کد خبر 591406
تاریخ انتشار: ۳۰ خرداد ۱۳۹۵ - ۰۸:۱۱

کمتراز یک ماه تا برگزاری کنکور سراسری باقی مانده است و در تب‌وتاب تلاش‌ها و دلنگرانی‌های داوطلبان برای قبولی، موسسات خصوصی دام‌های متعددی را برای فریب خانواده‌ها پهن کرده‌اند.

به گزارش مشرق،  کمتر از یک ماه دیگر (24 و 25 تیر) تا برگزاری کنکور سراسری فرصت باقی مانده است و این روزها تب‌وتاب درس خواندن و تست زدن میان داوطلبان کنکور حسابی گرم است.
 
در فرصت باقی مانده تا کنکور موسسات مختلف از کلاس‌های کنکور تا مشاوران، تبلیغات گسترده‌ای را برای جذب داوطلبان کنکور می‌کنند و با وعده‌های دلفریب سعی در اغوای دانش‌آموزان دارند.
 
بازار مشاوران کنکور این روزها حسابی داغ است به گونه‌ای که با تبلیغات عجیب درخصوص تکنیک‌های مطالعه و تست زنی تلاش می‌کنند در آخرین فرصت‌های باقی مانده به مخاطبان خود القا ‌کنند که نکات کلیدی تست زنی و مطالعه را برای کسب رتبه برتر به آنها آموزش می‌دهند.
 
با یکی از همین مشاوران تماس می‌گیریم که می‌گوید: در مدت زمان باقی مانده به کنکور برای هر جلسه مشاوره یک ساعته 200 هزار تومان دریافت می‌کند و به دانش‌آموز یاد می‌دهد که چگونه در دروس تخصصی تست بزند.
 
گروه مشاوره دیگری نیز می‌گوید:‌ از فارغ التحصیلان دانشگاه‌های برتر کشور مانند شهید بهشتی و تهران برای مشاوره استفاده می‌کند و در توضیح روش کارشان مدعی است که ابتدا با دانش‌آموز صحبت می‌کنیم و سپس او را به یکی از مشاوران خود از رتبه‌‌های برتر دانشگاه‌های مطرح کشور، مرتبط می‌کنیم تا شیوه‌های مطالعه صحیح را در مدت زمان باقی مانده بیاموزد، برای هر ساعت مشاوره نیز 180 هزار تومان دریافت می‌کنیم.
 
این موسسات علاوه بر فعالیت در مدت زمان باقی مانده به کنکور، از یک سال مانده به کنکور برنامه‌های درسی فشرده‌ای را برای دانش‌آموزان طراحی کرده و بابت هر جلسه نیز هزینه‌ای از 100 تا 200 هزار تومان دریافت می‌کنند و با تضمین قبولی در رشته و دانشگاه مورد علاقه، روش‌های مطالعه را آموزش می‌دهند.
 
حال مشخص نیست در صورت عدم قبولی دانش‌آموز در رشته و دانشگاه مورد علاقه چه اتفاقی می‌افتد و این موسسات تا چه اندازه پاسخگو خواهند بود؟   
اغلب مشاوران این موسسات نیز دانشجویان دانشگاه‌های مختلف هستند که هیچ سررشته‌ای از مشاوره ندارند.
 
اسفندیار چهاربند مدیرکل آموزش و پرورش شهر تهران با هشدار به خانواده‌ها درخصوص فعالیت موسسات غیرمجاز می‌گوید:‌ 845 آموزشگاه مجاز در تهران داریم و حدود 950 آموزشگاه به صورت غیرمجاز فعالیت می‌کنند ویکی از کارهای ما رصد کردن آنها و معرفی‌شان به مراجع ذی‌صلاح برای ممانعت از ادامه فعالیت است.
 
وی می‌افزاید:‌ در طول سال گذشته 80 پرونده مربوط به موسسات غیرمجاز را بررسی و به مراجع قضایی ارسال کردیم که حدود 32 آموزشگاه غیرمجاز پلمب شدند.
 
مدیرکل آموزش و پرورش شهر تهران درباره گردش مالی موسسات آزاد می‌گوید:‌ برآورد ما این است که گردش مالی موسسات مجاز و غیرمجاز 500 میلیارد تومان در سال باشد.

پانسیو‌ن‌های مطالعاتی نیز دام دیگری است که این روزها در مسیر داوطلبان کنکور وجود دارد. موسسات خصوصی که مدعی هستند محیط آرامی را برای مطالعه دانش آموزان فراهم می‌کنند.
 
با یکی از پانسیون‌های مطالعاتی تماس گرفتیم که مدعی است روزهای تعطیل از ساعت 9 صبح تا 5 بعدازظهر و روزهای غیرتعطیل از ساعت 8 صبح تا 9 شب پذیرای دانش‌آموزان برای مطالعه هستند.
 
ارائه مشاوره به دانش‌آموزان و رفع اشکال از جمله خدماتی است که این پانسیون مدعی ارائه آن است و هزینه یک ماه استفاده از این مکان یک میلیون تومان است.
 
اما آموزش و پرورش شهر تهران درخصوص فعالیت پانسیون‌های مطالعاتی به خانواده هشدار می‌دهد و از آنها تقاضا دارد تا فریب تبلیغات اغواگرانه این مراکز را نخورند.
 
آنگونه که مسعود ثقفی سخنگوی آموزش و پرورش پایتخت می گوید:‌ این پانسیون‌ها به جهت آسیب‌های اجتماعی و همچنین موارد عدیده غیراخلاقی به هیچ وجه از سوی آموزش و پرورش تایید نمی‌شوند و مجوزی به آنها نداده‌ایم.  
 
سخنگوی آموزش و پرورش شهر تهران به خانواده‌ها هشدار داد که تحت هیچ شرایطی فریب این تبلیغات را نخورند چرا که این پانسیون‌ها برای رفع خستگی دانش‌آموزان از داروهای روانگردان استفاده می‌کنند.
 
تب کنکور و قبولی در دانشگاه‌های برتر منجر به آن شده تا خانواده‌ها با صرف هزینه های کلان در دام شیادان بیفتند.
منبع: میزان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس