کد خبر 591220
تاریخ انتشار: ۲۹ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۸:۰۲

وزارت خارجه مصر از آزادسازی شهر فلوجه در استان الانبار عراق از اشغال گروه تروریستی داعش استقبال و بر حمایت از نیروهای عراقی برای نابودی تروریسم تاکید کرد.

به گزارش مشرق به نقل از پایگاه خبری الیوم السابع، احمد ابوزید سخنگوی وزارت خارجه مصر ضمن استقبال از آزادسازی شهر فلوجه در استان الانبار عراق، این اقدام مهم عراق در راه نابودی تروریسم و بازگرداندن امنیت و ثبات به کشور را ستود.

سخنگوی وزارت خارجه مصر همچنین بر تمایل این کشور برای تکمیل طرح های دولت و ارتش عراق در خصوص مبارزه تروریسم و نابودی گروه تروریستی داعش و نیز سیطره کامل بر تمامی خاک عراق و تکمیل روند اصلاحات سیاسی به گونه ای که حاکمیت و تمامیت ارضی عراق حفظ شود، تاکید کرد.

ژانویه سال 2014 میلادی بود که گروه تروریستی داعش که ساختار اصلی آن را بعثی‌های صدامی تشکیل می‌دهند، به طور کامل فلوجه را به اشغال خود درآوردند.این اولین شهری در عراق بود که به اشغال داعشی‌ها درآمد.گروه تروریستی داعش با همدستی و خیانت برخی طرف‌های داخلی دارای گرایش بعثی و تکفیری، بیشتر شهرهای استان الانبار را اشغال کرده بود که البته طی یک سال اخیر مناطق متعددی از لوث آنها پاکسازی شده است. داعشی‌ها تا کنون مرتکب جنایات فراوانی علیه قشرهای مختلف مردم عراق به ویژه  اهل سنت در مناطقی که اشغال کرده‌اند، شده‌‌اند و همچنان به این اقدامات وحشیانه ادامه می‌دهند.

سرانجام پس از گذشت دو سال از اشغال شهر مهم فلوجه توسط تروریست‌های تکفیری، حیدرالعبادی نخست وزیر و فرمانده کل نیروهای مسلح عراق، روز دوشنبه 23 می 2016(سوم خرداد) فرمان آغاز عملیات همه جانبه برای آزادسازی این شهر را صادر کرد که در پی آن نیروهای امنیتی با کمک عشایر اهل سنت و نیروهای داوطلب مردمی این عملیات را آغاز کردند که طی آن به دستاوردهای مهمی منجر شده و مناطق متعددی از لوث تکفیری‌ها پاکسازی شد و حسن ختام آن هم بازگشت فلوجه به آغوش عراق بود.

پیش از آغاز این عملیات اعلام شده بود که آزادسازی فلوجه از اشغال داعشی‌ها به تقویت امنیت بغداد و مناطق دیگر و نیز گسترش کمربند امنیتی استان کربلای معلی و زائران عتبات عالیات منجر خواهد شد.
منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس