بررسی سخنان آیت الله شیخ عیسی قاسم در موقعیت هاو مناسبت های مختلف درباره تلاش او برای ایجاد وحدت درصفوف شیعه و سنی و تاکید بر وطن دوستی و عشق به وطن ، ادعاهای رژیم آل خلیفه را علیه او خنثی می کند.

به گزارش مشرق به نقل از شبکه العالم، آیت الله عیسی قاسم فقط همواره مردم را به عشق به میهن فراخواند و برای وطنش طلب خیر و نیکی کرد.

او خواستار برقراری ثبات در کشور از طریق اجرای برخی اصلاحات شد؛ اما مقام های منامه در مقابل عشق ورزی وی به میهن که در قلبش رسوخ پیدا کرده است، با لغو تابعیت مجازاتش کردند.

آیت الله شیخ عیسی قاسم دریکی از خطبه های نماز جمعه تاکید کرد : ما به میهن خود عشق می ورزیم  عشق و علاقه ما به میهن است و برایش طلب خیرو نیکی و صبر و استقامت در راه حق و فضیلت می کنیم.

مسالمت جویی، ملی گرایی، دوری از نفرت پراکنی و قتل و خونریزی مشخصه دائمی سخنان مرجع بحرینی بود و دراین زمینه دریکی از خطبه های نماز جمعه به افشاگری درباره فتنه انگیزان پرداخت و گفت:اینها تبلیغات نفرت پراکنی و فتنه انگیزی و شعله ورکردن آن با آتش کینه و ارعاب است.

تنها خواسته آیت الله عیسی قاسم که نماد وحدت در بحرین است، مقابله با اختلافات و حفظ وحدت بوده است ؛ همانگونه که در چندین خطبه با تاکید بر برادری شیعه و اهل سنت اظهار داشت که ستمگری به هیچ مذهب معینی تعلق ندارد ، از جمله خاطرنشان کرد: برادران اهل سنت بدانند که یک فرد آگاه از شیعیان و متدینان آنها هیچ کینه و نفرتی نسبت به برادران اهل سنت خود ندارد و گناه نظامهای ستمگر آنها را بر گردنشان نمی نهد.

آیت الله شیخ عیسی قاسم از لحاظ سیاسی فقط خواستار آن چیزیست که در شریعت های آسمانی و قوانین بشری یک حق تضمین شده تلقی می شود ، وی خواهان انجام اصلاحات دموکراتیک شد که مطالبات مردمی را برآورده می کرد و از طائفه گرایی به دور بود. آن مرجع دینی که شاید انتظار داشت که روزی مقام ها جرات پیدا کنند و دست به چنین اقدامی بزنند همچنین اطمینان داشت که تبعید از میهن و لغو تابعیت هیچگاه اصالت و شهروندی را لغو نخواهد کرد، زیرا حکومتهای استبدادی که دست به چنین اقداماتی می زنند اساسا فاقد مشروعیت هستند.

دراین زمینه عقیده دارد : تبعید یک شهروند از میهن خود هیچگاه این مساله را نفی نمی کند که در این سرزمین زاده شده و در آن زندگی کرده است، امروز برنامه لغو تابعیت همچنان ادامه دارد و درحال گسترش است و دامن تمام شهروندان اصلی را که مقام های بحرینی ازآنها رضایت ندارند  می گیرد.

این واقعیتِ شخصیتِ مرجع دینی آیت الله شیخ عیسی احمد قاسم، به استناد اظهارات و خطبه هایش در مناسبت ها بویژه در نماز جمعه، است؛ اما دیکتاتورها زمانی که از خاموش کردن صدای حق عاجز می مانند، برای رسیدن به اهداف خود به هر تهمت و دروغی علیه او متوسل می شوند.

{$sepehr_media_1618392_400_300}

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس