شهداد روحانی که سال ها در خارج از کشور و در انواع کنسرت های انحرافی بوده است اکنون از طرف انجمن های موسیقی به عنوان ناجی موسیقی ایران معرفی می گردد .

گروه فرهنگی مشرق- یکم- وقتی سیمای جمهوری اسلامی در برنامه "آوای ایرانی" خود از  سرپاسبان مختاری، جنایتکار دوره رضاخان  به عنوان یک هنرمند تقدیر و تمجید کرد در حالی که  تمام گروه های صاحب تفکرات ارزشمند انسانی  وی را جانوری درنده خو می دانستند  ؛ بسیاری شگفتزده شدند اما گذر زمان نشان داد دیدگاه هنری تعریف شده از سوی مقامات صاحب رای در هنر سهوی نبوده است بلکه این دیدگاه نا همخوانا با دیدگاه های مردم و ارزش های جامعه، با ابراز وجود درصدد تسلط بر هنر و کشانیدن انحطاط به جامعه دارد.

 
در چنین شرایطی  وارد کردن عناصر بیگانه و حتی جاسوسان خارجی به عنوان هنرمند به صحنه و  هدایت گری انجمن های موسیقی  توسط افراد هیپی نما  و خانه نشین کردن و راندن  هنرمندان مردمی نشان داد که رخنه در هنر متعهد  در حال تکوین است.
کار به جایی می رسد که حتی یکی از این افراد در مصاحبه ای می گوید: کانال سفارت اتریش را عوض کردیم  و از آلمان  و ایرلند ( البته آمریکا) برای ارکستر رهبر آوردیم!
***
دوم- سال پیش صدای جمهوری اسلامی  در برنامه ای به نام "کوچه باغ های ترانه" و در برنامه ویژه ی تاسیس رادیو به با فردی به نام عبدالوهاب شهیدی گفت و گو کرد که سال ها به علت عناد با جمهوری اسلامی و از ترس محاکمه - به علت ارائه گزارش از فامیل و دوستان به ساواک رژیم پهلوی و همکاری با این سازمان- از کشور گریزان و در خارج از کشور  سکنی گزیده بود. رادیو صدای جمهوری اسلامی او را هنرمند نامید و برایش آرزو های بسیار کرد.
 
بار دیگر روز پنجشنبه رادیو جوان به گفت و گو با یکی دیگر از عناصر لس انجلسی و عوامل فرهنگی رژیم پهلوی نشست ، این بار یکی از مطرب های لس آنجلسی رژیم گذشته که ارتباط خوبی با بی بی سی  نیز دارد به عنوان هنرمند مورد مصاحبه قرار گرفته بود.
تهیه کننده برنامه برای مشروعیت بخشی به این گفت و گو ؛ به مصاحبه با شرکت کنندگان در کنسرت های این فرد نیز پرداخت.

سوم- شهداد روحانی که سال ها در خارج از کشور و در انواع کنسرت های انحرافی بوده است اکنون از طرف انجمن های موسیقی به عنوان ناجی موسیقی ایران معرفی می گردد و با خط گیری از  اشاره های سیاست گذاران اینتلیجنت سرویس  در بی بی سی توسط کارگزاران مرموز به عنوان رهبر هنری جمهوری اسلامی و هدایت کننده موسیقی در جشنواره های موسیقی فجر تعیین  می گردد.

***
سیاست گذاری  برای رخنه دادن عناصر مرموز و به حاشیه  راندن  هنرمندان  موسیقی  به نحوی شده است که حتی رپرتاژ آگهی های در روزنامه های نارنجی رنگ نیز نمی توانند آنها را پنهان سازند!

 

 
در یک رپرتاژ اگهی که هدف آن مشروعیت بخشی به یاران  احسان یارشاطر  بهائی  است ، هوشنگ جاوید  می گوید  یکی از موارد مظلومیت  در حوزه موسیقی  این است که  به موسیقیدانان ما در  داخل توجهی نمی شود.... در چنین شرایطی  می بینیم  که حتی تعدادی از هنرمندان  در داخل ایران هستند که از وضعیت حاضر و اجرای هنرمندان خارج رفته راضی نیستند و  می گویند چرا ما را خانه نشین کرده ا ید  و از خارج هنرمند می آورید.
***
 برنامه شهداد روحانی در تهران  با تحقیر هنرمندان مردمی که در دوران فرار شهداد ها جامعه را ساختند  در تالار  وحدت و سالن برج میلاد برگزار شد و  جالب آنکه مرتضي پور  رهبرانتخاب شده از اسفندماه 89 به عنوان رهبر ثابت اركستر سمفونيك تهران در خصوص برنامه ارکستر سمفونيك به رهبري شهداد روحاني در تالار وحدت روي صحنه گفت :  من به هيچ عنوان در تصميم گيري براي چنين اجرايي نقش نداشته ام و تمام اين برنامه ريزي ها توسط انجمن موسيقي انجام شده است. برنامه هاي مختلفي كه از اوايل فروردين امسال مانند جنگ نوروزي يا سمفوني خليج فارس يا همين اجراي اخير از موسيقي فيلم هاي تاريخ سينما به مناسبت اعياد شعبانيه توسط اركستر روي صحنه رفته از سوي انجمن موسيقي ترتيب داده شده است.

 

 
و آخر اینکه، درد جریان حاکم بر انجمن ها  و دفاتر  موسیقی نه بسط هنر  و بکار گیری آن برای اعتلای جامعه بلکه ابزار کاری برای  هدایت  انحطاط است ! صفحات آخر روز نامه های نارنجی و برنامه های کنسرت های موسیقی نشان از رشد  موسیقی بی هویت در جامعه دارد  ، وارد کردن  خارجی ها  ویا افراد مرتبط با آنان  و چاپ رپرتاژ های آگهی در تمجید افراد هرز ؛ رشد  هیپی گری در  انجمن ها و حتی  گیسوان دم اسبی مردانه! استفاده از مطرب ها  باعنوان هنرمند و استفاده از تمام رسانه های ملی و روزنامه های حکومتی و حتی  ماهواره های بیگانه برای اقتدار گرائی و بسط نرم  ابتذال در قالب  خدمت به هنر ؛ تحقیر  و توهین به هنرمندان پاک آفریننده هنر امروز در جامعه اسلامی ، سپردن  جوانان به  مرتبطین  صلح صهیونیستی و..... این قصه سر دراز دارد.
بالاخره کار به جایی می رسد که  موسیقی "پدرخوانده"  هم عرض موسیقی "محمد رسول الله"  می نشینند؛ اینها نمود هائی است  که نشان  می دهد هنر ارشادی ، بدور از ارشاد و ارزش های  فرهنگی  و تربیتی جامعه اسلامی است.

 

عدم حساسیت به رشد ابتذال و عدم مسئول بودن و افتادن در تله و دام برازنده مدیران سازمان های فرهنگی ما نیست؛ روزمرگی  و تسلیم در برابر پیش آمد های  طراحی شده قابل قبول نیست.

دیوار هنر ؛ دیوار فرهنگ بسیار بلند  و فاخر  و عظیم است با بی هنران و بی فرهنگان دیوار این قلعه را فرو نریزیم.
 
 
 

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 49
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 4
  • یک منحرف ۰۰:۳۸ - ۱۳۹۰/۰۵/۰۹
    7 3
    من موندم چرا با هرچی که بیشتر مردم (مردم به معنای واقعی نه رفقاتون) میپسندن مشکل دارید.آخه یکی نیست بگه تو از موسیقی و سیاست چی میدونی که آسمون و ریسمون رو به هم می بافی!
  • نیما ۰۰:۵۴ - ۱۳۹۰/۰۵/۰۹
    4 3
    توهمات آشفته ای بود که مطمئنم خودتان هم هیچی ازش نفهمیدین... شهداد روحانی عزیز چرا انقدر شما را اذیت می کند که هر روز یک دروغ پراکنی علیه ش می کنید...
  • ۰۴:۱۷ - ۱۳۹۰/۰۵/۰۹
    4 3
    مهمل بافته ايد و آسمون و ريسمون کرده ايد تا نق بزنيد
  • منتقد ۰۴:۵۵ - ۱۳۹۰/۰۵/۰۹
    2 2
    با ابراز تاسف برای این سایت خبری که جولانگاه افراد نادان از خود راضی شده من سوالی داشتم این نویسنده ایا خودش فهمیده چه نوشته است؟ شهداد روحانی در علم خود انقدر هست که اسمش اعتبار باشد ایا تو هم در زمینه نویسندگی هنر انقدر هستی که حرف میزنی؟ سر پاس مختاری در زمان خود بزرگترین ویولونیست بوده چرا با اطلاعات غلط ذهن مردم را پریشان میکنید؟ وا مصیبتا از نادانان مقدس ماب
  • ۰۷:۰۷ - ۱۳۹۰/۰۵/۰۹
    1 1
    این که عناصر معاند و مخالف با ارزشهای اسلامی در نظام اسلامی جای پا باز کنند بسیار از طرف ارشاد عجیب است اما مردم ایران با مطرب جماعت و رقاص جماعت سر ناسازگاری دارد اینها دلقکهای شیطانند
  • ۰۷:۵۸ - ۱۳۹۰/۰۵/۰۹
    1 1
    من موندم اگه این اتفاقات در دوران اقای سید محمد خاتمی افتاده بود بعضی کاسه های داغتر از آش چی می خواستن بگن
  • ۰۸:۴۴ - ۱۳۹۰/۰۵/۰۹
    2 1
    حالا این مطلب چه ربطی به تصاویر کنسرت یانی داشت؟؟
  • ۰۹:۰۵ - ۱۳۹۰/۰۵/۰۹
    0 0
    من نمیدونم شهداد روحانی از نظر سیاسی چیکارس اما اگر نگاهی به کنسرتهاش بندازین میبینین چیزی که در اونها نیست ابتذاله. خوب یک هنرمند بزرگ ایرانی که رهبری ارکسترهای بزرگ جهانی رو بر عهده داشته حالا نباید ازش تقدیر شه؟؟؟ ضمنا مفهوم عکس این خانوم رو نمیفهمم. به هر حال در خارج کشور حجاب اجباری نیست. ممکنه یه نفر با یه خانوم بی حجاب همکار شه. اصلا مطلب جالبی نبود.
  • ۰۹:۰۹ - ۱۳۹۰/۰۵/۰۹
    0 1
    اگه یه نفر به خانواده شما خیانت کنه بازم بعد از گذشت مدتی اون مسائل را راحت فراموش میکنید؟ نمیدونم شما و هم فکر هاتون اصلا به اسلام و انقلاب اعتقاد دارید یا نه ولی در هرصورت اینکه ملاک انجام کارها پسند مردم باشه در حالی که مخالف ارزشهای اسلام و انقلاب هست کار صد در صد غلطیه. مثلا اگه یه روز اکثر مردم پسندیدن که چراغ قرمز رو رد کنن پلیس دیگه نبایدجریمه کنه؟ خیلی مسخره است
  • ۱۰:۳۲ - ۱۳۹۰/۰۵/۰۹
    0 0
    جواب بده ؛ اگر حرفی داری جواب بده . با گفتن توهم و ... از موضع خیانت تو و رفقایت خارج نمی شوی .
  • کامران ۱۰:۳۵ - ۱۳۹۰/۰۵/۰۹
    0 0
    در گذشته هم شما خودتان را نماینده همه مردم معرفی می کردید و ما هم تا حدودی باورمان شده بود . ولی وقی در 9 دی مردم از میدان امام حسین تا میدان آزادی به میدان آمدند . دانستیم که بلوف زدن شیوه همیشگی شکاست .
  • ۱۰:۴۳ - ۱۳۹۰/۰۵/۰۹
    0 0
    مسئولان رادیو را دریابند . دیروز رادیو نمایش یک گوشه ای از صحبت های رد و بدل شده بین یک رزمنده با فرمانده اش را گذاشته بود که جز تمسخر رزمندگان و شهادت طلبی چیز دیگری نبود . من از کاره ای بوده در اخراج عناصر طاغوتی و ضد نظام رادیو تردی به خودم راه نمی دادم . شورای سیاست گذاری صدا و سیما خواب است و فقط ادعا می کنند
  • سهيل ۱۰:۵۵ - ۱۳۹۰/۰۵/۰۹
    0 0
    چرا از هنرمند تابلو بازيهاش رو مي نويسين مردم همه مي دونن كه هنرمندا دين و ايمون ندارن البته خودشون مي گن به ظاهرمون ( كارهامون ) نگاه نكنين باشه
  • علیرضا ۱۱:۰۵ - ۱۳۹۰/۰۵/۰۹
    0 0
    مشرق سایته یا سازمان .....خب اگه مشکل داشت از اول میگرفتیدش تا موسیقی متعهد هم اسیب نبینه
  • ۱۱:۴۳ - ۱۳۹۰/۰۵/۰۹
    0 0
    موسیقی رو گوش می دن نه اینکه با عکس نوازنده بخوان اصلش رو زیر سوال ببرند
  • نوازنده ویلن در 45 کنسرت ایرانی و خارجی ۱۲:۳۷ - ۱۳۹۰/۰۵/۰۹
    0 0
    مشرق اشغال این مزخرفات چیه میگی لیاقت ندارین روحانی ها و امثالهم براتون کاری بکنن . حالا اگه برای 8 سال جنگتون یه اهنگ ساخته بود که حلوا حلوا میکردین رو سرتون میزاشتین شما از هنر چی میفهمین ! حیف ما هنر مندا که داریم تو این خراب شده از بین میریم 15 ساله دارم ساز میزنم اگه تو هر خرابه ای بودم غیر از ایران کلی درامد داشتم و کلی پیشرفت برین ببینید کشورهای کفر و بی دین با هنرمندانشون چه رفتاری دارن حقوق و مسکن و رفاه .........
  • ۱۳:۴۸ - ۱۳۹۰/۰۵/۰۹
    0 0
    عزیزم اعصابتو خرد نکن اگه قرار به نفی یک اعتقاده چرا با ادب و نزاکت اون رو رد نکنیم. اینجوری خیلی متین و موقرتره
  • وحید ۱۴:۲۲ - ۱۳۹۰/۰۵/۰۹
    0 0
    زنده باد مشرق که حال این مفنگیا رو می گیره
  • موسیقی به چه قیمتی! ۱۴:۳۳ - ۱۳۹۰/۰۵/۰۹
    0 0
    خوبه که خودت لو دادی که شهداد روحانی و امثالهم حتی یه آهنگ در رسای مملکتشون و 8 سال دفاع مقدس و... نساختن و فقط و فقط داشته ملودی های غربی ها رو رهبری میکرده یا برا اونا دم تکون میداده تو هم اگه ساز زدن بلد بودی مطمئن باش یه روز هم تو این مملکت نمیموندی و بار و بندیلت رو جمع میکردی و می رفتی - حالا چون خودت عددی نیستی داری واسه ما شاخ و شونه می کشی !
  • ۱۴:۴۱ - ۱۳۹۰/۰۵/۰۹
    1 0
    هنرمند؟؟؟!!!....يكي از بزرگان اهل معنا اهالي ساز و تنبور و مطرب و آهنگ رو به چشم "ميمون" ديده بودند. خدا به دادشون برسه اون دنيا!!
  • سنجاقک ۱۵:۰۳ - ۱۳۹۰/۰۵/۰۹
    0 0
    ولی آقایون و خانمها مسلما از موزه همان برون تراور که در اوست یا خلایق هرچی لایق!!! اگه شما هنرمندین ما هم هستیم!!! این هنر نیست ابتذله
  • ۱۵:۲۰ - ۱۳۹۰/۰۵/۰۹
    0 0
    چون رهبر ارکستر یانی آقای شهداد روحانی افتخار موسیقی ایران بودند...
  • ۱۵:۲۳ - ۱۳۹۰/۰۵/۰۹
    0 0
    آقا کامران روز رو اشتباه گفتی اون روزی که از امام حسین تا آزادی مردم ایران در خیابان بودند 25 خرداد بود. آن هم مردم معترض...
  • ضيايي ۱۵:۲۳ - ۱۳۹۰/۰۵/۰۹
    0 1
    شما مثل اينكه هنرمند در عرصه بي ادبي و عصبانيت هستي
  • ۱۵:۳۴ - ۱۳۹۰/۰۵/۰۹
    0 0
    25 خرداد رو فراموش نکن کامران.. هروقت خیالات برت داش کافیه یه سرچ بکنی بفهمی کی بی شماره.. مشرق واقعا پست فطرتی..
  • ۱۶:۱۵ - ۱۳۹۰/۰۵/۰۹
    0 0
    های نوازنده ای که به 45 کنسرت رفتنت مینازی! اون جنگی که بهش بی احترامی میکنی ارزشش از همه شما برای مردم بیشتره...
  • ۱۶:۲۵ - ۱۳۹۰/۰۵/۰۹
    0 0
    ضيايي جان اگه یه وقت به چیزایی که براش ارزش قائلی توهین بشه چیکار می کنی؟ مشرق هر چی دوست دروغ راجع به آقای روحانی می نویسه شما ساده دلان هم باور می کنید. چاره چیست وقتی آدم به اینجاش برسه...
  • مو عود ۱۶:۳۷ - ۱۳۹۰/۰۵/۰۹
    0 0
    شما اگه زمان پیغمبر هم بودید،موسیقی صوت قرآن بلال را هم هنر انحرافی مودونستید
  • ۱۶:۵۵ - ۱۳۹۰/۰۵/۰۹
    0 0
    این متن شبیه نوشته های حسین شریعتمداری است
  • ۱۷:۱۷ - ۱۳۹۰/۰۵/۰۹
    0 0
    عجب جوابی
  • رضا ۱۷:۲۶ - ۱۳۹۰/۰۵/۰۹
    0 0
    من هم برنامه مصاحبه را 30 تیر ماه از رادیو جوان حوالی 10 یا 11 صبح شنیدم ! پس از مصاحبه با یکی از مسئولین بدون مسئولیت انجمن موسیقی و جند نفر به عنوان تماشاچی مصاحبه شد! این ها واقعا افراد زرنگ وکارکشته ای هستند اگر قرار بود یک هنرمند واقعی موسیقی در سن قرار گیرد نوازنده ها را طوری تحریک می کردند که برنامه اجرا نشود! اما برای کنسرت شهداد حتی نیروی بازنشسته و ..... از همه جا جمع کرده بودند تا صدای ارکستر بلند تر به گوش برسد و خوب تر بنوازند یعنی هزینه از جیب بیت المال و بهره برای تبلیغات شهداد و انوشیروان! و بی بی سی! سپس بگویند دیدید شهداد چه هنرمند بزرگی بود!؟ من کاری به کار توانمندی صهبائی ندارم اما آقای ب.ر. بدترین حرف ها را پشت سر او می گفت تا او را توانست کنار بگذارند ، با توطئه الف. ک. که نوازنده ارکستر و مخاطب و مصاحبه شونده بی بی سی است زیر پای صهبائی را خالی کردند و بگذریم از هنرمندانی که اصلا اجازه کنسرت و مصاحبه وسالن تمرین به انان داده نمی شود و هر روز در تلاش برای تخریب انها هستند!
  • ۲۰:۲۹ - ۱۳۹۰/۰۵/۰۹
    0 0
    "شهداد روحانی که سال ها در خارج از کشور و در انواع کنسرت های انحرافی بوده است " آخه کنسرت انحرافی دیگه چه کوفتیه؟
  • ۲۲:۰۸ - ۱۳۹۰/۰۵/۰۹
    0 0
    چه مقایسه توهین آمیزی ؛ بلال کجا و نوازنده های رقاص کجا ! بلال اذان می گفت نه اینکه قرآن می خواند .
  • ۲۳:۴۴ - ۱۳۹۰/۰۵/۰۹
    0 0
    آقا رضا خواب بودی داشتی خواب می دیدی. بیدار شو عزیزم. انقدر کنسرت شلوغ بود من از چند روز قبل در به در بیلیت بودم پیدا نکردم با اینکه کنسرت رو سه روز تمدید کردن. راستی تا حالا کنسرت رفتی ؟
  • ۰۴:۵۲ - ۱۳۹۰/۰۵/۱۰
    0 0
    برادران مگر موسیقی فیلم "محمد رسول الله" نیز زبانم لال و استغفرالله مقدس است؟ که نباید کنار موسیقی فیلم "پدرخوانده" نواخته شود؟! این دیگر چه مقاله‌ای است؟ واقعاً شما سواد دارید؟ نمی‌فهمید که در قرن بیست و یکم به سر می‌بریم؟ چرا آبروی ارزش‌ها و اعتقادات خودتان را هم می‌برید. آیا پیش‌درآمد رکن‌الدین خان مختاری در همین کشور اسلامی مجوز نگرفته و آثار عبدالوهاب شهیدی هم؟ (که وصله‌ی ساواکی بودنش را نخست توده‌ای‌ها زده‌بودند به این آوازخوان و عودنواز مفلوک!) والله که این برخوردها جز هجو و مضحکه کردن ارزش‌هایی که مدعی پاسداری از آن هستید چیزی ندارد. لطفاً کمی مطالعه کنید و با سوادتر شوید، رکن‌الدین مختاری مبدع پیش‌درآمد در همین موسیقی سنتی بود که مرحوم موذن زاده‌ی اردبیلی آن اذان مشهورش در بیات ترک را که از دست‌گاه‌های همین موسیقی سنتی است خوانده که موریس ژار آهنگ (به زعم شما مقدس) فیلم "محمد رسول الله" (که البته فیلمی هالیوودی و آمریکایی است) را بر اساس آن سروده. واقعاً از نویسنده‌ی مقاله خواهشمندم یک بار دیگر خزعبلی را که نوشته بخواند! این وصله‌ها که به زور عکس می‌خواهید به آقای روحانی بچسبانید یعنی چه؟ واقعاً کلاهتان را قاضی کنید و در این ماه مبارک اندکی (فقط اندازه یک ارزن) شرف داشته باشید و بگوئید عکس بوسه‌ها که منتشر کردید واقعاً به هم مربوط است؟! شرم کنید برادران شرم کنید در این ماه راستی و درستی؛ این مقاله‌ی مضحک را حذف و به نویسنده‌اش تذکر دهید لطفاً
  • ۱۰:۲۶ - ۱۳۹۰/۰۵/۱۰
    0 0
    یعنی چی ؟ یعنی اینکه سخن و گفته های بی نقص است . نوشته های شریعتمداری را همه می خوانند . دوستان از آن لذت می برند و دشمنان اوناجاشون آتیش میگیره
  • یه بنده خدا ۱۲:۰۴ - ۱۳۹۰/۰۵/۱۰
    0 0
    واقعا قرار همه چیز رو تو این مملکت با دین و ایمان مقایسه کنید؟؟ بابا خجالت بکشید قرن 21 یه ذره عقل داشته باشید
  • ع ا ۱۳:۱۲ - ۱۳۹۰/۰۵/۱۰
    0 0
    با تشکر از حساسیت مشرق اماجای درمورد مرگ مرحومبامری انتقاد میکنید اما این هنرمند را میکوبید؟کنست انحرافی که عکسشون را گذاشتید موسقی است که در اکثر افتتا حیههایعمرانی و..صداسیما چندین ساله میگذاره.باز از حساسیت شما واقعا تشکر میکنیم اما اگر این توجه با کمی سعه صدر باشه و از کنارش چند جوان متدین هم اموزش میدیدند!؟خیلی خوب بود و ما موسقیمون"موهاتو تکون بده "نبود.
  • ؟ ۱۴:۱۳ - ۱۳۹۰/۰۵/۱۰
    0 0
    منحرف کسانی هستند که ازمذهب برای خوددکان بازکرده اند.
  • علي ۱۴:۱۳ - ۱۳۹۰/۰۵/۱۰
    0 0
    در ضمن مثل اينكه ايشان بهائي هستند
  • میترا ۱۸:۰۸ - ۱۳۹۰/۰۵/۱۰
    0 0
    این افراد دقیقا مصداق دو روی سکه مانند بسیاری که در انطرف آبها زندگی میکنند تشریف دارند من بارها از نزدیک شاهد اگهی هنرنمایی این فرد در مجامع و مجالس بهاییان و جهودهای ساکن لس آنجلس خصوصا بوده ام و بشدت از طرف این دو دسته پشتیبانی شده و خودش بعنوان یک بهایی شناخته شده در میان ایرانیان ساکن کالیفرنیاست حال به چه دلیل انکار و چرا کتمان ؟!!کار و کاسبی کساد و بی رونق و یکنواختی کمبود نوآوری و تنوع در میان خصوصا این قشر لس آنجلسی باعث شده اینان به اینطرف سرازیر شوند از چه روی؟ فقط مقاصد مادی .بسیاری از ایرانیان ساکن کالیفرنیا دیگر تمایلی برای خرید بلیط و رفتن به کنسرتها ندارند هنگامی که علت را جویا میشوید از اکثر آنها جملاتی مانند تکراری یکنواخت و کسل کننده را می شنوید بارها و بارها هر مسافری که به وطن عزیمت می کند از او سوغات آلبوم هنرمندان داخلی را طلب می کنند. کشور عزیز ایران برای عده ای فرصت طلب و سودجو و دو رو بصورت قلکی در آمده که هرازگاهی بخود اجازه داده با گستاخی به آن دست درازی کنند. خدا را شکر کشور از نظر هنر و هنر مندان ارزنده بسیار غنی و در سطح بین المللی حرفهای زیادی برای گفتن دارد .آیا زمان آن نرسیده که جلوی فرصت طلبان و سودجویان آنطرفی به هر عنوان و به هر شکل جدأ گرفته شود؟شعور چه کسانی را به بازی گرفته اند؟! اجازه ندهید. اینان مردم ایران را متاسفانه دست کم گرفته اند آنهم چه کسانی؟ هیچکسان .
  • احمد ۱۸:۳۳ - ۱۳۹۰/۰۵/۱۰
    0 0
    به نظرم مشرق نشان می دهد هر چیزی جای خودش را دارد! موسیقی مردمی ، هنرمند پاک دامن قابل احترام و تقدیر و حتی ارزوی شادی روحش را هم مانند مرحوم بامری می شود کرد ! اما هنرمند فاسد جائی در جامعه هنری متعهد ندارد! اقای میر زمانی مرد خوبی است ای کاش مدیر خوبی هم می شد و با استفاده از اختیاراتش در هنر تحول به وجود می آورد! وگرنه ایشان نیز می دانند تاثیر گذاری رقاصه باله و افراد عجیب و غریب در شورا ها و مناصب مشاورتی عالی موسیقی بعد از سال ها بی بند و باری راه به جائی نخواهد برد! هنرمند متدین و با شخصیت خیلی زیاد است مسئولین انها را نمی خواهند!
  • سهيل ۲۳:۱۶ - ۱۳۹۰/۰۵/۱۰
    0 0
    چشم اقاي ب. ر.
  • پویا ۱۲:۰۴ - ۱۳۹۰/۰۵/۱۱
    0 0
    آقای ناشناس خدا از دهنت بشنوه. انقدر کامل گفتی دیگه من نمی نویسم. یک عده بدون مطالعه و مغرضانه مطالبی رو می نویسند که آدم شاخ در می آره.
  • majidpazuki ۰۹:۰۴ - ۱۳۹۰/۰۵/۱۲
    0 0
    متاسفم که نسنجیده و بدون مدرک ودلیل هنرمندان بزرگی چون استاد شهیدی را متهم میکنید نمیدانم چه هدف سخیف و جاهلانه ای رو دنبال میکنید ولی ایکاش 1بار مدح مولا علی با صدای ایشان را گوش میکردید...بهرحال برایتان آرزوی شفا و بهبودی ورهایی از بیماری توهم و خود نمایی با کوبیدن و متهم کردن دیگران...مینمایم
  • محمد ۱۰:۰۷ - ۱۳۹۰/۰۵/۱۷
    0 0
    رکن الدین مختاری صرفنظر از جنایاتی که کرد ذوق و قریحه هنری داشت و این توانایی او را نمی توان کتمان کرد. یزید ملعون هم شاعر بوده که حتی حافظ هم در مطلع دیوان خود از بیت او استفاده کرد. و همه ما حتی شما هم بارها بیت معروف را بلغور کرده ایم.هیتلر هم نقاش نسبتا خوبی بود. استعداد هنری چه ربطی به ذات آدمها دارد؟ لطفا مصداق انحراف و کنسرت انحرافی را بیان کنید و بعد بگویید روحانی کنسرت انحرافی داشته. حضرات گرامی آیا تا بحال فیلمهای هنرپیشگان قبل از انقلاب را دیده اید؟ همانهایی که بعدها در فیلمهای ارزشی خودمان ظاهر شدند؟ آیا از موریس ژار فقط فیلم محمد رسول ا.. (الرساله)را سراغ دارید؟ لطفا بروید رزومه کامل ایشان را مطالعه کنید تا ببینید برای چه فیلمهایی موسیقی ساخته است و بعد بگویید پدر خوانده در کنار موسیقی موریس ژار. ضمنا باید به عرضتان برسانم موسیقی فیلم "الرساله" اگرچه به لحاظ تم و ملودی شرقی اش نزد ما بسیار زیباست (که البته دلیل اصلی آن اینست که تا بحال هنرمندان داخلی ما(و بقول شما برجسته) تاکنون اثر اینچنینی ارائه نداده اند ) لیکن بعلت هارمونی بسیار ساده آن در سایر کشورها اثری معمولی محسوب می گردد و با عرض پوزش باید بگویم این اثر از لحاظ تکنینک و هارمونی (و نه از لحاظ زیبایی ملودیکی آن) از سایر کارهای ارائه شده در کنسرت اخیر ضعیف تر است. خواهشا یکی از هنرمندان خانه نشین شده را در زمینه رهبری ارکستر لااقل نام ببرید تا ما هم آنها را بشناسیم نه اینکه با کلی گویی بخواهید طرف مقابل را محکوم کنید. هوشنگ جاوید چه رزومه ای در رهبری ارکستر دارد؟ چه کار برجسته ای را ارائه داده است؟ چقدر از نوازندگان و موزیسین های ما او را قبول دارند؟ شما از بین انبوه مصاحبه های موسیقیدانان داخلی که از استفاده از هنرمندان برجسته ایرانی مقیم خارج استقبال کرده بودند فقط سراغ همین آقای جاوید رفتید؟ تهمت بهایی بودن شهداد که دروغ از آب درآمد می روید سراغ جاسوسی انگلیس؟ آقای مرتضی نادر پور فقط رهبر ثابت ارکستر سمفونیک هستند و نه مدیر هنری آن. بین این دو عنوان تفاوت وجود دارد. آقای مرتضی نادر پور یا بقول شما مرتضی پور نباید در زمینه تنظیم برنامه ها نقش می داشتند. شما قطعا وابسته به یکی از جریانات مافیایی موسیقی داخل کشور هستید که سعی می کنید با وصله چسباندن به هنرمندان برجسته کشورمان فضا را برای دوستانتان باز کنید.
  • ۱۰:۱۰ - ۱۳۹۰/۰۵/۱۷
    0 0
    ایشان رسما بهاای بودن خود را تکذیب کردند حالا اگر باز هم قبول ندارید و حرف حرف خودتان را می زنید پس من هم می گویم شما شیطون پرستی حالا برو ثابت کن که نیستی!!!
  • سیدمهدی حسینی الهاشمی ۰۳:۰۹ - ۱۳۹۰/۰۵/۱۸
    0 0
    هشـــــــــــــــــــــــــــــــــــــدار.... مشرقیها مراقب باشیدرسالتتان سنگین است باراین مسئولیت کمرشمارادرقیامت نشکندبااحتیاط حرکت کنید
  • ۲۲:۰۷ - ۱۳۹۰/۰۹/۲۸
    2 0
    هزاران درود بر صدای بی همتای استاد عبدالوهاب شهیدی

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس