کد خبر 593763
تاریخ انتشار: ۳ تیر ۱۳۹۵ - ۰۲:۴۰

وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران پس از پایان سفر ۲ روزه خود به فرانسه، بامداد امروز پنجشنبه وارد آمستردام پایتخت هلند شد.

به گزارش مشرق، ظریف قرار است در این سفر با وزیر امور خارجه هلند و برخی مقام های این کشور دیدار و گفت و گو کند. تاکنون جزئیات بیشتری از این سفر اعلام نشده است.

وزیر امور خارجه کشورمان پس از توقف یک روزه در آمستردام و دیدار و رایزنی با مقام های این کشور به لاهه عزیمت می کند.

ظریف سومین سفر دیپلماتیک خود به اروپا را با سفر رسمی به فرانسه و بنا به دعوت «ژان مارک ایرو» همتای فرانسوی خود از روز دوشنبه آغاز کرد.

وی علاوه بر دیدار با وزیر امورخارجه فرانسه با «کلود بارتلونه» رئیس مجلس ملی فرانسه «ژرار لارشه» رئیس مجلس سنا و «ژان پیر فاران» رئیس کمیسیون سیاست خارجه، دفاعی و نیروهای مسلح فرانسه نیز دیدار و گفت و گو کرد.

بررسی مسائل منطقه ای و رایزنی درباره راه حل سیاسی بحران کشورهای منطقه و توسعه روابط دو جانبه از مهمترین محورهای دیدار ظریف با مقام های فرانسه بود.

ظریف همچنین در کاخ الیزه با «فرانسوا اولاند» رئیس جمهوری این کشور دیدار و درباره توافق های دو جانبه تهران - پاریس در چارچوب سفر سال گذشته دکتر حسن روحانی رئیس جمهوری کشورمان به فرانسه، مسائل اقتصادی و تجاری و بررسی مسائل بحران های منطقه ای از جمله سوریه به گفت و گو پرداخت.

وزیر امور خارجه در ادامه برنامه کاری خود در پاریس، علاوه بر برگزاری نشست با اعضای کمیسیون سیاست خارجی فرانسه در موسسه ملی کشورداری فرانسه « ENA » نیز سخنرانی کرد.

وزیر امور خارجه پس از دیدار با مسئولان هلندی برای شرکت در اجلاس « شانگهای » به «تاشکند » پایتخت ازبکستان می رود.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس