جانشین منابع انسانی ستاد کل نیروهای مسلح با تشریح اخباری جدید برای متقضایان پرداخت جریمه غیبت سربازی، از تشدید دستگیری سربازان غایب و فراری و اعمال سایر محرومیت‌‌ها و محدودیت‌های قانونی برای این مشمولان در سال جاری خبر داد.

به گزارش مشرق، سردار موسی کمالی با اشاره به ثبت نام بیش از 10 هزار نفر به منظور پرداخت جرایم غیبت سربازی از ابتدای خردادماه امسال، اظهار داشت: پس از شروع ثبت نام مشمولانی که دارای 8 سال غیبت سربازی بودند، متأسفانه اشکالاتی در سامانه مکانیزه سازمان وظیفه عمومی و پلیس+10 به‌وجود آمد که روند ثبت نام مشمولان را با کندی مواجه کرد.

توصیه سردار کمالی به متقاضیان پرداخت جریمه غیبت: ثبت نام زودتر، جریمه کمتر

وی ادامه داد: البته در حال حاضر این اشکالات برطرف شده و از این رو لازم است تا مشمولانی که قصد بهره‌مندی از این موضوع را دارند هرچه سریع‌تر نسبت به ثبت‌نام خود در این طرح اقدام کنند چرا که میزان جریمه نقدی این مشمولان تا زمان ثبت‌نام آنها در این سامانه محاسبه می‌شود و طبیعتاً کسانی که دیرتر ثبت‌نام کنند باید جریمه بیشتری را پرداخت کنند.

انجام دو اصلاحیه در فرآیند ثبت نام متقضایان جریمه غیبت

جانشین منابع انسانی ستاد کل نیروهای مسلح در ادامه با با تأکید بر اصلاح فرآیند ثبت‌نام مشمولان غایب‌ گفت: پیش از این تنها کسانی که تا پایان 94 دارای 8 سال غیبت از خدمت وظیفه عمومی بودند می‌توانستند در این طرح ثبت‌نام کنند ولی با توجه به اصلاحیه‌ای که در این بخش انجام شد تمامی افرادی که سنوات غیبت آنها تا پایان اسفند 95 به 8 سال می‌رسد می‌توانند در این طرح ثبت‌نام کنند.

کمالی با اشاره به اصلاحیه دیگری برای دانشجویان انصرافی خواستار ثبت‌نام در این طرح نیز گفت: پیش از این اعلام شده بود کسانی که انصراف از تحصیل دادند مدت زمان غیبتشان از زمان انصراف آنها محاسبه می‌شود ولی در اصلاحیه انجام شده مقرر شد کسانی که تا 31 شهریور سال 93 انصراف داده‌اند تاریخ غیبت‌شان از زمان اخذ مدرک قبلی محسوب شود.

وی افزود: با توجه به این اصلاحیه افراد بیشتری می‌توانند در شمول طرح پرداخت جریمه نقدی غیبت سربازی قرار گیرند و از این رو لازم است تا هر چه سریع‌تر نسبت به ثبت‌نام در این طرح اقدام کنند.

مذاکره با دو بانک «انصار» و «قوامین» برای پرداخت اقساطی جریمه غیبت / نهایی شدن مذاکرات در هفته جاری

جانشین منابع انسانی ستادکل نیروهای مسلح در بخش دیگری از این گفت‌وگو با تشریح دو فرآیند پیش رو برای متقاضیان پرداخت جریمه نقدی غیبت سربازی، اظهار کرد: مشمولانی که دارای 8 سال غیبت خدمت سربازی هستند یا باید خود را برای انجام خدمت سربازی معرفی کنند یا آنکه با قرارگرفتن در طرح پرداخت جریمه نقدی قیبت از تسهیلات درنظر گرفته شده برای معافیت بهره مند شوند و امسال نیز با توجه به تدابیر اتخاذ شده دو روش نقدی و قسطی برای پرداخت جرایم غیبت درنظر گرفته شد.

کمالی ادامه داد: در روش نقدی مشمولان این طرح تمام جریمه نقدی به صورت یکجا پرداخت کرده و فوراً کارت معافیت خود را دریافت می‌کنند ولی در روش پرداخت اقساطی تاکنون با دو بانک انصار و قوامین مذاکراتی انجام شد که با توجه به روند انجام این مذاکرات جزئیات چگونگی بهره‌مندی از تسهیلات اقساطی این جرایم در هفته جاری اعلام خواهد شد و در جزئیات اعلامی میزان پیش پرداخت، تعداد اقساط و چگونگی و زمان ارائه کارت معافیت به این افراد تشریح خواهد شد.

اولتیماتوم ستادکل به سربازان غایب؛ تشدید دستگیری سربازان غایب و فراری در 95

وی در بخش دیگری از این گفت‌وگو با هشدار نسبت به مشمولانی که دارای غیبت بوده و یا از خدمت وظیفه عمومی فرار کرده‌اند، گفت: در برنامه ریزی‌های به‌عمل آمده برای سال جاری مقرر شد تا سه روش برخورد با مشمولان غایب در دستور کار قرار گیرد؛ اول آنکه مقرر شد تا در راستای اجرای ماده 58 مکرر خدمت وظیفه عمومی، شناسایی و دستگیری مشمولان فراری تشدید شد و این در حالی است که در سنوات گذشته سالانه 30 تا 35 هزار نفر از این افراد دستگیر می‌شدند ولی با توجه به برنامه ریزی‌های انجام شده روند شناسایی و دستگیری مشمولان فراری در سال جاری تشدید خواهد شد.

دستگیری مشمولان غایب و فراری را در هنگام اخذ گواهینامه یا تمدید آن توسط پلیس

جانشین منابع انسانی ستادکل نیروهای مسلح ادامه داد: همچنین در جهت اعمال شدید محدودیت‌های قانونی موضوع ماده 10 قانون وظیفه عمومی، در سال جاری محدودیت‌های قانونی درنظرگرفته شده برای مشمولان غایب و فراری با جدیت بیشتری دنبال می‌شود و پیگیری بیشتری برای ممانعت از دریافت وام و تسهیلات بانکی، استخدام، اخذ گواهینامه و ... به‌عمل خواهد آمد. به عنوان مثال با توجه به الزامی بودن تعیین تکلیف متقاضیان اخذ گواهینامه و یا تعویض آن، در سال جاری نیروی انتظامی نسبت به دستگیری مشمولان غایب و فراری که برای اخذ گواهینامه و یا تمدید آن اقدام کرده‌اند مبادرت به عمل خواهد آورد.

تشدید نظارت بر عدم بکارگیری مشمولان غایب و فراری در مشاغل/ اعمال جریمه متخلفان

کمالی در پایان با تأکید بر تشدید نظارت بر عدم به کارگیری مشمولان غایب و فراری خدمت وظیفه عمومی در کارخانه‌ها، کارگاه‌ها و دیگر مشاغل، خاطرنشان کرد: با توجه به ماده 63 قانون مکرر خدمت وظیفه عمومی به کارگیری مشمولان غایب و فراری از خدمت وظیفه عمومی در کارخانه‌ها، کارگاه‌ها، تولیدی‌ها و ... ممنوع است و درسال جاری نسبت به بکارگیری مشمولین غایب در این مشاغل اقدام خواهیم کرد و در صورت شناسایی، صاحبان کارخانه‌ها و کارگاه‌ها جریمه خواهد شد که جریمه این افراد برای نخستن بار پرداخت هزینه خدمت یک سرباز که در حدود 5 میلیون تومان است خواهد بود و جریمه انجام شده برای بار دو م و بیشتر، پرداخت هزینه سه سرباز خواهد بود.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 1
  • غیر قابل انتشار: 8
  • ۱۲:۴۵ - ۱۳۹۵/۰۳/۲۸
    1 1
    متاسفانه تعدادی از سربازان متخلف از رافت اسلامی سوء استفاده می کنند و اداره یگان های نظامی را سخت کرده اند پامرغی و سینه خیز و حرکات سخت نظامی ممنوع بازداشت و نگه داشتن سربازها هم به خاطر بار مالی میسر نیست با سرباز بلند صحبت کنی به صد جا شکایت می کند دستور پذیری کم شده
  • ۱۸:۴۶ - ۱۳۹۵/۰۳/۲۸
    1 0
    وقتی استخدامی در کار نباشه وضعیت از این بدتر خواهد شد حتی بیایند خدمت فرار می کنند انوقت باز هم یه سری درگیری. معیشت حرف ودغدغه اصلی جوانان است

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس