شهید زلقی پس از دوران دفاع مقدس از جبهه‌ی نظامی وارد جبهه فرهنگی شد و به فعالیت در یکی از مساجد محلات شهر دزفول که مردمانی زحمت‌کش دارد روی آورد و حدود 2 ماه پیش برای ادای تکلیف خود عازم سوریه شد و به عرصه نظامی بازگشت.

به گزارش گروه جهاد و مقاومت مشرق، "جمشید زلقی" برادرزاده شهید مدافع حرم "محمد زلقی" در گفت‌وگو با خبرنگار حماسه و جهاد دفاع پرس گفت: عموی بزرگوارم پس از دوران دفاع مقدس از جبهه‌ی نظامی وارد جبهه فرهنگی شد و به فعالیت در یکی از مساجد محلات شهر دزفول که مردمانی زحمت‌کش دارد روی آورد و آن مسجد را آباد و به کانون فعالیت‌های مردمی در آن محله تبدیل کرد.

وی اضافه کرد: یکی از خصوصیات بارز این شهید که نمود بسیاری داشت، لبخند همیشگی او بود و من به یاد ندارم که عمویم را یک بار اخم بر چهره دیده باشم. در عکس‌هایی نیز که از سوریه ارسال شده است این ویژگی شهید نمایان است.

زلقی عنوان کرد: او تعامل بسیار خوبی با جوانان داشت و علاوه بر اینکه خود اهل ورزش بود، جوانان را با برگزاری بازی‌های فوتبال و امثالهم به ورزش کردن دعوت می‌کرد. چند روز پیش روحانی آن مسجدی که عمویم در آنجا فعالیت داشت می‌گفت که شهید زلقی همواره تاکید داشت مسجد تنها جای نماز خواندن نیست و باید از فضاهای موجود در مسجد برای تربیت کودکان و نوجوانان استفاده کرد، این تربیت شامل برگزاری کلاس‌های معرفتی، ورزشی و... است.

برادرزاده شهید مدافع حرم زلقی بیان داشت: وی در خانواده بسیار با حیا و نجابت بود و وقتی که با برادرهای بزرگتر خود سخن می‌گفت، با احترام رفتار می‌کرد.

وی خاطرنشان کرد: شهید زلقی حدود 2 ماه پیش برای نخستین بار به سوریه اعزام شد. پیش از او دوستانش به سوریه رفته بودند و در آخرین روزهای دوره ماموریتی 40 روزه‌اش شربت شهادت را نوشید. او از دوران دفاع مقدس ترکشی در بدن داشت و جانباز شیمیایی بود.

مدافع حرم "محمد زلقی" از پاسداران بازنشسته گردان عمار تیپ پیاده حضرت مهدی(عج) بود که هفته گذشته در درگیری با نیروهای تکفیری در سوریه به شهادت رسید و چند روز پیش پیکر وی در شهر دزفول تشییع و به خاک سپرده شد. 
منبع: دفاع پرس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • پیروز ۰۱:۴۰ - ۱۳۹۵/۰۳/۲۳
    1 0
    بچه های دزفول ، بخصوص بچه حزب الهی های دزفول واقعا کاردرست هستند ، من خودم دزفولی نیستم ولی در شهید چمران که درس میخوندم و اهواز کارمیکردم اینو به عینه دیدم ، خدا رحمت کند شهدای مدافع حرم رو بخصوص شهید عزیزمون

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس