کد خبر 591103
تاریخ انتشار: ۲۹ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۳:۰۷

وزیر دفاع عراق از آغاز عملیات آزادسازی شهر استراتژیک القیاره در استان نینوا خبر داد.

 به گزارش مشرق، خالد العبیدی، وزیر دفاع عراق صبح امروز (شنبه)‌ در پی آزادسازی فلوجه آغاز عملیات آزادسازی شهر القیاره در جنوب موصل را اعلام کرد. این شهر در صورت آزادی یکی از مهم‌ترین پایگاه‌های اداری و هوایی برای تأمین یگان‌هایی است که به سمت موصل می‌روند.

القیاره بزرگترین شهر (در مقایسه با شهرستان) عراق محسوب می‌شود و بیش از 250 هزار نفر در آنجا ساکن هستند. این اسم به دلیل وجود نفت و قیر زیاد در این شهر روی آن گذاشته شده است. پالایشگاه القیاره یکی از قدیمی‌ترین و مشهورترین پالایشگاه‌ها در عراق است.

محمد العسکری، مشاور نظامی وزارت دفاع عراق اعلام کرد: لشگر نهم زرهی ارتش و دستگاه مبارزه با تروریسم و جنگنده‌های ائتلاف آمریکا و نیروی هوایی ارتش عراق در این عملیات شرکت خواهند کرد. نیروهای عراقی از شمال صلاح الدین پیشروی به سمت اهداف تعیین شده در این شهر را آغاز کرده‌اند.

این عملیات در حالی آغاز شده که نیروهای عراقی روز جمعه مرکز شهر فلوجه در استان الانبار را آزاد کردند. نیروهای عراقی پس از آزادسازی منطقه القیاره عملیات آزادسازی شهر موصل را که مقر اصلی داعش در عراق محسوب می‌شود، آغاز خواهند کرد. با آزادسازی شهر موصل پرونده داعش در عراق عملا بسته خواهد شد.

آغاز عملیات آزادسازی شهر القیاره در جنوب موصل

پیشتر خالد العبیدی اعلام کرده بود که نیروهای عراقی در صدد گشودن چندین جبهه علیه داعش و غافلگیر کردن تروریست‌ها در محورها و زمان‌های پیش‌بینی نشده، هستند.

همچنین العبیدی امروز (شنبه) به شهر تکریت رفت و نشستی را با فرماندهان نظامی برای فراهم کردن مقدمات آزادسازی شهرستان الشرقاط در استان صلاح الدین برگزار کرد.
منبع: ایسنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس