کد خبر 594804
تاریخ انتشار: ۵ تیر ۱۳۹۵ - ۱۹:۳۶

'الجولان' آخرین محله در بخش شمالی فلوجه است که نیروهای عراق روز شنبه پاکسازی خانه به خانه و کوچه به کوچه در این منطقه را آغاز کرده اند و در آستانه آزادی کامل قرار گرفته است که با آزادی این منطقه کار فلوجه به طور کامل پایان خواهد یافت.

به گزارش مشرق، سرلشکر 'عبدالوهاب الساعدی' فرمانده عملیات فلوجه پیشتر اعلام کرده بود که فقط دو محله 'المعلمین' و الجولان در بخش شمالی فلوجه باقی مانده و بخش تبلیغات فرماندهی عملیات فلوجه روزشنبه آزادی محله 'المعلمین' را نیز اعلام کرد.

به این ترتیب همه محلات فلوجه به طور کامل آزاد و پاکسازی شده و تنها محله 'الجولان' در بخش شمالی این شهر باقی مانده که از امروز (شنبه) نیروهای عراقی ورود به داخل این محله و پاکسازی خانه به خانه آن را آغاز کردند.

سرلشکر 'عبدالوهاب الساعدی' به خبرگزاری عراقی 'المعلومه' امروز (شنبه) گفته است که در محله جولان فقط تعدادی از عناصر پراکنده گروه تروریستی داعش باقی مانده اند و انتظار می رود در ساعات آینده این محله نیز آزاد شود.

عملیات آزادسازی فلوجه از 23 ماه مه گذشته آغاز شد و بعد از اتمام مرحله اول و دوم عملیات که به آزادی دو بخش راهبردی 'کرمه' و 'الصقلاویه' انجامید، از چهار ژوئن نیروهای عراقی عملیات ورود به داخل شهر فلوجه را آغاز کردند.

'حیدر العبادی' نخست وزیر و فرمانده کل قوای مسلح عراق کنترل کامل فلوجه را در 17 ژوئن گذشته اعلام کرد و به رغم باقی ماندن چند محله در داخل فلوجه در تصرف داعش، اما فرماندهان نظامی عملیات فلوجه اعلام کردند که این شهر از بُعد نظامی در کنترل کامل نیروهای عراقی در آمده است.

فلوجه دومین شهر بزرگ استان الانبار در 50 کیلومتری غرب بغداد واقع شده و دارای اهمیت راهبردی و اعتباری برای گروه تروریستی داعش بود که با آزادی این شهر، این گروه تروریستی عملا روحیه جنگی خود را در برابر نیروهای عراقی از دست داده است.

همزمان با پیروزی ها امروز در فلوجه، نیروهای عراقی در مناطق شمالی عراق، نیز پیشروی های چشمگیری در شهرستان 'الشرقاط' شمالی ترین شهر استان صلاح الدین داشته اند.

منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس