کد خبر 589744
تاریخ انتشار: ۲۶ خرداد ۱۳۹۵ - ۰۸:۱۸

زورگیر سابقه‌دار پس از ربودن مرد مسافرکش وقتی با مقاومت راننده روبه‌رو شد با ضربات چاقو او را به قتل رساند و گریخت، اما 5 سال بعد وقتی در دام پلیس گرفتار شد راز جنایت دیگری را هم فاش کرد.

به گزارش مشرق، اوایل سال 90 همسر نگران مرد مسافرکش در یکی از شهرهای شمالی با مراجعه به پلیس از ماجرای ناپدید شدن شوهرش خبر داد و درحالی که اشک می‌ریخت گفت: با همه آشنایان و بستگان تماس گرفته‌ام اما هیچ‌کس اطلاعی از سرنوشت شوهرم ندارد.

این زن گفت: شوهرم که با خودرویش مسافرکشی می‌کند یک روز پیش برای کار از خانه خارج شد و منتظر ماندم که طبق معمول تا ساعت 9 شب به خانه برگردد. ولی هرچه منتظر ماندم از شوهرم خبری نشد و وقتی به موبایلش زنگ زدم دیدم خاموش است.

بدین‌ترتیب تیمی از مأموران پلیس برای ردیابی مرد گمشده وارد عمل شدند و ابتدا شماره پلاک خودروی پژو این مرد در شبکه سراسری پلیس ثبت شد ولی سرنخی از سرنوشت مرد مسافرکش به دست نیامد.

در ادامه مأموران با توجه به گذشت زمان زیاد احتمال دادند به‌خاطر سرقت اتومبیلش ممکن است او را کشته‌اند.

مأموران در این مرحله با توجه به اینکه ممکن است عاملان جنایت در نقش مسافر او را ربوده باشند به سراغ تبهکاران زورگیر که در نقش مسافر اقدام به سرقت می‌کردند رفتند و اقدام‌های فنی پلیس آغاز شد.

چند متهم سابقه‌دار یکی پس از دیگری تحت نظر پلیس قرار گرفتند تا اینکه مأموران پی بردند یکی از بزهکاران قدیمی مدتی است ناپدید شده است و همین کافی بود تا جست‌وجو درباره این سارق حرفه‌ای که حسن نام دارد آغاز شود.

جست‌وجوی پلیس ادامه داشت تا اینکه مأموران پی بردند که حسن از همان روزهای ناپدید شدن مرد مسافرکش به تهران سفر کرده و با یک نام جعلی زندگی مخفیانه‌ای را شروع کرده است.

همین سرنخ کافی بود تا تیمی از مأموران اداره 11 پلیس آگاهی تهران مخفیگاه این مجرم فراری را در جنوب پایتخت ردیابی کنند و صبح روز سه‌شنبه 25 خرداد (دیروز) نیز حسن 31 ساله دستگیر شد.

وی پس از دستگیری و انتقال به شعبه نهم دادسرای ناحیه 27 تهران مقابل بازپرس سهرابی ایستاد و پس از افشای قتل مرد مسافرکش، پرده از راز جنایتی دیگر برداشت.

قاتل فراری در اعترافاتش گفت: سال 90 همراه دوستم برای سرقت خودروی مرد مسافرکش سناریویی را طراحی کردیم و به عنوان مسافر سوار بر خودروی این مرد میانسال شدیم که در مسیر قصد داشتیم با تهدید چاقو خودرویش را بدزدیم که مقاومت کرد، دیدیم راهی جز کشتن او نداریم و پس از قتل جسدش را در بیابان‌های اطراف تهران خاک کردم.

خودروی این مرد را اوراق کردم و با پولی که به دست آوردم با مشخصات جعلی زندگی جدیدی را شروع کردم ولی فکر نمی‌کردم پس از این همه سال هنوز پلیس دنبالم باشد.

عامل جنایت گفت: سال 88 نیز مرد مسافرکش دیگری را به همین شیوه به کام مرگ کشاندم و جسدش را در اطراف تهران خاک کردم. اما آن زمان از شهرمان فرار نکردم و تا سال 90 همانجا زندگی کردم.

حسن در پایان گفت: پس از قتل دوم وقتی به تهران آمدم دیگر خلاف نکردم و زندگی آرامی داشتم تا اینکه دستگیر شدم.

تیمی از مأموران پس از شناسایی محل قتل راننده اول که در سال 88 اتفاق افتاد وارد عمل شدند و جسد مرد مسافرکش را هم پیدا کردند. در این مرحله بازپرس سهرابی با توجه به اینکه 2 جنایت در شهرهای شمالی اتفاق افتاده دستور داد متهم به دادسرای همان شهر منتقل شود تا تحقیقات تکمیلی از آدمکش فراری ادامه پیدا کند.
منبع: روزنامه ایران

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس