کد خبر 588905
تاریخ انتشار: ۲۴ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۵:۲۵

قیمت هر بشکه نفت برنت امروز به زیر ۵۰ دلار رسید و با ۶۵ سنت کاهش بشکه ای ۴۹ دلار و ۸۹ سنت معامله شد.

به گزارش مشرق، قیمت نفت در ساعات اولیه امروز تحت تاثیر افزایش نگرانی های اقتصادی در آسیا و تقویت ارزش دلار آمریکا که موجب گران شدن قیمت سوخت برای دارندگان سایر ارزها می شود، کاهش یافت.

بر اساس این گزارش، قیمت هر بشکه نفت برنت امروز به زیر 50 دلار رسید و با 65 سنت کاهش بشکه ای 49 دلار و 89 سنت معامله شد.

قیمت نفت خام آمریکا نیز 78 سنت کاهش داشت و به 48 دلار و 29 سنت رسید.

بانک ای ان زد اعلام کرد، کاهش شدید اشتهای ریسک پذیری و «افزایش ارزش دلار و اوراق خزانه داری آمریکا» عامل کاهش قیمت نفت بوده است.

احتمال افزایش نرخ بهره در آمریکا و نگرانی ها از اقتصاد آسیا موجب شده تا دلار در برابر سبد ارزهای جهانی، حدود1.3 درصد نسبت به پایین ترین رقم های ماه ژوئن ترمیم شود.

تقویت ارزش دلار موجب گرانتر شدن نفت و سایر کالاهای ارزش گذاری شده به دلار برای دارندگان دیگر ارزها می شود و با افزایش احتمال کاهش تقاضا، بر قیمت ها تاثیر منفی می گذارد.

اما نگرانی های اصلی در بازار نفت چشم انداز تیره و تار اقتصادی آسیا بوده است.

شاخص مطالعه کسب و کار ژاپن (بی اس آی) از احساس حاکم بر تولید کنندگان بزرگ این کشور در بازه زمانی آوریل- ژوئ در رقم منفی 11.1 باقی ماند، در حالی که این رقم در بازه زمانی ژانویه- مارس، منفی 7.9 بود.

همچنین نگرانی هایی درباره رشد اقتصادی چین وجود دارد. اما به رغم این چشمم اندازهای ضعیف، برخی تحلیلگران انتظار دارند که تقاضا برای نفت در آسیا و به ویژه چین همچنان قوی باقی بماند.

موسسه مشورتی اف جی ای در چشم انداز خود در ماه ژوئن اعلام کرد: تقاضای نفت چین امسال تحت تاثیر فعالیت های ذخیره سازی و استفاده های پالایشی، بالا خواهد ماند.»

«ما انتظار داریم واردات نفت چین امسال 730 تا 760 هزار بشکه در روز افزایش یابد.»
منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس