کد خبر 590913
تاریخ انتشار: ۲۹ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۰:۰۶

کاروان ورزش جانبازان و معلولان ایران به منظور حضور در پانزدهمین دوره بازی‌های پارالمپیک ۱۰ شهریورماه عازم ریو می‌شود.

به گزارش مشرق، کاروان فرهنگی ورزشی ایران که قرار است با نام «منا» در پانزدهمین دوره بازی‌های پارالمپیک شرکت کند، به صورت کامل و یکجا در تمام رشته‌ها، 10 شهریورماه (چهارشنبه - 31 اوت) تهران را به مقصد رویو ترک می‌کند. در این اعزام تمام تیم‌ها و ورزشکاران معلول ایران که سهمیه بازی‌های پارالمپیک را کسب کرده‌اند همراه با مربیان و مسئولان مربوطه، حضور خواهند داشت.

اعزام کامل و یکجای تیم‌ها و ورزشکاران پارالمپیکی ایران به محل برگزاری بازی‌های پارالمپیک در حالی انجام می‌شود که هر یک از آنها بلافاصله پس از اتمام رویدادهای خود، ریو دو ژانیرو را ترک کرده و راهی کشور می شوند.

پانزدهمین دوره بازی‌های پارالمپیک 17 شهریورماه با برگزاری مراسم افتتاحیه در ریو آغاز می‌شود و 28 شهریورماه هم مراسم اختتامیه این دوره بازی‌ها برگزار می‌شود. ورزش جانبازان و معلولان ایران تا به امروز موفق به کسب 89 سهمیه برای حضور در این دوره از بازی‌ها شده است.

والیبال نشسته مردان و زنان (هر یک 12 سهمیه)، بسکتبال با ویلچر (12 سهمیه)،  فوتبال 5 نفره (10 سهمیه)، دو و میدانی (19 سهمیه)، تیراندازی با کمان (7 سهمیه)، تیراندازی (5 سهمیه)، وزنه‌برداری (6 سهمیه)، جودو (3 سهمیه)، قایقرانی (یک سهمیه)، دوچرخه‌سواری (یک سهمیه) و شنا (یک سهمیه) رشته‌هایی هستند که تا به امروز برای حضور در پانزدهمین دوره بازی‌های پارالمپیک کسب سهمیه کرده‌اند.

منبع: کمیته ملی پارالمپیک

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس