرمانشاه و همـدان و بقیه استان‌ها بـا این‌ها می‌جنگیدیم و جلـوی این‌ها را می‌گرفتیم. درواقع ایـن شهدای عزیـز ما جـان خودشان را درراه دفاع از کشـور، ملت، دیـن، انقلاب اسلامی فـدا کردند.»[2]

اگر به شعار نه غزه نه لبنان عمل می‌کردیم چه بر سرمان می‌آمد؟نکته انحرافی شعار نه غزه نه لبنان جدایی آرمان‌های اصیل جمهوری اسلامی ایران با منافع ملی بود. درواقع دشمن سعی می‌کرد با ایجاد تناقض کاذب فعالیت ایران در حوزه بین‌المللی را به نفع خود کاهش دهد اما مرور زمان نشان داد که منافع ملی و سیاست‌های جمهوری اسلامی در یک خط سیر قرار دارند و به هم تنیده هستند.

سخنان صریح رهبر معظم انقلاب که بیان داشتند هم‌راستا با اهداف اعتقادی و دینی عزیزان مدافع حرم برای ایران اسلامی می‌جنگند نیز مؤید همین موضوع است و این دو مورد نه‌تنها منافاتی با هم ندارد و بلکه هم‌راستا با یکدیگرند.

ایشان در همین رابطه روحیه انقلابی را انگیزه‌بخش فعالیت و تلاش جوانان ایرانی در عرصه‌های مختلف عنوان و بیان کردند: «هر جا به انقلاب و روحیه انقلابی تکیه کردیم، پیشرفت داشته‌ایم و هر جا که برای خوشایند عناصر استکبار، از ارزش‌ها کوتاه آمدیم و در بیان مواضع انقلابی رودربایستی کردیم، دچار عقب‌ماندگی و خسارت شدیم.»[3]

شعار انحرافی نه غزه نه لبنان نمونه خوبی در مورد واقعیت سخنان رهبر انقلاب در جهت فایده پایبندی به ارزش‌های انقلابی است. درواقع اگر به شعار نه غزه نه لبنان عمل می‌کردیم معلوم نبود امروز چه سرنوشتی گریبان گیر ملت ایران بود و اینک که با رهنمودهای رهبر معظم انقلاب و هوشیاری مردم این شعار عوام‌فریبانه به زباله‌دان تاریخ فرستاده شد، درگذر زمان مشخص شد که چه انحرافی پشت این شعار نهفته بود و چه عواقبی پشت سر آن وجود داشت.


[1] http://farsi.khamenei.ir/news-content?id=33585

[2] http://www.tasnimnews.com/fa/news/1394/11/16/991703

[3] www.farsnews.com/newstext.php?nn=13950405001458

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 12
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 15
  • ۰۲:۴۸ - ۱۳۹۵/۰۴/۰۸
    1 2
    چندتا از فیلم های جنایت های این داعشی های وطنی رو در حق سربازان و نیروهای بسیج و مردم عادی می گذاشتی گزارشت بسیار تأثیرگذار تر می شد
  • ۰۲:۵۸ - ۱۳۹۵/۰۴/۰۸
    1 0
    نه غزه نه لبنان/جونمی جون ولنتاین
  • مجتبیh ۰۳:۱۹ - ۱۳۹۵/۰۴/۰۸
    0 1
    مرگ بر ضد ولایت فقیه
  • محمد ۰۳:۲۰ - ۱۳۹۵/۰۴/۰۸
    0 0
    خدا را شکر که نقشه دشمنان نقش بر آب شد.....
  • ناشناس ۰۳:۲۹ - ۱۳۹۵/۰۴/۰۸
    0 2
    این جماعت حرفهای عجیب و غریبی میزنند و کارهای تخریبی و انجام میدهند آگه کمی خوش باوری را کنار بزنیم متوجه میشویم که در داخل کشور پر از فتنه گرانی هستند که میخواهند نسخه اکراین و حکومت‌های مستقل که ساقط کردن را در ایران پیاده کنند شورای نگهبان نباید صلاحیت عده‌ای را که علناً از این جریانها دفاع میکنند را تایید کند و یا حداقل آگاهی به مردم دهد، والا مردم ایران مردم ولایت مداری هستند منتهی نمیدانند و متاسفانه آگاهی پایین است. البته نمونه آن همین سایت شما که بنده مسایلی که در کشور اتفاق افتاده را مطرح میکردم و خیلی از کامنتهای مرا چاپ نمیکردبد زمانی به شرایط مطلوب در جامعه میرسیم که خوش باوری و بعضی مواقع مصلحت اندیشی را کنار بزنیم و ذهن مشغول جامعه را از گرایشات انحرافی نجات دهیم.
  • آنتی فتنه ۰۵:۰۲ - ۱۳۹۵/۰۴/۰۸
    0 1
    چون هردو(فتنه و داعش) از شیطان بزرگ خط میگرفتند و شیطان بزرگ هیچ کلمه ای خلاف منافع صهیونیستهای نجس بر زبان جاری نخواهد کرد .لعنهماالله.
  • ۰۹:۲۳ - ۱۳۹۵/۰۴/۰۸
    1 0
    سوژه تموم شده دیگه ؟!
  • ۰۹:۳۴ - ۱۳۹۵/۰۴/۰۸
    0 0
    : دی
  • ناشناس ۱۱:۴۲ - ۱۳۹۵/۰۴/۰۸
    2 0
    مشرق بدبخت: جرات نداری کامنت های مخالفت رو بذاری
  • ۱۲:۰۸ - ۱۳۹۵/۰۴/۰۸
    0 0
    مشرق شعار رو تعریف کردیا...اخرش جانم فدای ایرانه .ناقلا
  • ۱۳:۲۱ - ۱۳۹۵/۰۴/۰۸
    0 2
    قبلش هم یکی از کاندیداهای بی بصیرت و... توی مناظره با احمدی نژاد سعی داشت از سخن راه قدس از كربلا می گذرد امام، برای کوبیدن سیاست جمهوری اسلامی در حمایت از حزب الله و فلسطین بیشترین سوء استفاده رو ببره.
  • سعید ۱۵:۴۷ - ۱۳۹۵/۰۴/۰۹
    0 1
    البته میگفتن نه غزه نه لبنان جانم فدای ایران. اگه کمک غزه و لبنان و سوریه نبود الان باید دنبال سوراخ موش میگشتیم که قایم شیم. محور مقاومت اون موقع نبود که صدام اومد مملکت رو شخم زد . و700هزار ایرانی کشته شد . الان یکی مثل ملک سلمان خاست بیاد همون جا تو استان شرقیه خرشو میگیریم. اگه اسراییل بیاد از بلندی های جولان میزنیم و از غزه. و البته این کمک ها باید شیعیان رو اماده کنه و متحد کنه برای نبرد نهایی.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس