کد خبر 570224
تاریخ انتشار: ۱۹ اردیبهشت ۱۳۹۵ - ۱۹:۵۴

یک منبع نظامی ترک در ادعایی از کشته شدن 55 تروریست داعشی در حملات توپخانه ای دیشب ترکیه به شمال حلب در سوریه خبر داد.

به گزارش مشرق به نقل از خبرگزاری فرانسه، این منبع نظامی ترک امروز (یکشنبه) ادعا کرد که توپخانه ترکیه دو ناحیه صوران و تل الهیش تا شمال حلب و نیز دو ناحیه دیگر در شمال سوریه را زیر آتش گرفتند.

این منبع نظامی ترک در ادامه ادعای خود افرود: خسارت های وارد شده به گروه تروریستی داعش در اثر حملات توپخانه ای به غیر از تلفات جانی، انهدام سه دستگاه نفربر و از کار افتادن سه قبضه موشک انداز بود که از قبل توسط پهبادها شناسایی شده بود.

ترکیه ادعا می کند که طی چند هفته اخیر، شهرک مرزی کیلیس در داخل این کشور بارها از خاک سوریه مورد حمله موشکی گروه تروریستی "داعش" قرار گرفته است.

مقامات ترک با طرح بهانه دشوار بودن حمله به اهداف متحرک "داعش" در داخل خاک سوریه خواستار کمک متحدین غربی خود هستند.

در این بین رسانه های ترکیه هم ادعا کردند که در حملات موشکی داعش به شهر کیلیس تاکنون 20 نفر کشته و 70 نفر مجروح شده اند.

این ادعاها در حالی مطرح می شود که طبق اذعان کارشناسان ترکیه ظرف 5 سال گذشته از هیچ نوع کمک مستقیم و غیر مستقیم به تروریستهای درحال جنگ در سوریه از جمله داعش فروگذاری نکرده است؛ آنکارا به بهانه حمایت از به اصطلاح مخالفان میانه رو سوریه، ضمن آموزش عناصر تروریستی در داخل خاک این کشور، مرزهای خود را برای ورود آسان آنها به سوریه باز گذاشته و سلاح مورد نیاز تروریست ها را به آنها می رساند.

خرید نفت سرقت شده سوریه از عناصر "داعش" و فروش آن در بازار جهانی به ویژه به رژیم صهیونیستی از دیگر اتهامات ترکیه در زمینه کمک به این گروه تروریستی است.

مدتی پیش نیز احمد داوود اوغلو نخست وزیر مستعفی ترکیه با طرح ادعاهای مشابه اعلام کرده بود که اگر لازم باشد، کشورش نیروهای زمینی به سوریه اعزام خواهد کرد.

بنا به اعتقاد تحلیلگران سیاسی، ترکیه در تلاش است به هر نحو ممکن طرح خود مبنی بر ایجاد منطقه پرواز ممنوع در شمال سوریه را به اجرا بگذارد که طی چند سال گذشته ناکام مانده است؛ سران آنکارا با ظاهرسازی در قضیه حمله به خاک ترکیه از سوی داعش به دنبال زمینه سازی برای ورود به سوریه هستند.   

منبع: العالم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس