از میان کمیسیون‌های مجلس، کمیسیون فرهنگی و یکی دو تاي دیگر خواهان نداشت و بجز مرد مقاوم فرهنگ، حجت الاسلام پژمانفر و حامی او حجت الاسلام سالک و دو نفر دیگر، هیچکس حاضر نبود زحمت بی‌منفعت فرهنگ را تقبل کند.

به گزارش مشرق، دیروز گزارشی از روز اول آغاز به کار  مجلس پخش شد. در این گزارش، خبرنگار سیما از علي لاریجانی درباره مجلس مي‌پرسيد و او با توجه به دغدغه‌هاي مقام معظم رهبري میگفت دو بحث اقتصاد و فرهنگ، باید در این دوره مجلس، مورد توجه قرار گیرد و ... اما انگار از این دو مورد مهم ،فقط اقتصاد بود که طالب داشت.

از میان کمیسیون‌های مجلس، کمیسیون فرهنگی و یکی دو تاي دیگر خواهان نداشت و بجز مرد مقاوم فرهنگ، حجت الاسلام پژمانفر و حامی او حجت الاسلام سالک و دو نفر دیگر هیچکس حاضر نبود زحمت بی‌منفعت و بدون سفر خارجه و ... فرهنگ را تقبل کند. تا اینکه دست آخر بعد از کلی کنایه و خواهش و سلام و صلوات وقتی دیدند این شرایط شکل خوبی ندارد، رئیس و نایب رئیس محترم مجلس خودشان دست به کار شدند و به شکل تقریبا صوری وارد گود شدند تا به تبع آنها چند نفر دیگر هم قبول زحمت کنند و کمیسیون فرهنگی خالی نماند که به لطف خدا خالی هم نماند.

اما حالا بعد از این شروع ناامید کننده اخبار خوب و امیدوارکننده‌ای از این کمیسیون مهم مجلس به گوش میرسد. ظاهرا اینبار حجت الاسلام پژمانفر به اصرار پذیرفته که پا پیش بگذارد و ریاست کميسیون را به عهده بگیرد. حجت الاسلام پژمانفر همان نماینده‌ای است که وقتی خیلی از سياسيون اصلا نميدانستند در فرهنگ و هنر چه خبر است و سیاست را به فرهنگ ترجیح می‌دادند. او با وجود همه مشغله‌هایش فیلم‌ها را میدید. سری به سالن‌های نمایش میزد و از موسیقی و شعر و داستان هم بی‌خبر نبود.

خدا کند چیزهایی که زمزمه میشود درست باشد و او رئیس کمیسیون فرهنگی بشود. پژمانفري که برای صیانت از فرهنگ و هنر سالم و صحیح، کم طعنه و کنایه نشنید. کم اذیت نشد. مردانه هم پای اعتقادش ايستاد. حالا شاید اغراق نباشد اگر بگويم یک عضو دغدغه‌مند که از فرهنگ مطلع است و محکم پای مصالح و خواست مردم می ایستد یک تنه به اندازه یک لشگر عضوی که سالها نه فیلم و نمایش دیده باشند و نه حوصله فرهنگ را داشته باشند و صرفا از سر حس تکلیف یا رفع تکلیف زحمت عضویت در کمیسیون فرهنگی را تقبل کرده باشند، میتواند برای فرهنگ و هنر مفید باشد.

*کیوان امجدیان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 3
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 6
  • مصطفی ۰۳:۳۸ - ۱۳۹۵/۰۳/۲۷
    0 0
    به خاطر همین بی ادعا بودن ایشونه که ما مردم مشهد بهش رای دادیم
  • حمید ۱۱:۵۱ - ۱۳۹۵/۰۳/۲۷
    0 0
    خدایی به حق بود مطلبت .ممنون که این خبر رو دادی
  • ۲۳:۰۳ - ۱۳۹۵/۰۳/۲۷
    0 0
    بنده به عنوان یک معلم باز نشسته به فرموده آقا مقام معظم رهبری دستی در کار فرهنگی دارم و وضعیت را تا حدی می دانم وبرای این برادران عزیز آرزوی توفیق و طول عمر از خداوند مسئلت می کنم وامیدوار در کارشان موفق باشن

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس