کد خبر 589517
تاریخ انتشار: ۲۵ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۶:۳۷

رئیس جمهور ترکیه اعلام کرده با تشکیل هرنوع دولتی در شمال سوریه (در مرز ترکیه) که حاکمیت کشورش را به خطر بیاندازد مقابله خواهد کرد.

مخالفت اردوغان با تشکیل هر نوع حکومتی در شمال سوریه
به گزارش مشرق، «رجب طیب اردوغان» رئیس جمهور ترکیه دوشنبه شب (دیشب) اعلام کرد که کشورش با ایجاد هرگونه دولت جدیدی در شمال سوریه که حاکمیت ترکیه را به خطر بیاندازد مخالف است.

خبرگزاری «آناتولی»، گزارش داد اردوغان در پایان میهمانی افطار مجمع ریاست جمهوری این کشور در آنکارا اعلام کرد که او با همه امکانات سیاسی، دیپلماتیک و نظامی که دارد با تشکیل هرگونه دولت جدیدی در شمال سوریه (در مرز ترکیه) مقابله خواهد کرد.

وی همچنین بر عزم کشورش برای ادامه مبارزه با تروریسم در داخل و خارج از ترکیه تأکید کرد و گفت: با مشتی آهنین با تروریست‌ها در منطقه مقابله خواهد کرد.

اردوغان در اشاره به روابط این کشور با اتحادیه اروپا نیز گفت که کشورش تا جای ممکن در روابط خود با اتحادیه اروپا پیش خواهد رفت اما در زمینه منافع ملی خود عقب نشینی نخواهد کرد.
منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • ۲۱:۴۷ - ۱۳۹۵/۰۳/۲۵
    0 0
    خردوغان احمق سوریه را به هم ریخت برای تشکیل دولت عثمانی حالا کردها زیر گوشش میخوان کشور درست کنن .احتمالاً این روزها از بازی که از دست غربی ها خورده حسابی گرگیجه گرفته و حکومتش رو هم در معرض خطر می بینه.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس