کد خبر 592282
تاریخ انتشار: ۳۱ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۳:۰۱

به نظر می‌رسد ریاست 10 کمیسیون مجلس هنوز زیر پرچم اصولگرایان قرار دارد که این مسئله از ناکامی فراکسیون امیدی‌ها خبر می‌دهد.

به گزارش مشرق، سه هفته از آغاز به کار مجلس دهم می گذرد . موضوع پر تب و تاب کمیسیونها بالاخره عصر روز یک شنبه 30 خرداد ماه به پایان رسید.

*ده - دو به نفع اصولگرایان

با یک نگاه کلی به ریاست کمیسیون های مجلس ضعف اصلاح‌طلبان برای کسب کرسی های ریاست در کمیسیون ها کاملا نمایان می‌شود به طوری که در حال حاضر 10 کمیسیون تحت ریاست اعضای فراکسیون ولایت و 4 کمیسیون دیگر در دست فراکسیون امید است.

اصلاح طلبان در همین روزهای اول از بی برنامگی و رها کردن برنامه فراکسیونی ضررهای سنگینی را متحمل شدند.

سنگین ترین وزنه اصلاح طلبان محمدرضا عارف بود که به خاطر کاندیدا نشدن، نتوانست ریاست کمیسیون آموزش و تحقیقات را کسب کند. قبل‌تر،  لیست امیدی ها ادعا می‌کردند که اگر به درستی گام بردارند می‌توانند ریاست 8 کمیسیون را بدست بیاورند اما مثل اینکه شرایط همانطور که "تابش" قبل از انتخابات هیات رییسه می‌گفت همه چیز بر روی کاغذ به نفع لیست امید است و این محاسبات در فضای حقیقی با ضریب خطای بالا رخ خواهد داد.

شاید انتخابات هیات رییسه فراکسیونها دومین اشتباه لیست امیدی‌ها پس از انتخابات ریاست مجلس بود که باید به این نکته اشاره کرد که برخی از اشتباهات آنها اشتباهاتی استراتژیک و برخی به خاطر تغییر شرایط بود. محمود صادقی نماینده مردم تهران در این باره می‌گوید قبول دارم که کار تشکیلاتی ما ضعیف است و باید یکپارچه تر عمل کنیم.

تمامی آنچه که از آغاز مجلس دهم تا امروز اتفاق افتاده گویا به ضرر اصلاح طلبان تمام شده است چراکه تیر این جناح سیاسی علیرغم ادعاهایشان مبنی بر احتمال تصاحب ریاست 8 کرسی از کمیسیون های مجلس دهم به سنگ خورده است. اما قطعا این اتفاقات نباید باعث ایجاد اختلال در روند حل مشکلات مردم باشد از طرف دیگر نیز همه جناح ها باید با برنامه ریزی درست به فکر ایجاد انسجام و یکپارچگی باشند تا تمامی آنچه را می خواهند به دست بیاورند.

منبع: باشگاه خبرنگاران

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس