کد خبر 589322
تاریخ انتشار: ۲۵ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۱:۲۱

دادگاه جزائی شهر «مارسی» فرانسه، دیروز (دوشنبه) برای 10 متهم به ایجاد درگیری های خشونت بار در حاشیه بازی های «یورو 2016»، حکم زندان صادر کرد.

 به گزارش مشرق، به نقل از خبرگزاری فرانسه از مارسی، این دادگاه دیروز (دوشنبه) به صورت فوری و برای محاکمه شش انگلیسی، یک اتریشی و سه فرانسوی که در خشونت های حاشیه ای مسابقه تیم های روسیه و انگلیس در شهر مارسی مشارکت داشتند، تشکیل شد. در جریان رسیدگی به این پرونده، برای 9 تن از متهمان حکم حبس تعزیری و برای یکی دیگر از آنان حکم حبس تعلیقی صادر کرد.

سنگین ترین حکم دادگاه دیروز برای «داوید پالموری» (David Palmeri) فرانسوی 29 ساله صادر شد. وی به دلیل دزدی و ضرب و شتم افرادی که هویتشان فاش نشد به تحمل دو سال حبس که یک سال آن تعلیقی است، محکوم شد.

یکی دیگر از متهمان فرانسوی به تحمل شش ماه حبس تعلیقی و دیگر متهم فرانسوی به تحمل چهار ماه حبس تعزیری و شش ماه حبس تعلیقی متهم شدند.

شش متهم انگلیسی که اجسامی را به سوی پلیس پرتاب کرده بودند اما صدمه ای به آنان نرسانده بودند به تحمل حبس تا سه ماه محکوم شدند.

یکی از این افراد «ایان هپورث» (Ian Hepworth) پرستار 41 ساله انگلیسی بخش روان درمانی است که علاوه بر حبس سه ماهه تا دو سال حق ورود به فرانسه را نخواهد داشت.

وی در جلسه دادگاه با بیان این که حرفه اش کمک به مردم است، از اقدام خود اظهار ندامت کرد.
«الکساندر بوث» دیگر متهم انگلیسی که 20 سال دارد به تحمل 2 ماه حبس و نیز ممنوعیت دو ساله ورود به فرانسه محکوم شد. وی که در آشوب های شنبه شب مارسی مشارکت داشت در دادگاه از مردم و پلیس مارسی عذرخواهی کرد.

«آندره ریب» (André Ribes) دادستان دادگاه مارسی هدف از برگزاری این دادگاه را جلوگیری از وقوع آشوب و خشونت های مشابه اعلام کرد.

کیفرخواست دادستان فرانسه، پس از دستگیری 116 نفر به خاطر درگیری ها در شهر مارسی، صادر شد. کارشناسان، این درگیری را شدیدترین نوع خشونت از زمان جام جهانی فرانسه در سال 1998 می دانند.

«برنارد کزنوو» وزیر کشور فرانسه، اعلام کرده سه نفر از این کشور اخراج شده و پنج نفر نیز از این پس اجازه ورود به فرانسه نخواهند داشت؛ «آن ها نظم عمومی را به خطر می اندازند».

پلیس مارسی پیش از آغاز اردوی تمرینی انگلیس در این شهر، ناچار شد از آب پاش فشار قوی، گاز اشک آور، باتون و سگ های شکاری برای کنترل هواداران تیم ملی انگلیس استفاده کند.

هیچ یک از 150 آشوبگر روسی که گفته می شود به شکلی سازمان یافته در آشوب های مارسی مشارکت داشتند، هنوز بازداشت و محاکمه نشده اند.

در درگیری هواداران آشوبگر فوتبال در شهر مارسی دست کم 35 نفر زخمی شدند.

مرحله نهایی مسابقات جام ملت های اروپا (یورو 2016) از 10 ژوئن تا 10 ژوییه (21 خرداد تا 20 تیر) و با حضور 24 تیم برتر قاره سبز در فرانسه برگزار می شود.
منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس