در حالی که آمریکا به همراه نیروهای عراقی و کردی توانسته‌ به پیروزی‌های قابل توجهی در برابر داعش در عراق دست یابد، تنش‌های موجود میان آمریکا و ترکیه باعث کاهش امیدها برای بیرون راندن این گروه تروریستی از منطقه شده است.

 به گزارش مشرق، به نقل از روزنامه واشنگتن پست، مقاومت ترکیه در برابر استراتژی تنظیم شده و موضعش در قبال مشارکت در این استراتژی و تلاش برای حفظ منافع خود در منطقه، نگرانی‌ها را در میان مقامات آمریکایی درباره نقش ترکیه در منطقه افزایش داده است.

لقمان فیلی، سفیر عراق در آمریکا در این باره گفت: ما انتظار داریم که ترکیه گام‌های بیشتری برداشته و نگاه جامع‌تری نسبت به مسائل موجود در منطقه داشته باشد. اگر آنها شرایط منطقه را همچون روند یک معامله ببینند و نگاه استراتژیکی نداشته باشند ما همه چیز را از دست می‌دهیم.

تنش‌ها میان آمریکا و ترکیه در هفته‌های اخیر پس از انتشار تصاویری مبنی بر استفاده نیروهای آمریکا از نشان‌های کردهای سوری بالا گرفت.

مقامات آمریکایی نگران هستند که ترکیه در نظر دارد که از مبارزات موجود علیه داعش به عنوان بهانه‌ای برای مبارزه با شبه نظامیان کرد استفاده کند. این در حالی است که واشنگتن می‌خواهد کردها در بازپس گیری سرزمین در شمال سوریه و عراق نقش بیشتری برعهده داشته باشند.

در همین راستا استقرار ناو جنگی هری ترومن در آب‌های دریای مدیترانه، سوال‌هایی مبنی بر اینکه آیا واشنگتن می‌خواهد پایگاه هوایی اینجرلیک را کنار بگذارد، برانگیخته است.

با این حال سخنگوی پنتاگون با رد این مساله گفت: ما همکاری نزدیکی با ترکیه داریم و به این همکاری‌ها ادامه می‌دهیم.
منبع: ایسنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس