کد خبر 587956
تاریخ انتشار: ۲۳ خرداد ۱۳۹۵ - ۰۹:۰۳

با گذشت اندک زمان از حضور مربی اهل اسلوونی در تیم ملی والیبال بانوان اما حواشی پیرامون این تیم بوجود آمده است.

به گزارش مشرق، با حضور "مایدا چیچیچ" مربی اسلوونیایی در تیم ملی والیبال بانوان امید زیادی در دل خانواده والیبال بانوان ایجاد شد تا روزهای ناکامی به پایان برسد و ملی پوشان والیبال بانوان هم بتوانند در رده‌های بین‌المللی به عناوین قابل توجهی برسند.

اما آن‌چه که در حدود یک ماه ونیم حضور مایدا درایران رخ داده است نشان نمی دهد که والیبال بانوان بتواند با این مربی راه موفقیت را طی کند.

حدود 20 روز پیش اولین حاشیه در تیم ملی بانوان ایران رسانه ای شد و فریبا سلیمانی که سال‌ها سرپرست تیم ملی ایران بود از سمت خود استعفا کرد. به دلیل اینکه تیم ملی والیبال مردان در رقابت‌های انتخابی المپیک حضور داشت سلیمانی با در نظر گرفتن منافع ملی سکوت کرد وهیچ گاه درباره مشکل رخ داده و علت استعفای خود صحبت نکرد.

در این میان سیما صدیقی نیز که به عنوان مربی در کنار تیم حضور داشت استعفا داد.

قبل از رفتن محمدرضا داورزنی به ژاپن او دومین استعفای سلیمانی را قبول کرد. درحالی که به نظر می‌رسید رییس فدراسیون هم علاقه ای به رفتن سلیمانی که سال ها در تیم ملی بوده است نداشته اما اصرار خود سلیمانی باعث شد داورزنی با این استعفا موافقت کند.

بعد از رفتن سلیمانی آن‌چه که از طرف نایب رییس بانوان مطرح شد این بود که سلیمانی به دلیل مسائل شخصی از تیم رفته و در واقع این تصمیم خود سرپرست تیم ملی بوده که استعفا داده است.

اما شنیده می شود اختلاف نظر میان "مایدا" و "سلیمانی"  به دلیل توهین‌های این مربی اسلوونیایی رخ داده است. این مربی درتمرین‌ها نسبت به سرپرست تیم ملی ایران رفتار احترام‌آمیزی نشان نمی‌داده و به نوعی نگاه بالا به پایین به او داشته است.

این مربی در برخی از مسائل که خیلی هم جزو وظایف سرمربی تیم نیست هم اظهار نظر می‌کند. مایدا لباسی که به همراه تیم برای حضور در تمرینات در نظر گرفته بود را تغییر داد. در واقع او برای تغییر لباس تمرینی خود شخصا وارد ماجرا شده است در حالی که وظیفه یک سرمربی تنها پرداختن به مسائل فنی ا‌ست.

تمام این اتفاق‌ها را می‌توان ناشی از مدیریت زهره میرسپاسی نایب رییس بانوان فدراسیون دانست. با توجه به اینکه محمدرضا داورزنی تمامی امور بانوان را برعهده او قرار داده است اما به نظر می‌رسد میرسپاسی در انجام کاری که به او سپرده شده خیلی موفق نبوده است.

او در ابتدا که به عنوان نایب رییس انتخاب شد از تحول در والیبال بانوان سخن گفت. در حالی‌که قبل از حضور میرسپاسی احداث کمپ تخصصی والیبال بانوان آغاز شده بود اما او بعد ازبهره‌برداری از این کمپ ساخت آن را جزو کارهایی اعلام کرد که در زمان مدیریت او صورت گرفته است.

نایب رییس بانوان حتی در ارتباط خود با رسانه ها نیز خیلی موفق نبوده است، در حالی که تمامی عوامل فدراسیون والیبال ارتباط خوبی با رسانه‌ها دارند وهم فکری خوبی بین رسانه‌ها و عوامل فدراسیون وجود دارد.

میرسپاسی تابحال در یکی از مهم‌ترین آزمون‌های دوران مدیریت خود در فدراسیون والیبال موفق ظاهر نشده است. مدیریت بانوان در فدراسیون والیبال به شیوه‌ای پیش رفت که تنها با گذشت یک ماه از حضور مربی خارجی، او به راحتی در تمامی امور دخالت می کند؛ شیوه‌ای که در حال حاضر در تیم ملی فوتبال دیده می‌شود و به خاطر سهل انگاری فدراسیون فوتبال کارلوس کی‌روش در تمامی امور نظر می دهد.

با وجود اینکه دخالت سرمربی در مباحث غیرفنی کاملا اشتباه است اما دخالت مربیان با تجربه و با سابقه تا حدود زیادی قابل درک است. اگر شخصی به مانند کی‌روش و ولاسکو در مباحثی که خیلی به امور فنی نزدیک نیست دخالت کنند به دلیل سابقه ای که در کار خود دارند شاید قابل تحمل باشد اما مربی که فقط در یک تیم اسلوونیایی کمک مربی بوده نباید تمام امور مربوط به تیم ملی ایران را انجام بدهد.

از شخصی به مانند داورزنی که به دلیل مدیریت خوب در والیبال در کل ورزش ایران از او به عنوان یکی از مدیران موفق نام برده می‌شود انتظار نمی‌رود که در برابر چنین مربی اینگونه عمل کند هرچند که امور بانوان در کل به دست میرسپاسی سپرده شده و با توجه به شرایط تیم ملی مردان و امور مربوط به آن انتظار زیادی است که داورزنی به صورت جزئی امور بانوان را هم مورد بررسی قرار بدهد.

با توجه به شرایطی که در تیم ملی والیبال بانوان وجود دارد این انتظار می‌رود نایب رییس بانوان این فدراسیون برای موفقیت تیم ملی مدیریت بهتری را ازخود نشان دهد و بهترین کار را برای تیم ملی انجام دهد تا هر چیزی که برای تیم ملی بانوان احتیاج است صورت گیرد.

مدیریت صحیح در تیم ملی بانوان می‌توانست باعث شود که مایدا چیچیچ در این مدت زمان کم راهی را که کارلوس کی‌روش در پیش گرفته است را نرود.

در واقع رفتار مناسب و حرفه‌ای نایب رییس بانوان می‌توانست باعث شود که احترام سرپرست چند ساله تیم ملی بانوان از طرف مایدا حفظ شود و او در همین زمان اندک شان مربیان ایرانی را پایین نیاورد.

زمانی که زهره میرسپاسی نایب رییس بانوان برخورد چندان مناسبی با فریبا سلیمانی سرپرست تیم ملی نداشته، نمی توان از سرمربی خارجی تیم این انتظار را داشت که رفتار مناسبی با مربیان ایرانی که سال‌ها برای تیم ملی زحمت کشیده اند داشته باشد.
منبع: ایسنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس