کد خبر 588558
تاریخ انتشار: ۲۴ خرداد ۱۳۹۵ - ۰۸:۲۸

عامل تیراندازی اورلاندو چند دقیقه قبل از آنکه وارد عمل شود در تماسی تلفنی اعلام کرده بود که با داعش بیعت کرده است.

 به گزارش مشرق، شبکه خبری فرانس 24، عامل تیراندازی اورلاندو با گروه تروریستی داعش اعلام بیعت کرده بود.

عامل این حمله عمر متین نام داشت و 29 ساله بود.وی با توجه به اینکه در یک شرکت خدمات امنیتی کار می کرد دارای مجوز سلاح بود. او شهروند آمریکا اما اصالتاً افغانی بود. افرادی که در محل اقامت وی زندگی می کنند او را فردی عادی معرفی می کردند. برخی دیگر او را فردی مهربان و آرام می دانستند و می گفتند که اصلا فرد وحشتناکی نبود. هرگز دعوا نمی کرد. او جوانی عادی بود و هرگز دیوانه نبود.

اما همسر سابق وی می گوید او آدم خشنی بود و همیشه او را کتک می زد. عمر متین یک مأمور امنیتی بود و به همین علت مجوز حمل اسلحه داشت اما سوء پیشینه قضایی نداشت.

پدر مظنون نیز به نوبه خود علت این اقدام فرزندش را ضدیت با همجنس بازی مطرح کرده است و می گوید کار وی هیچ ارتباطی با مذهب و دین ندارد. او وقتی می دید دو مرد در خیابان هم دیگر را بغل می کنند به شدت خشمگین می شد.

اما اکنون معلوم شده است وی با گروههای جهادی در ارتباط بوده است. داعش مسئولیت این حمله را برعهده گرفت. ارتباط بین عمر متین و داعش هنوز ثابت نشده است. اما مقامات امنیتی آمریکا می گویند وی کاملا ناشناخته نبوده است.

رونالد هوپر مأمور ویژه اف. بی آی در این باره می گوید پلیس فدرال آمریکا عمر متین را از سال 2013 می شناخت. هنگامی وی به بحث و جدل با همکاران خود پرداخت معلوم شد که با سازمان های تروریستی در ارتباط بوده است.

عامل تیراندازی اورلاندو چند دقیقه قبل از آنکه وارد عمل شود در تماسی تلفنی اعلام کرده بود که با داعش بیعت کرده است. بعد از این مرحله بود که داعش مسئولیت این حمله را برعهده گرفت.

جیمز ساندره کارشناس مسائل بین المللی در این باره می گوید شیوه انجام این حمله مثل دیگر حملاتی است که داعش در دیگر مناطق جهان انجام داده است. این گروه هر سال در آستانه ماه رمضان از هواداران خود می خواهد در کشورهایی که به قول خودش متعلق به صلیبیون است عملیات تروریستی انجام دهند.
منبع: خبرگزاری صدا و سیما

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 4
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 3
  • وحید ۱۰:۵۳ - ۱۳۹۵/۰۳/۲۴
    0 1
    آمریکا دنبال چند تا قربانی داعش در خاک خودش می گشت، که این احمق، آن بهانه را برای تجاوزات بیشتر آمریکا جور کرد.
  • ۱۲:۲۴ - ۱۳۹۵/۰۳/۲۴
    0 1
    این حیوان مریض
  • ۱۶:۵۳ - ۱۳۹۵/۰۳/۲۴
    0 0
    الواطی مورد تائید هیچ مسلمانی نیست و اینکه برخی بی تفاوت و میانه رو اند و به توهین سلمان رشدی بی اعتنا و به توهین سایر کاریکاتورهای موهن هم بی اعتنا اند ناشی از دستی در کاسه داشتن از جمله منافع اقتصادی و دور زدن و فرزند بورسیه و خانواده مقیم اروپا و اروپا و دوتابعیتی بودن و متملق و ریا کار بودن و غیره است که میترسند کاری در عمل کنند و ابرقدرت هم انها را بیرون بریزد و منافعشان هم در خطر بیافتد و این اقدامش قابل تحسین بود و دارد کل ابرقدرتها را میترساند و میروند داخل سوراخها و توان بلوکه کردن اموالشان را ندارند.
  • ۱۹:۱۳ - ۱۳۹۵/۰۳/۲۴
    1 0
    امريكا بايد از دست پخت خودش بچشد !

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس