کد خبر 593770
تاریخ انتشار: ۳ تیر ۱۳۹۵ - ۰۳:۰۳

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم گفت: اگر قرار است سلب تابعیتی صورت گیرد با توجه به اینکه آل خلیفه از صحرای عربستان وارد بحرین شده‌اند، این‌ها باید سلب تابعیت بشوند نه شیخ قاسم که خود فرزند بحرین است.

به گزارش مشرق، آیت‌الله ابوالقاسم علیدوست با بیان اینکه سلب تابعیت یک دولت از شهروند خود اوج استیصال و درماندگی آن نظام سیاسی را نشان می‌دهد، اظهار داشت: جالب این است که آیت‌الله شیخ عیسی قاسم مروج نسخه آرام قیام بحرین تاکنون بوده است اما با این حال می‌بینیم که رژیم بحرین همین نسخه آرام را نیز نمی‌پذیرد

وی افزود: این نوع برخورد ظالمانه نشان می‌دهد که این رژیم فرسوده و خسته است و حتی آستانه تحملش برای شخصی مثل شیخ قاسم تمام شده است.

عضو هیئت علمی پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی همچنین ادامه داد: البته به نظر می‌رسد که این کار به دستور آل سعود انجام گرفته و رژیم آل خلیفه به تنهایی چنین تصمیمی اتخاذ نکرده است؛ این مسئله نشان می‌دهد که آیت الله شیخ عیسی قاسم چوب شیعه بودن خود را می‌خورد و این رفتار تشری است از سوی وهابیت سعودی که می‌خواهد به شیعه ضربه بزند

وی گفت: بی‌شک شکست‌های اخیر داعش تکفیری در عراق و سوریه به ویژه در فلوجه در این موضوع نیز تاثیرگذار بوده، چنان که آل سعود از حامیان اصلی داعش در منطقه به شمار می‌رود.

استاد حوزه علمیه قم خاطرنشان کرد: از سویی اگر قرار است سلب تابعیتی صورت گیرد با توجه به اینکه آل خلیفه از صحرای عربستان وارد بحرین شده‌اند، این‌ها باید سلب تابعیت بشوند نه شیخ قاسم که خود فرزند بحرین است.

وی بیان کرد: دولت محترم و وزارت امور خارجه به طور خاص باید این قضیه را از طریق مجامع بین‌المللی دنبال کنند و اگر چه امیدی به این نهاد‌ها نیست اما برای اینکه در تاریخ بماند و مردم مستضعف دنیا بدانند که اقدامات مناسبی از سوی جمهوری اسلامی برای دفاع از مظلوم صورت گرفته، این کار باید انجام شود.

علیدوست گفت: البته با همه این صحبت‌ها باید توجه داشت که از بیان برخی مباحث و انجام برخی حرکات خارج از عرف که ممکن است اوضاع را نسبت به انقلاب بحرین و شخص شیخ عیسی قاسم بد‌تر کند، پرهیز کرد.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • کمپین تطهیر بیت الله و بیت المقدس از نجاست سعودی و صهیونیست ۰۴:۵۱ - ۱۳۹۵/۰۴/۰۳
    0 0
    شیخ عیسی قاسم قلب بحرین است.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس