کد خبر 587662
تاریخ انتشار: ۲۲ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۴:۵۸

عناصر «لواء شهداء الیرموک» اعلام کردند که با عناصر«جماعة المجاهدین» و «حرکة المثنى» ادغام و متحد شده‌اند و ائتلافی جدید به نام «جیش خالد بن الولید» تشکیل داده‌اند که متحد داعش است.

به گزارش مشرق، دولت آمریکا چندی پیش اعلام کرد که گروه مسلح «لواء شهداء الیرموک» را در لیست گروه‌های تروریستی قرار داده است.
 
عناصر این گروه اعلام کردند که در واکنش به این اقدام واشنگتن با گروه‌های تروریستی «جماعة المجاهدین» و «حرکة المثنى» ادغام و متحد شده‌اند و ائتلاف تازه‌ای به نام «جیش خالد بن الولید» را تشکیل داده‌اند.
 
به گزارش وبگاه خبری «رصد»، برخی از منابع محلی حاضر در منطقه «حوض الیرموک» نیز اعلام کردند که این ادغام در سطح رسانه‌ای و هماهنگی خواهد بود و سرکرده‌های هر کدام از این گروه‌ها تغییری نخواهند کرد.
 
به گفته این منابع، این گروه‌ها به این نتیجه رسیده‌اند که هماهنگی با هم ضروری است؛ زیرا همگی با «أبو بکر البغدادی» سرکرده اصلی داعش بیعت کرده‌اند.
 
عناصر تروریستی «جبهه النصره» در منطقه حوض الیرموک واقع در ریف غربی درعا مواضع لواء الیرموک را هدف قرار دادند و در محور شهرک «عین ذکر» واقع در همین منطقه با عناصر این گروه درگیر شدند.
 
برخی از منابع اطلاعاتی نیز اعلام کردند که هدف این ائتلاف در وهله اول به دست گیری کنترل نوار مرزی با اردن و اراضی اشغالی است ولی سایر گروه‌های تروریستی قصد دارند این ائتلاف را از بین ببرند؛ زیرا حضور داعش در جنوب سوریه خطری برای این گروه‌هاست.
 
به گزارش این وبگاه، حضور داعش در مناطق جنوبی سوریه با هیچ تحرک امنیتی از سوی دولت اردن یا رژیم اشغالگر قدس مواجه نشده است و از زمان درگیری در شهرک «الجمله» میان النصره و همپیمانانش با همپیمانان داعش یعنی شهداء الیرموک و المثنى نیروهای مرزی «امان» نیز هیچ اقدامی انجام نداده اند؛ مسئله‌ای که بیانگر این است که امان و تل آویو داعش را تهدید امنیتی برای خود نمی دانند.
منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس