کریستیانو رونالدو پرتغالی تلاش خواهد کرد تا امشب رکورد گلهایش در ادوار یورو را بهبود ببخشد. آیا رونالدو برای چهارمین بار موفق به انجام هت تریک با پیراهن تیم ملی پرتغال می شود؟

 ویژه نامه یورو 2016 مشرق - كريستيانو رونالدو بعد از قهرماني با رئال در ليگ قهرمانان اروپا مي‌خواهد براي تحقق روياي شيرين پرتغالي‌ها در راه قهرماني يورو 2016 تلاش كند. امشب رونالدو مرد ويژه نبرد پرتغال و ايسلند خواهد بود.

كريس در صد و بيست و هفتمين بازي ملي خود، دنبال گل پنجاه و نهم اش است. شايد هم در تقابل با مدافعان نه‌چندان مطرح ايسلند براي چهارمين بار در بازي‌هاي ملي هت‌تريك كند.

همچنین با ناکامی زلاتان در زدن گل مقابل ایرلند، رونالدو امشب این فرصت را خواهد داشت که با زدن یک گل به اولین بازیکنی تبدیل شود که در 4 دوره پیاپی یورو موفق به گلزنی شده است. کریس در ادوار 2004، 2008 و 2012 مثل زلاتان 6 گل به ثمر رسانده است.

البته رونالدو با زدن 3 گل در طول جام با رکورد 9 گل زده پلاتینی در ادوار یورو برابری خواهد کرد؛ هرچند پلاتینی در یک دوره 9 گل زده و رونالدو چهارمین دوره خود را تجربه می کند.

35 گل و 11 پاس لاليگايي

رونالدو پرتغالي در اين فصل از رقابت‌هاي لاليگا طي 36 بازي 35 گل زد تا بعد از لوییس سوارس بارسلونايي كه 40 گل زد، دومين مرد گلزن فوتبال ماتادورها لقب بگيرد.

كريس كه در چند مقطع دچار آسيب‌ديدگي هم شد، 11 پاس گل هم براي همبازي‌هايش در رئال ارسال كرد تا از اين حيث هم عملكردي قابل دفاع داشته باشد.

مهاجم كهكشاني رئال بعد از اينكه همراه با زين‌الدين زيدان جام باشگاه‌هاي اروپا را بالاي سر برد، قصد دارد به افتخاري دست پيدا كند كه در سه دوره قبلي يورو به آن نرسيده است.

شايد يك پيروزي پرگل در اولين ايستگاه يورو 2016 بتواند سنگ بناي خوبي براي رسيدن به قهرماني در فرانسه باشد.

جاي فيگو را گرفت

كريس اولين ‌بار چهارشنبه 29 مرداد ماه سال 1382 پيراهن تيم ملي پرتغال را پوشيد. 12 سال و 9 ماه و 25 روز قبل پرتغال و قزاقستان صفر- صفر مساوي بودند كه رونالدو در دقيقه 46 جاي لوئيس فيگو بزرگ را گرفت. آن ديدار دوستانه در نهايت با گل دقيقه 65 سيمائو سابروسا به پيروزي پرتغال منجر شد.

كريستيانو اولين گل ملي‌اش را شنبه 23 خرداد سال 83 به ثمر رساند. اين مهاجم در روزي كه يونان پرتغال را پيش چشم هوادارانش 2- يك برد دروازه حريف را با ضربه دقيقه 93 خود باز كرد. اين ديدار 12 سال قبل و در گروه A يورو 2004 برگزار شد.

3 هت‌تريك ملي و گل‌ مگویان

رونالدو كه شايد امشب بتواند براي تيم ملي پرتغال هت‌تريك كند، قبل از اين سه مرتبه موفق به ثبت اين ركورد شده است. كريس اولين‌بار در رقابت‌هاي انتخابي جام جهاني برزيل برابر ايرلند شمالي هت‌تريك كرد. ديداري كه در بلفاست انجام شد.

رونالدو چند روز بعد در برابر سوئد، دوباره هت‌تريك كرد تا دو گل زلاتان ایبراهیموویچ را در راه رسيدن به جام جهاني برزيل بسوزاند. اين مهاجم آخرين بار يك سال قبل (يك سال و یک روز) موفق شد در رقابت‌هاي انتخابي يورو 2016 به ارمنستان 3 گل بزند.

رونالدو به دنبال ثبت یک رکورد ویژه در یورو 2016

شنبه 23 خرداد ماه سال 94 رونالدو در دقايق 29، 55 و 58 ديدار با ميزبان پرتغال، ارمنستان گلزني كرد،‌ در حالي ‌كه حريف با هراير مگویان دروازه‌بان تيم استقلال تهران گل دومش را (72) به ثمر رساند اما موفق به جبران شكستش نشد.

آيا امشب در سالگرد هت‌تريك كريس برابر ارمني‌ها، دوباره اين پرتغالي هت‌تريك خواهد كرد؟

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس