کد خبر 591854
تاریخ انتشار: ۳۰ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۹:۱۶

نیروهای ارتش عربی سوریه وهمپیمانان آن در روزهای گذشته سیلی محکمی به «جیش الفتح» در میدان های نبرد ریف جنوبی حلب زدند که دست کم به هلاکت 167 تروریست تکفیری منجر شد.

به گزارش مشرق به نقل از پایگاه خبری العهد، جیش الفتح در نبردهای ریف جنوبی حلب خسارت های زیادی در زمینه تجهیزات و نیرو متحمل شده و در بین عناصر به هلاکت رسیده ، 24 سرکرده وجود دارد.

العهد نوشت:اگر چه جیش الفتح سکوت کرده امابراساس اعتراف واحد هماهنگی عناصرمسلح به ویژه گروه تروریستی تکفیری جبهه النصره و اطلاعات امنیتی طرف هایی که جبهه های نبرد را رصد می کنند، هلاکت 167 عنصر مسلح تایید و تاکید شده است که در میان کشته ها 24 سرکرده واحدهای میدانی، عملیاتی و لوجستیکی قرار دارد.

واحد هماهنگی های عناصر مسلح اسامی 24 سرکرده به هلاکت رسیده در میدان های نبرد در ریف جنوبی حلب را اعلام کرده که عضو گروه های تروریستی تکفیری عضو جیش الفتح هستند.

این واحد خاطرنشان کرده است که « مصطفی خلاصی» فرمانده « لواء بیارق الشام» به همراه تعدادی از فرماندهان میدانی جیش الفتح در اثر اصابت دو موشک شکلیک شده توسط ارتش عربی سوریه قبل از آغاز نبرد خلصه زخمی شده اند.

در گزارش این واحد آمده است که نابودی پنج تانک، دو خودرو زرهی پی ام پی، 34 خودرو نظامی دیگر، سکوهای پرتاب موشک، سنگرهای دفاعی، چند اتاق عملیات اصلی مانند اتاق عملیات فیلق الشام در منطقه کفرجوم و یک اتاق عملیات دیگر در منطقه قبتان الجبل بخشی از خسارت های وارده به جیش الفتح است.

جیش الفتح از گروه های تروریستی تکفیری مسلح جبهه النصره، فیلق الشام، اجناد الشام ، الحزب الاسلامی الترکستانی ، لواء الحق، احرار الشام و جند الاقصی تشکیل شده است.

همه این گروه ها به جز احرار الشام و جند الاقصی که از جیش الفتح جدا شده در نبردهای ریف جنوبی حلب در منطقه خلصه شرکت کردند.

در این نبردها علاوه بر گروه های جیش الفتح برخی دیگر از گروه های مسلح مانند « الجیش الحر» و گروه 13 مورد حمایت آمریکا شرکت کردند.

گروه های مسلح تروریستی تکفیری که در نبردهای جبهه شمالی و به طور مشخص در منطقه مزارع الملاح و الکاستیلو شرکت کردند، حرکت نورالدین الزنکی، جبهه النصره، تجمع فاستقم کما امرت، فیلق الشام و جیش الحر هستند.

منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس