کد خبر 602782
تاریخ انتشار: ۲۳ تیر ۱۳۹۵ - ۰۹:۴۸

رئیس سازمان سنجش با اشاره به ممنوعیت‌های حفاظتی آزمون سراسری گفت: امسال ۳ ممنوعیت جدید برای ورود داوطلبان در کنکور درنظر گرفته شده است.

به گزارش مشرق، ابراهیم خدایی رئیس سازمان سنجش آموزش کشور با اشاره به مباحث حفاظتی که در کنکور اعمال می‌شود، گفت: امسال در بحث حفاظت آزمون 3 ممنوعیت جدید را برای داوطلبان در نظر گرفته‌ایم.
 
وی افزود: بر این اساس، ورود هرگونه ساعت هوشمند، دستبند هوشمند و قلم نوری به سالن برگزاری آزمون ممنوع است و انجام این کار از سوی داوطلبان در حکم تخلف و تقلب محسوب می‌شود.
 
خدایی اظهار داشت: داوطلبان آزمون سراسری سال 95 علاوه بر درنظر گرفتن ممنوعیت‌های سال‌های گذشته باید از آوردن ساعت هوشمند، دستبند هوشمند و قلم نوری نیز اجتناب کنند.
 
رئیس سازمان سنجش عنوان کرد: داوطلبان باید از آوردن وسایل اضافی مانند هرگونه نوشت افزار (به جز مداد و مدادپاک کن و مدادتراش)، کیف، کوله پشتی یا ساک، کتاب، جزوه، ماشین حساب، هر گونه دستگاه ارتباطی از قبیل تبلت، قلم نوری، تلفن همراه، پیجر، بیسیم، ساعت هوشمند، دستبند هوشمند، نُت، یادداشت و غیره اکیداً خودداری کنند.
 
خدایی گفت: تنها داوطلبان کم بینا می توانند دستگاه «بهدید یا درشت بین بدون حافظه» همراه داشته باشند.
 
وی اضافه کرد: همراه داشتن دستگاه‌های ارتباطی ذکر شده حتی به صورت خاموش به منزله تقلب محسوب شده و موجب محرومیت از آزمون می‌شود.
 
رئیس سازمان سنجش گفت: از آنجا که محلی برای نگهداری وسایل اضافی در حوزه‌های امتحانی پیش بینی نمی‌شود، لذا از داوطلبان تقاضا می‌شود که به هیچ وجه این قبیل وسایل اضافی را به همراه خود به محل حوزه امتحانی نیاورند.
منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس