کد خبر 589255
تاریخ انتشار: ۲۵ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۰:۱۳

گزارش‌های رسانه‌های محلی حاکی از آن است که بروکسل، پایتخت بلژیک ممکن است بار دیگر شاهد حملات تروریستی باشد و مدارس، بیمارستان‌ها و مکان‌‌های عمومی که مردم برای رویدادهای مربوط به بازی‌های جام ملت‌های اروپا 2016 در آنجا گردهم می‌آیند، احتمالا از سوی افراط گرایان هدف گرفته خواهد شد.

 به گزارش مشرق، به نقل از خبرگزاری آسوشیتدپرس، اطلاعات جمع آوری شده توسط سرویس‌های امنیتی حول محور تهدیدات تروریستی احتمالی در روزنامه هلندی HLN منتشر شده است.

در گزارش این روزنامه آمده است: سرویس‌های امنیتی و پلیس نیروهای بیشتری را در خیابان‌های بروکسل مستقر کرده‌اند و مکان‌های عمومی که ممکن است در جریان رویدادهای مربوط به بازی‌های جام ملت‌های اروپا 2016 مملو از جمعیت باشند، تحت نظارت ومراقبت شدیدتر قرار گرفته‌اند. مدارس و بیمارستان‌ ها نیز در حال حاضر تحت نظارت دائم قرار دارند.

براساس اطلاعات به دست آمده از سرویس‌های امنیتی، این حملات ممکن است ظرف ماه جاری انجام شود.

داعش در مه سال جاری میلادی از پیروانش خواست تا در طول ماه مبارک رمضان در آمریکا و اروپا حملات تروریستی را صورت دهند. داعش در این پیام گفت: ماه ژوئن برای کافران سراسر جهان باید به ماه فاجعه و مصیبت تبدیل شود.

بلژیک از زمان بمب گذاری‌های 22 مارس سال جاری میلادی در فرودگاه بروکسل و ایستگاه مترو مالبک در حالت هشدار بالا قرار گرفته است.

براساس گزارش کار گروه سازمان ملل، بلژیک با جمعیتی برابر با 11 میلیون نفر نسبت به دیگر کشورهای اروپایی منبع شبه نظامیان خارجی بیشتری است که به خدمت داعش درآمده‌اند.
منبع: ایسنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس