گروه سیاست مشرق - روزنامه‌ها در لابه‌لای گزارش‌ها و سرمقاله‌ها، قسمتی از صفحات خود را به اخبار روزهای گذشته یا اخبار ویژه اختصاص می دهند که مشرق در ادامه به آنها اشاره می‌کند.

******

كانديداهای ریاست کمیسیون امنیت‌ملی چه کسانی هستند؟/ بدعت تازه براي كميسيون فرهنگي مجلس/ سبد کالای اسرائیلی برای تروریست های سوری/ 50 کیلو آلبالو مهم‌تر از حقوق و پاداش 700 میلیونی!/ عبدی: اصلاح‌طلبان ساده‌لوح فریب تبلیغات خود را خوردند/ آرمان: دولت یازدهم به تغییر کابینه بیندیشدکیهان

50 کیلو آلبالوی گندیده مهم‌تر از حقوق و پاداش 700 میلیونی!

اغلب روزنامه‌های حامی دولت و اصلاح‌طلب از پرداختن به ماجرای حقوق 234 میلیون تومانی یک مدیر بانک دولتی طفره رفتند. این مدیر بانکی که زیر نظر وزارت رفاه و تعاون فعالیت می‌کند، علاوه بر حقوق مذکور پاداش 500 میلیون تومانی نیز دریافت کرده است.

در پی روشنگری مستند کیهان و برخی رسانه‌های دیگر درباره این ماجرا، معاون اول رئیس‌جمهور دستور پیگیری موضوع را به وزیر رفاه داد اما نه اصل موضوع و نه دستور جهانگیری هیچ‌کدام در صفحه اول مطبوعات حامی دولت منعکس نشده و برخی از این روزنامه‌ها حتی در صفحات داخلی نیز به ماجرای تبعیض در حقوق‌های پرداختی نپرداخته‌اند که از یک سو می‌تواند دال بر بی‌اهمیتی مسئله تبعیض و رانت‌خواری برای این مطبوعات باشد و از طرف دیگر می‌توان گفت که آنها دستور پیگیری معاون اول رئیس‌جمهور را جدی نمی‌دانند و جدی نگرفته‌اند.

روزنامه‌های آفتاب یزد، شرق، شهروند، هفت صبح، جمهوری اسلامی، قانون و وقایع اتفاقیه از جمله روزنامه‌هایی بودند که از بررسی موضوع در صفحه اول خود دریغ کردند و به تعبیری این موضوع مهم را سانسور کردند.

روزنامه اعتماد و آرمان نیز هرچند به موضوع پرداخته‌اند اما سعی کرده‌اند اصطلاحا موضوع را ماست‌مالی کرده و روی شفافیت در دولت تاکید کنند؛ حال آن که مشابه این عدم شفافیت در ماجرای فیش حقوقی مدیران بیمه و برخی قراردادهای هنگفت اقتصادی و نفتی تکرار شده است.
در صفحه اول روزنامه‌های مذکور عناوینی از این دست به چشم می‌خورد:

- حبیب [خواننده‌ای که مدت‌ها در لس‌آنجلس به سر می‌برد] در غربت نمرد
- دومین نامه کارگردان  فیلم [مستهجن] 50 کیلو آلبالو به جنتی
- گزارش قانون از زندگی هنری حبیب محبیان
- آخرین گام‌های اتحاد دموکرات‌ها
- عراقچی: کاسبان برجام همچنان برای برجام مانع‌تراشی می‌کند.
- معرفی 13 خودروی پرفروش بازار آمریکا
- نوای مرد تنهای شب خاموش شد
- با روحانی تا 1400؛ پیام سرخه به سیاسیون اصول‌گرا و اصلاح‌طلب
- چشم طمع ترامپ به آرای سندرز

دو برادر مقابل 6 ابرقدرت دنیا ایستادند!

روزنامه آفتاب یزد برگزاری مراسم سالگرد انتخابات در زادگاه روحانی (سرخه) را پیام به سیاسیون اصلاح‌طلب و اصولگرا درباره نامزدی دوباره روحانی دانست.

این روزنامه نوشت: حسن روحانی، باور دارد که در نخستین روز از سال هزار و چهارصد در حالی که در محوطه سبز پاستور در کنار سفره هفت‌سینی بر صندلی چرمی خود تکیه زده است، فرارسیدن سال جدید را به ملت ایران شادباش می‌گوید. چرا که درست در روزهایی که از هر گوشه و کنار، کاندیدایی برای رقابت با  او در کارزار انتخابات ریاست جمهوری 96 سبز می‌شود و تئوریسین‌ها بر مبنای گرایشات سیاسی خود، درباره 4 ساله یا 8 ساله بودن عمر ریاست او تحلیل‌های متفاوتی ارائه می‌دهند و حتی برخی در لباس نصیحت و دوستی از او می‌خواهند تا استعفا دهد و عرصه را برای ظهور و بروز افرادی چون محمد جواد ظریف خالی کند، او خط بطلانی بر تمام این گمانه‌زنی‌ها می‌کشد به طوری که از طرف اطرافیانش مراسمی در شهر سرخه زادگاه او برگزار می‌گردد که در آن روحانی رئيس‌جمهوری مانا، تا سال 1400 خوانده می‌شود.

این روزنامه می‌افزاید بسیاری از تحلیلگران بزرگ اعم از اصولگرا و اصلاح‌طلب به اتفاق بر این باورند که روحانی دست به انجام کارهای بزرگی زده اما این اقداماتش در جامعه انعکاس رسانه‌ای نداشته است.

این ضعف تیم رسانه‌ای روحانی به رقبا و مخالفان او رخصت داده است تا به هر دستاویزی تمسک جویند و رئیس دولت تدبیر و امید را رئیس جمهوری یک دوره‌ای نشان دهند. حال آنکه روز پنج‌شنبه هفته گذشته در آستانه سالروز انتخابات 24 خرداد 92 در شهر سرخه زادگاه رئیس دولت تدبیر و امید، جشنی تحت عنوان «با روحانی تا 1400» با حضور سیدعباس عراقچی، عضو تیم مذاکره‌کننده هسته‌ای برگزار شد که نویدبخش آن بود که روحانی در یک سال مانده به انتخابات ریاست جمهوری 96، برای حضور در انتخابات جزم است. برگزاری این جشن را می‌توان پیامی به آنهایی دانست که ریاست او را 4 ساله تصور می‌کنند.

این روزنامه از قول عراقچی که در سرخه سخنرانی کرد، نوشت: دو برادر سرخه‌ای درست برابر 6 ابرقدرت دنیا ایستادند. (آقای روحانی و برادرش) با زبان سرخه نقش ایفا کردند یعنی در مذاکرات از طریق برادر رئیس‌جمهور، مسائل را به رئیس‌جمهور می‌گفتیم.

پیش از این زیباکلام خواستار کنار رفتن روحانی - به اعتبار کارنامه اقتصادی نامطلوب- شده بود. اما همزمان با رپرتاژ آگهی آفتاب یزد، روزنامه زنجیره‌ای آرمان به نقل از جوادی حصار (عضو حزب اعتماد ملی و مدیر روزنامه توقیف‌شده توس) نوشت: معتقدم اگر اصلاح‌طلبان به این نتیجه برسند که باید با آقای روحانی رقابت کنند که البته من آرزو می‌کنم هیچ‌گاه این اتفاق رخ ندهد، شاهد یک رقیب جدی از سوی اصلاح طلبان خواهیم بود. (یعنی اصلاح‌طلبان تا این حد از آقای روحانی ناامید شده‌اند که در انتخابات یک رقیب برای او معرفی کنند؟!) من امیدوارم که این اتفاق نیفتد اما زمزمه‌های آن در جامعه وجود دارد! با شفافیت هرچه تمام‌تر می‌گویم که اصلاح‌طلبان نباید همه هستی خود را به آقای روحانی گره بزنند. اصلاح‌طلبان باید کاملا از آقای روحانی حمایت کنند. آن هم حمایت منتقدانه و نظاره‌گرانه و دلسوزانه! به هیچ‌وجه نباید این طور باشد که ناکامی آقای روحانی، ناکامی اصلاح‌طلبان را هم در پی داشته باشد. البته بسیار کار سخت و دقیقی است.

وی می‌افزاید: قرار نیست آقای روحانی هر کاری در حوزه‌های مدیریتی، در وزارتخانه‌ها، در استانداری‌ها یا فرمانداری‌ها انجام می‌دهد، اصلاح‌طلبان، از ترس مرگ خودکشی کنند و بگویند چون احمدی‌نژادی ممکن است بیاید پس هر کاری روحانی کرد باید از او حمایت کرد.

به نظر می‌رسد اصلاح طلبان سیاست همزمان تهدید و تحبیب (چماق و هویج) را نسبت به روحانی گرفته‌اند تا بیشترین امتیاز را از وی کسب کنند. این طیف پیش از این دولت روحانی را رحم اجاره‌ای اصلاح‌طلبان توصیف کرده‌اند.

آرمان: دولت فشل است و نتوانسته دل مردم را به دست آورد

«الان وقت سخنرانی و کنفرانس نیست. مسئولان دولتی حرف‌های زیادی می‌زنند اما اکثراً عقیم می‌ماند.»

روزنامه اصلاح‌طلب آرمان به قلم سید فاضل موسوی نوشت: دولت یازدهم برای ارائه کارنامه موفق لازم است که به بازنگری و تغییر در کابینه خود بیندیشد، چراکه تیم سیاسی و اقتصادی دولت آقای روحانی توانمند و قوی هستند اما هماهنگ نیستند و اکنون مشکلات موجود در دو حوزه سیاسی و اقتصادی به خوبی خود را نشان می‌دهد و این تیم در این دو حوزه ضعیف عمل می‌کنند. چندی پیش مطرح شد که آقای روحانی موافق تغییر کابینه در مدت باقیمانده نیست. البته بازنگری در کابینه یک واقعیت است که دولت یازدهم باید پذیرای چنین واقعیتی باشد تا ثمرات فراوانی برای کشور، دولت و مردم به همراه داشته باشد.

نویسنده می‌افزاید: تا زمانی که امید در میان مردم پدیدار نشود، حتی قوی‌ترین تیم کارشناسی و متخصصان نمی‌توانند موثر باشند. بنابراین در شرایط کنونی برگزاری سخنرانی و کنفرانس تنها گره‌گشا نیست بلکه باید به صورت جدی امید به آینده در میان مردم زنده شود و این امر زمانی رخ می‌دهد که مردم شاهد باشند که متخصصان و شایستگان براساس قانون دخیل در برنامه‌ریزی، مدیریت و اجرای خواسته‌هایشان هستند و اگر دولت در این مسیر گام بردارد می‌تواند کمک جدی برای پیشرفت و ارتقا کشور باشد.

آرمان می‌نویسد: در حوزه‌های گوناگون حرف‌هایی از سوی کابینه مطرح می‌شود اما اکثراً عقیم می‌ماند و به نتیجه نمی‌رسد و این امر برای دولت تدبیر و امید سم است. بنابراین در شرایط کنونی لازم است که دولت واقع‌بین باشد و به مشکلات عدیده بخش‌های مختلف بنگرد. البته همواره مسئله جوانان و بیکاری مورد تأکیدات مقام معظم رهبری بوده است و از سوی دیگر مقامات مسئول از جمله آقای لاریجانی و آقای روحانی به چنین مسائلی اشاره دارند، چراکه عدم توجه به چنین معضلاتی می‌تواند آثار و نتایج مخرب و منفی در جامعه بر جای گذارد.

لذا دولت و مجلس باید مقابل معضلات جامعه پاسخگو باشند و به ریشه‌یابی چنین مشکلاتی بپردازند و از سوی دیگر باید اذعان داشت که دولت تاکنون نتوانسته در میان مردم امید قابل ملاحظه‌ای به این نهاد پدید آورد و دل آنها را به دست آورد. قوه مجریه باید تیم قدرتمند برای لابی و رسیدن به وحدت حداقلی داشته باشد که متأسفانه چنین چیزی وجود ندارد و بسیاری از افراد کابینه کارهای خلاقانه، کارشناسی و با جسارت انجام نمی‌دهند، بلکه آنها دچار روزمرگی جدی و محافظه‌کار شده‌اند و گاه وارد حوزه‌هایی که هیچ‌گونه خروجی ندارد، می‌شوند. اکنون بسیاری از اقدامات آنها هزینه‌بر است که هیچ‌گونه نفعی برای دولت و ملت ندارد و در این راستا نیاز به اقدام و بازنگری جدی است.

عبدی: اصلاح‌طلبان ساده‌لوح فریب تبلیغات خود را خوردند

یک نشریه کارگزارانی، شکست عارف و اصلاح‌طلبان در انتخابات ریاست‌مجلس را ناشی از خودفریبی مبتنی بر تبلیغات «ما پیروزیم» دانست.

هفته‌نامه صدا می‌نویسد: شکست عارف در رقابت هفته گذشته بر سر ریاست مجلس را هم، می‌توان از منظر اصلاح‌طلبان هم نقطه پایانی نافرجام بر یک راه دانست و هم نقطه آغازی برای ادامه حرکت و البته آموختن از این شکست... عارف و حامیانش از «خواست عمومی» برای ریاست وی بر مجلس دهم سخن گفتند و با اشاره به اینکه یکی از پیام‌های آرای مردم  در هفتم اسفند و دهم اردیبهشت، «تغییر»  بوده؛ این خواست تغییر را به ریاست مجلس هم تعمیم دادند.  عارف و حامیان او، البته هیچ‌گاه به این پرسش پاسخ ندادند که چگونه پیام تغییر در پارلمان را به تغییر رئیس مجلس تفسیر می‌کنند؟

صدا می‌افزاید: عارف تحلیل‌های ساختارگرایانه‌ای همچون نقد عباس عبدی را که ریاست بر مجلس در شرایط کنونی را متناسب با مناسبات آنها با ساخت قدرت نمی‌دیدند، به تندی پاسخ داد و ابراز گلایه رسمی، این دسته از تحلیلگران اصلاح‌طلب را به «عافیت‌طلبی!» متهم کرد. فراتر از این، عارف و حامیان او نه تنها برای این تحلیل‌های کلان پاسخ مناسبی ارائه ندادند؛  بلکه آرای عارف نشان داد که از شناخت حداقلی آرایش نیروهای درونی پارلمان هم ناتوان بوده‌اند و حتی پس از شکست، به جای پذیرش اشتباه خود از «دفن اخلاق» گفتند و آن دسته از نامزدهای لیست امید را که به او رای نداده بودند، شماتت کردند و اهل خیانت خواندند.

 چنین بود که چهره دوم عارف رخ نمود. چهره‌ای که اهل پذیرش واقعیت سیاسی، شنیدن نقدهای منطقی و خواندن نامه‌های سرگشاده‌ای از نوع نوشته صادق زیباکلام نبود. این چهره دوم، می‌توانست و می‌تواند نقطه پایان راه عارف در عرصه سیاست باشد؟

به نوشته صدا عارف از حمایت هاشمی و خاتمی در انتخابات ریاست مجلس برخوردار بود.

عباس عبدی نیز ضمن مقاله‌ای در این هفته‌نامه خاطر نشان کرد: مشکل در دو جا بود که عوارض آن برای یک نیروی اصلاح‌طلب بیشتر از عوارض خطاهای مشابه و یا حتی بدتر از آن برای تندروهای اصول‌گراست. اولین مشکل آنجا بود که آنان با اطمینان از اینکه نامزدشان رأی می‌آورد نامزد شدند. خب! در این صورت نیرویی که قادر نیست درک درستی از گرایش و رفتار 150 نفر  داشته باشد، 150 نفری که مدت‌ها با یکدیگر از نزدیک حشر و نشر داشته‌اند، آیا نباید درباره مبانی شناخت خود نسبت به محیط پیرامون تجدیدنظر کند؟

مشکل دوم آنان، عدول از راهبردی بود که براساس آن در انتخابات شرکت کرده بودند. البته تغییر راهبرد در اساس اشکال ندارد، ولی باید مبتنی بر یک تحلیل جامع و همراه با داده‌های کافی باشد، نه آنکه به صورت اقتضایی عمل شود و اجازه داده شود که در جناح اصول‌گرا و پس از انشقاق میان آنها در سال‌های اخیر، دوباره در یک مسأله مهم متحد شوند. دستاورد اصلی انتخابات اسفندماه فقط در راهیابی تعداد زیاد از نامزدهای معرفی شده اصلاح‌طلبان نبود، بلکه براساس شکاف پیش آمده و تشدید آن میان اصولگرایان هم بود.

تضاد میان منافع و اولویت‌های فردی و جمعی عبدی در ادامه می‌نویسد: یکی از علل اصلی رخ دادن چنین اشتباهاتی است. این تضاد در نگرش افراد به اکثر رویدادها وجود دارد. کنشگر واقعیت را چنان می‌بیند که تامین کننده ترجیحات شخصی خودش است ولی طبیعی است که نمی‌تواند آن را در قالب منافع و اولویت‌های شخصی بیان کند، به همین دلیل آن را در پوشش منافع جمعی بیان می‌کند. این اشتباه گاه آگاهانه رخ می‌دهد و گاه ناآگاهانه.

علت دیگر، غلبه احساسات و شکل‌گیری  فضای جمعی مبتنی بر احساسات است. کنشگر سیاسی باید میان دو امر تمایز قابل شود و تبلیغات سیاسی را با تحلیل سیاسی منطبق نداند. اگر در انتخابات شعار می‌دهد که ما پیروز خواهیم شد، این کار اشکالی ندارد و خوب هم هست. ولی وقتی که می‌خواهد تحلیل کند باید واقع‌گرا باشد سیاستمدار و کنشگر ساده‌لوح، اسیر تبلیغات خود می‌شود و مرز میان امر تبلیغی و  واقعی را رعایت نمی‌کند. اگر در فضای عمومی مدعی می‌شود که برای ریاست مجلس رای خواهیم آورد ایرادی ندارد ولی نباید در واقعیت امر هم این گزاره تبلیغی  و نه واقعی را باور کند این نوعی خودفریبی است.

علت دیگر، اتخاذ مفروضات نادرست است؛ مفروضاتی که در واقعیت وجودخارجی ندارند. در همین حال محمدرضا تابش نماینده اردکان به صدا گفت «عارف روی کاغذ پیروز بود» اما محمدعلی وکیلی دیگر نماینده اصلاح‌طلب می‌گوید «اجماعی بر سر عارف در اردوگاه اصلاحات نبود.»

كانديداهای ریاست کمیسیون امنیت‌ملی چه کسانی هستند؟/ بدعت تازه براي كميسيون فرهنگي مجلس/ سبد کالای اسرائیلی برای تروریست های سوری/ 50 کیلو آلبالو مهم‌تر از حقوق و پاداش 700 میلیونی!/ عبدی: اصلاح‌طلبان ساده‌لوح فریب تبلیغات خود را خوردند/ آرمان: دولت یازدهم به تغییر کابینه بیندیشدخراسان

امضای الکترونیکی مدیران دولتی چک می شود


بر اساس ابلاغیه روز های اخیر یک نهاد نظارتی به تعدادی از ادارات و سازمان های دولتی، تاکید شده است که حسب آیین نامه فعالیت سامانه تدارکات الکترونیک مصوب سال 1390، همه دستگاه های اجرایی موظفند کلیه مراحل مناقصه یا مزایده را با استفاده از امضای الکترونیکی معتبر و رعایت ترتیبات مصوب شده برای این موضوع انجام دهند، مدیران ذی ربط باید در اسرع وقت نسبت به چک کردن و اطلاع از میزان اجرایی شدن این امضای الکترونیک اقدام کنند و بازرسان این نهاد نیز موضوع مذکور را به دلیل اهمیت آن پیگیری خواهند کرد.

تداوم مجوز های دولت برای فعالیت مدیران بازنشسته

بر اساس ابلاغیه جدید یک مسئول ارشد اجرایی که چند روز قبل از نامه حجت الاسلام روحانی رئیس جمهور کشورمان مبنی بر اجرایی شدن قانون ممنوعیت فعالیت بازنشسته ها صورت گرفته، مقرر شده طبق پیشنهاد وزیران عضو کمیسیون امور اجتماعی کابینه و به استناد ماده 41 قانون الحاق موادی به مقررات مالی دولت، مجوز اشتغال به کار چند نفر دیگر از مدیران بازنشسته در دستگاه های دولتی همچون وزارت نفت، به مدت یک سال دیگر صادر شود.

كانديداهای ریاست کمیسیون امنیت‌ملی چه کسانی هستند؟/ بدعت تازه براي كميسيون فرهنگي مجلس/ سبد کالای اسرائیلی برای تروریست های سوری/ 50 کیلو آلبالو مهم‌تر از حقوق و پاداش 700 میلیونی!/ عبدی: اصلاح‌طلبان ساده‌لوح فریب تبلیغات خود را خوردند/ آرمان: دولت یازدهم به تغییر کابینه بیندیشدجمهوری اسلامی

سبد کالای اسرائیلی برای تروریست های سوری

منابع محلی در استان قنیطره سوریه از توزیع کالاهای ساخت رژیم صهیونیستی در میان خانواده‌های ساکن در مناطق تحت نفوذ تروریست‌ها خبردادند. به گفته این منابع، این اقدام پیشتر نیز به صورت ماهیانه انجام می‌شد و کالاهای ساخت اسرائیل به فراوانی در این مناطق مشاهده می‌شود. این کالاهای اسرائیلی میان خانواده‌های تروریست‌ها و با همکاری آنها در منطقه توزیع می‌شود و نشان دهنده روابط نزدیک تروریست‌ها و جبهه النصره در منطقه جنوبی است. رژیم صهیونیستی دو هفته پیش از تشکیل یگانی به نام «یگان ارتباط» و با هدف حفظ آرامش در خط مرزی سوریه با فلسطین اشغالی خبر داده بود.

هشدار بازیگر مصری: تماشای سریال های ماه رمضان باعث قضای نماز نشود

یک بازیگر مصری از طرفداران مجموعه‌های تلویزیونی جهان عرب خواست با تماشای سریال‌های ماه رمضان، باعث قضای نماز خود نشوند. به گزارش پایگاه خبری السومریه نیوز عراق، «یوسف الشریف»، بازیگر مصری که در ماه مبارک رمضان با بازی در نقش اصلی مجموعه «القیصر» میهمان خانه‌های شهروندان این کشور و سایر کشورهای جهان عرب می‌باشد، در اشاره به پخش مجموعه‌های ویژه این ماه در شبکه‌های ماهواره‌ای عرب زبان و همزمانی برخی از این سریال‌ها با زمان اقامه نماز، در صفحه خود در شبکه اجتماعی توییتر نوشت: برحذر باشید که یک رکعت نماز را برای تماشای مجموعه القیصر و یا هر مجموعه دیگری از دست دهید.

الشریف که طی سال‌های اخیر در چندین مجموعه و فیلم سینمایی در نقش اصلی بازی کرده، در ادامه پیام خود نیز این حدیث پیامبر عظیم الشان اسلام (ص) را یادآور شده که «خاب وخسر کل من ادرک رمضان ولم یغفر له» (هر کسی که رمضان را گذراند و در آن آمرزیده نشد، دچار خسران و نومیدی شده است). در همین حال، پیام این بازیگر مصری واکنش مثبت طرفدارانش را به دنبال داشت که وی را به دلیل تاکید بر اهمیت عبادت به ویژه در ماه مبارک رمضان به جای تبلیغ سریال خود، مورد ستایش قرار دادند.

رزمایش نظامی روسیه و رژیم صهیونیستی در آینده نزدیک

وبگاه اطلاعاتی «دبکا فایل» وابسته به منابع امنیتی رژیم صهیونیستی از توافق روسیه و اسرائیل جهت برگزاری اولین مانور نظامی مشترک بزرگ خبر داد. براساس این گزارش، در پی چهارمین سفر «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی به مسکو و ملاقات با «ولادیمیر پوتین» رئیس‌جمهور روسیه، توافقنامه‌ای مبنی بر افزایش همکاری نظامی میان روسیه و این رژیم امضا شد. این مسئله به محدود بودن رابطه ارتش رژیم صهیونیستی با آمریکا پایان داد.

در دیدار نتانیاهو و پوتین که «هرتزی هالوی» رئیس اطلاعات ارتش و «یوسی کوهن» رئیس سازمان جاسوسی اسرائیل (موساد) نیز حاضر بودند، روس‌ها و صهیونیست‌ها توافق کردند که تابستان امسال رزمایش نظامی مشترک نیروهای هوایی و دریایی با هدف تقویت همکاری‌های نظامی برگزار کنند.

منابع نظامی دبکا همچنین گفتند پیش از این رزمایش، مکانیزم مشترکی که پروازهای روسی و اسرائیلی را بر فراز سوریه هماهنگ می‌کند، گسترش خواهد یافت. این تصمیم دوجانبه برای رزمایش مشترک، با توافق رقابت کمپانی‌های روسیه جهت توسعه میدان‌های گازی رژیم صهیونیستی، ارتباط دارد.

كانديداهای ریاست کمیسیون امنیت‌ملی چه کسانی هستند؟/ بدعت تازه براي كميسيون فرهنگي مجلس/ سبد کالای اسرائیلی برای تروریست های سوری/ 50 کیلو آلبالو مهم‌تر از حقوق و پاداش 700 میلیونی!/ عبدی: اصلاح‌طلبان ساده‌لوح فریب تبلیغات خود را خوردند/ آرمان: دولت یازدهم به تغییر کابینه بیندیشدآرمان

سخنگوي وزارت خارجه تكذيب كرد


سخنگوي وزارت خارجه ايران انتشار خبر اظهارنظر رئيس دستگاه ديپلماسي پيرامون مصطفي ميرشفيعي را تكذيب كرد. حسين جابري انصاري پيرامون خبر اظهارنظر وزير امورخارجه كشورمان مبني بر بازگشت «مصطفي ميرشفيعي »به كشور گفت: انتشار خبري مبني بر اظهارنظر ظريف پيرامون بازگشت اين فرد دروغ است.

بدعت تازه براي كميسيون فرهنگي مجلس

دبيركل نهاد كتابخانه‌هاي عمومي كشور با ارسال نامه‌اي به رئيس مجلس شوراي اسلامي، ۲۱ نفر از نمايندگان مجلس دهم را براي عضويت در كميسيون فرهنگي مجلس پيشنهاد داد. عليرضا مختارپور در نامه‌اي به علي لاريجاني، با اشاره به دغدغه‌ها و رهنمودهاي مكرر و موكد رهبر معظم انقلاب اسلامي درباره موضوع فرهنگ و لزوم توجه به توليد و توزيع محصولات فرهنگي، مقاومت در برابر تهاجم فرهنگي غرب، ۲۱ نفر از نمايندگان مجلس را با توجه به سوابق خدماتي آنها، براي عضويت در كميسيون فرهنگي مجلس پيشنهاد كرد. وي در اين نامه ابراز اميدواري كرد با قبول اين پيشنهاد، در تحقق اهداف فرهنگي انقلاب اسلامي توفيق حاصل شود.

كانديداتوري كواكبيان و بروجردي

نماينده مردم قم در مجلس از كانديداتوري كواكبيان و بروجردي براي رياست كميسيون امنيت ملي مجلس دهم خبر داد. مجتبي ذوالنور با اشاره به گزينه‌هاي احتمالي رياست كميسيون امنيت ملي و سياست خارجي مجلس، گفت: با توجه به بحث‌هايي كه تاكنون مطرح شده، آقاي بروجردي يكي از مهم‌ترين گزينه‌هاي رياست كميسيون امنيت ملي مجلس است.

 وي افزود: با توجه به ابراز تمايل آقاي كواكبيان براي رياست كميسيون امنيت ملي مجلس احتمال نامزدي وي براي رياست اين كميسيون وجود دارد. نماينده مردم قم در مجلس همچنين درباره احتمال كانديداتوري كاظم جلالي براي رياست كميسيون امنيت ملي مجلس، تصريح كرد: با توجه به اينكه آقاي جلالي رياست مركز پژوهش‌ها را برعهده دارد، كانديد رياست كميسيون امنيت ملي نمي‌شود.

تشكيل فراكسيون سوم در مجلس

نماينده مردم تهران در مجلس از احتمال تشكيل فراكسيون سومي در مجلس متشكل از معتدلين و مستقلين خبر داد. بهروز نعمتي اظهار كرد: برداشت من اين است كه سه نوع تفكر در مجلس وجوددارد، اصلاح‌طلبي، اصولگرايي و معتدلين و مستقلين. وي در تحليل آراي هيات رئيسه مجلس يادآور شد: ‌به جز انتخاب رئيس مجلس در انتخاب ساير اعضاي هيات رئيسه اتفاقاتي افتاد و مشخصا در انتخاب نواب رئيس و دبيران تلاطمي وجود داشت كه قابل تامل است.

 نعمتي افزود: ممكن است طيف مستقل و معتدل با دوستان فراكسيون ولايت براي انتخاب آقاي لاريجاني همسو و همراه شده باشند اما مثلا در انتخاب نواب رئيس متفاوت رفتار شد و آنها در آراي نواب رئيس تمايل بيشتري به فراكسيون اميد نشان دادند. اين نماينده مجلس ازاحتمال تشكيل فراكسيون سومي در مجلس خبر داد و افزود: به هر حال تفكر مستقل و ومعتدلين در مجلس دهم وجود دارد كه ممكن است به سمت تشكيل فراكسيون جديدي برود.

پس از برجام انتقال تكنولوژي به ايران فراهم شود

سفير و نماينده دايم ايران درسازمان ملل بااشاره به تكميل نهايي برنامه جديد در مقابله با بيماري ايدز گفت ايران با رويكردي عملگرايانه درمقابله با اين بيماري يكي از موثرترين برنامه‌هاي كاهش آسيب دراين رابطه درسطح خاورميانه را با موفقيت به اجرا گذاشته است.

 غلامعلي خوشرو با اشاره به رويكرد عملگرايانه ايران در پاسخ به اپيدمي ايدز گفت: ايران يكي از موثرترين برنامه‌هاي كاهش آسيب را به اجرا گذاشته و موفق شده است انتقال ايدز در ميان معتادان تزريقي را كنترل كند. او افزود: ايران به دنبال پاسخگويي مقتضي به موج آتي ايدز با اتخاذ رويكردي جامع و فرابخشي است كه ضمن توجه به شواهد علمي، حساسيت‌هاي فرهنگي را هم مدنظر دارد.

سفير و نماينده دايم جمهوري اسلامي ايران در سازمان ملل متحد با تاكيد بر اينكه ايران جزو معدود كشورهاي منطقه خاورميانه و خليج فارس است كه سيستم نظارتي و ارزيابي نيرومندي را در اين رابطه ايجاد كرده از آمادگي كشورمان براي انتقال تجارب در زمينه‌هاي كاهش آسيب و كنترل ايدز به ويژه در چارچوب ابتكارهاي جنوب جنوب خبر داد.

ازسوي شورايعالي انقلاب فرهنگي صورت گرفت
تصويب اساسنامه شبكه ماهواره‌اي آيت‌ا... مكارم شيرازي

اساسنامه موسسه جهاني ولايت كه در شوراي عالي انقلاب فرهنگي به تصويب رسيده بود، با امضاي رئيس‌جمهور ابلاغ شد. ايلنا نوشت؛ اساسنامه اين موسسه با پيشنهاد رئيس جامعه‌المصطفي به تصويب رسيده است.

موسسه جهاني ولايت، به‌منظور ترويج و اشاعه فرهنگ و هنر اصيل اسلامي، كمك به رفع نيازهاي پژوهشي، آموزشي، فرهنگي و رسانه‌اي در زمينه قرآن و اهل بيت (عليهم‌السلام) و پاسخگويي به شبهات و سوالات و دفاع از انديشه‌هاي متعالي اسلام، تشكيل شده است.

راه‌اندازي شبكه جهاني ولايت

همچنين پايگاه اطلاع‌رساني آيت‌ا... ناصر مكارم شيرازي اعلام كرده است: شبكه جهاني ولايت كه يك شبكه ماهواره‌اي مستقل جهاني بوده و تحت نظارت آيت‌ا... العظمي مكارم شيرازي فعاليت مي‌كند و عقايد پيروان اهل بيت عليهم السلام را به صورت مستدل به دور از هرگونه اهانت به ديگران به زبان‌هاي متعدد در جهان پخش مي‌كند و بسيار موثر واقع گرديده است، براي ادامه فعاليت در حال و آينده نياز به تصويب اساسنامه و ثبت حقوقي داشته است لذا اساسنامه طبق روال قانوني جهت تصويب در اختيار شوراي عالي انقلاب فرهنگي قرار گرفت و آن شورا پس از بررسي كامل، اساسنامه را مورد تاييد قرار داد و در اين موارد لازم است طبق تشريفات قانوني نظر نهايي شوراي عالي انقلاب فرهنگي به امضاي رئيس‌جمهور وقت برسد كه اين كار نيز انجام گرفته و شبكه ولايت داراي شخصيت حقوقي مستقل گرديده است.

كانديداهای ریاست کمیسیون امنیت‌ملی چه کسانی هستند؟/ بدعت تازه براي كميسيون فرهنگي مجلس/ سبد کالای اسرائیلی برای تروریست های سوری/ 50 کیلو آلبالو مهم‌تر از حقوق و پاداش 700 میلیونی!/ عبدی: اصلاح‌طلبان ساده‌لوح فریب تبلیغات خود را خوردند/ آرمان: دولت یازدهم به تغییر کابینه بیندیشدایران

 گاردین: چرا بی‌بی‌سی اصل اسناد را منتشر نمی‌کند؟


روزنامه انگلیسی گاردین با زیر سؤال بردن ادعاهای بی‌بی‌سی مبنی بر در اختیار داشتن اسنادی که از ارسال پیام از سوی امام خمینی(ره) به دولت امریکا قبل از پیروزی انقلاب اسلامی حکایت دارد، نوشت: «اگر چنین است، چرا بی‌بی‌سی اصل اسناد را منتشر نمی‌کند؟»

 به گزارش فارس، گاردین نوشت: «بی‌بی‌سی فارسی درباره تصمیم خودش برای انتشار نیافتن اسناد توضیحی نداده است.» در بخشی از این گزارش، «استوارت آیزنستات» مشاور رئیس‌جمهوری جیمی کارتر در زمینه سیاست داخلی گفت: «ما هر کاری که می‌توانستیم کردیم تا شاه در قدرت بماند. اصلاً این موضوع و ایده مطرح نبود و وجود نداشت که ما برای تسهیل به قدرت رسیدن آیت‌الله (خمینی) تلاش می‌کردیم.»

تصاویر امام(ره) و رهبر انقلاب روی کاخ تکریت

جمعی از خانواده‌های قربانیان دومین سالگرد فاجعه پایگاه نظامی «اسپایکر» روز جمعه به نشانه گرامیداشت سالروز کشتار یک‌هزار و 700 جوان از اهالی جنوب عراق به دست گروه تروریستی داعش در 12 ژوئن 2014 در کنار کاخ متعلق به صدام دیکتاتور سابق عراق، پوستر بزرگی از امام خمینی(ره)، حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب و آیت‌الله سیستانی روی دیوار این کاخ در تکریت مرکز استان صلاح‌الدین نصب کردند.

 به گزارش ایرنا، نصب این پوسترهای بزرگ در شبکه‌های اجتماعی عراق بازتاب گسترده‌ای داشت و بسیاری از کاربران عراقی کامنت «اللهم صل علی محمد و آل محمد» را به نشانه این پیروزی معنوی، در زیر این عکس گذاشته‌اند.
 
نظر علی مطهری درباره تعطیلی روز شنبه

علی مطهری با بیان اینکه تغییر تعطیلات پایان هفته ضروری نیست، گفت: «شیوه تعطیلات پایان هفته باید به صورت همان پنجشنبه و جمعه بماند چرا که روز شنبه روز تعطیلی یهودیان بوده و خوب نیست ما هم در این روز تعطیل باشیم.»

 به گزارش خانه ملت،  نایب رئیس مجلس افزود: «موارد کلانی مثل تغییر تعطیلات پایان هفته نمی‌تواند به تنهایی در هیأت دولت تصمیم گرفته شود.» وی ادامه داد: «اگر دولت در مسأله تغییر تعطیلات پایان هفته جدی است، لازم است که این مورد را حتماً به شکل لایحه به مجلس ارائه کند.»
 
ادعای صدور حکم بازداشت سیروس ناصری

خبرگزاری نسیم روز گذشته ادعا کرد که قوه قضائیه حکم بازداشت سیروس ناصری را به اتهام اقدام علیه امنیت ملی صادر کرده است، اما منابع رسمی این موضوع را تاکنون تأیید نکرده‌اند.

به نوشته نسیم آنلاین، پس از افشاگری علی زاکانی، نماینده سابق تهران درخصوص سیروس ناصری و همچنین نامه پیگیری 4 نماینده مجلس در این زمینه به رئیس جمهوری در بهمن ماه سال 94 و ارائه اسناد به دستگاه قضایی، حکم بازداشت سیروس ناصری صادر شده اما وی که در خارج از کشور اقامت دارد، هنوز به ایران بازنگشته است.

سیروس ناصری از دیپلمات‌های باسابقه و از افرادی است که گفته می‌شود در زمینه متقاعدکردن کشورهای غربی برای دستیابی به توافق هسته‌ای نقش مؤثری داشته است.


نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 7
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • ۰۹:۰۰ - ۱۳۹۵/۰۳/۲۳
    0 0
    درود بر کیهان
  • ۰۹:۰۰ - ۱۳۹۵/۰۳/۲۳
    0 0
    جالب بود
  • ۱۱:۴۴ - ۱۳۹۵/۰۳/۲۳
    0 0
    اصلاح طلبان در توهم محبوبیت به سر میبرند
  • ۱۱:۴۶ - ۱۳۹۵/۰۳/۲۳
    0 0
    عارف هم مثل آقای رفسنجانی نباید برای ریاست مجلس کاندید
  • ۱۱:۴۶ - ۱۳۹۵/۰۳/۲۳
    0 0
    درود بر آقای عبدی
  • ۱۱:۴۸ - ۱۳۹۵/۰۳/۲۳
    0 0
    زیاد بود نخوندم
  • ۱۱:۵۴ - ۱۳۹۵/۰۳/۲۳
    0 0
    خخخخخخخخخخ

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس