استقلال قصد دارد برای تقویت خط دفاعی خود با یک برزیلی 22 ساله قرارداد ببندد. مدافعی که تنها سابقه یک ساله قابل دفاعی در سری B برزیل دارد.

 گروه ورزش مشرق - استقلالی‌ها بعد از اینکه با محمدحسین کنعانی‌زادگان قرارداد بستند، مجید حسینی مدافع میانی فصل قبل خود را نیز دوباره به اردو فرا خواندند. مدافع 19 ساله‌ای که در هفته‌های پایانی لیگ پانزدهم از بهترین‌های راه‌آهن بود.

و حالا سومین مدافع میانی در راه استقلال است. مدافعی 22 ساله از سرزمین قهوه. این مدافع رابسون جانواریو دی‌پائولا (Robson Januario de Paula) نام دارد. بازیکنی از تیم باهیا با سابقه نیمکت‌نشینی در جی لیگ ژاپن!

* سال طلایی

عملکرد مدافع برزیلی مدنظر آبی‌ها روی کاغذ فقط یک فصل قابل دفاع دارد. آن هم زمانی که در سری B برزیل پیراهن باهیا را بر تن داشت.

سال قبل باهیا در شرایطی که طی 27 هفته از رابسون در پست مدافع میانی (بیشتر سمت راست) بهره برد، نمایشی نسبتا قابل‌قبول را در فاز دفاعی به روی پرده سری B برزیل آورد. در فصل گذشته این رقابت‌ها بوتافوگو با 72 امتیاز قهرمان شد در حالی که دروازه‌اش 30 مرتبه باز شد.

در مقابل باهیا با 58 امتیازی که گرفت نهم شد. جالب اینکه در جدول 20 تیمی رقابت‌ها باهیا با دریافت 41 گل خورده عملکردی قابل‌قبول در خط دفاعی داشت.

* فقط 4 بازی روی نیمکت

به گزارش مشرق، مدافع مدنظر کادرفنی استقلال در سال 2016 شانسی برای توپ زدن در سری B نداشت. در بازی‌های یادشده رابسون فقط 4 بار تا روی نیمکت باهیا رفت اما وارد زمین نشد. جالب اینکه وی در لیگ منطقه‌ای بایانو1 هفت بازی برای باهیا انجام داد تا در یک بازی دو گل به ثمر برساند.

این مدافع 22 ساله یکشنبه دوم اسفند ماه سال 94 در دقایق 51 و 93 دیدار با کولوکولو گلزنی کرد تا باهیا رقیبش در هفته سوم لیگ بایانو را شکست دهد. این دیدار 3 ماه و 29 روز قبل برگزار شد.

هندوانه در بسته برزیلی در راه استقلال

* بیکار در سرزمین سامورایی‌ها

جانواریو دی‌پائولا فقط یک مرتبه شانس حضور در تیمی خارج از فوتبال برزیل را داشت. این مدافع سال 2013 به صورت قرضی از باهیا راهی کاوازاکی فرونتال در جی لیگ ژاپن شد. نتیجه این جابه‌جایی برای ژاپنی‌ها منفی بود.

رابسون فقط 2 بار با نظر کادرفنی کاوازاکی تا روی نیمکت این تیم رسید تا یک دقیقه هم شانس بازی در کشور سامورایی‌ها را نداشته باشد. جانواریو که آن زمان فقط 19 سال سن داشت یک بار در ایستگاه 21 رقابت‌ها 90 دقیقه از روی نیمکت شاهد دیدار تیمش برابر فورنت کونو بود که با پیروزی 3 بر یک کاوازاکی همراه شد.

دی پائولا مرتبه دوم در دیدار هفته 32 کاوازاکی مقابل اویتا ترینیتا 90 دقیقه روی نیمکت نشست تا تیمش شنبه نهم آذر ماه سال 92 موفق به شکست دادن یک بر صفر حریف شود.

* 90 دقیقه نزدیک سری A

به گزارش مشرق، رابسون سال 2014 وقتی 20 سال سن داشت یک بار از روی نیمکت باهیا دیداری از سری A فوتبال برزیل را تقریبا تجربه کرد!

یکشنبه 9 آذر ماه سال 93 باهیا گریمیو را یک بر صفر با گل دقیقه 32 رافائل گالهاردو شکست داد. یک سال و نیم قبل جانواریو این بازی را از روی نیمکت تماشا کرد تا اولین و آخرین تجربه‌اش از سطح اول فوتبال برزیل نصف و نیمه باشد!

حال باید دید مدافعی که در سایت معتبر ارزش‌گذاری بازیکنان فوتبال (ترانسفر مارکت) 300 هزار یورو قیمت دارد، به استقلال منصوریان خواهد پیوست و کمکی به آبی پوشان خواهد کرد؟

جدول عملکرد مدافع برزیلی مدنظر استقلال

سال

تیم

لیگ

تعداد بازی

حضور در ترکیب اصلی

مجموع دقایق بازی

مجموع گل‌زده

نکته ویژه

2012

باهیا

منطقه‌ای بایانو1

-

-

-

-

هفته22 در روز پیروزی 2بریک تیمش برابر آلاگوئینماس 90 دقیقه روی نیمکت بود

2013

کاوازاکی فرونتال

جی‌لیگ1 ژاپن

-

-

-

-

2بازی روی نیمکت بود

2014

باهیا

سری A برزیل

-

-

-

-

یک بازی هفته 37 برابر گریمیو روی نیمکت بود

2014

باهیا

منطقه‌ای بایانو1

-

-

-

-

مقابل ویتوریا لاکونکوئیستا (هفته 7) 90 دقیقه روی نیمکت بود

2014

باهیا

کوپادو نوردسته

-

-

-

-

برابر CSA 90 دقیقه روی نیمکت بود (هفته ششم)

2015

باهیا

سری B برزیل

27

27

2414

-

هفته بیستم با دریافت 2کارت زرد در دیدار با آمریکا مینیرو اخراج شد

2015

باهیا

منطقه‌ای بایانو1

4

3

270

1

دقیقه 10 دیدار با ویتوریا لاکونکوئیستا گل اول بازی را زد

2015

باهیا

کوپادو نوردسته

3

3

270

-

-

مجموع
34
33
2954
1


نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس