پرستار جوان می‌گوید: «اینجا تیپ زدن از شرایط مهم کار کردن است اما چون لوازم آرایش گران است، مسئولان بیمارستان خارج از فیش حقوقی، مبلغی را برای تامین هزینه‌های مذکور به حسابشان واریز می کنند.»

گروه جامعه مشرق- این دیوارهای خوش رنگ و عطر و بوهای خوب که کمی انسان را از یاد مرگ غافل تر می کند، اگرچه تنها ارمغان حضور در بیمارستانهای شیک و نو نوار خصوصی پایتخت نیست اما هرچه هست، با برخی تصاویر و نماهای رنگ و رو رفته همتاهای دولتی شان حسابی متفاوت است.

بر خلاف آن فیلم های معروف دهه هفتاد که تا پرستار از اتاق عمل بیرون می آمد، کمی مقنعه اش را مرتب می کرد و خبر مرگ عزیزمان را با سر تکان دادن و نهایتا "متاسفم" اعلام می کرد، حالا نقش پرستاران برای اعلام خبرهای خوش و مشتلق گرفتن، بسیار پررنگ شده است؛ پرستارانی که هدف اصلی استخدام برخی از آنها، نگه داشتن و صد البته راضی نگه داشتن بیمار و همراهان و ملاقات کنندگان است از فضا و امکانات و مدیریت بیمارستان کاملا خصوصی!

«آرایش غلیظ» شرط ادامه کار در بعضی بیمارستان های خصوصی تهران. خبری غافلگیر کننده که ظاهرا چند ماه و اندک سالی است در برخی درمانکده های خصوصی رواج یافته است. ادعایی که حکایت از بروز تخلف در بعضی بیمارستان های خصوصی تهران دارد و اینکه برخی بیمارستان های بخش خصوصی در تهران، پرستاران خانم خود را با پرداخت مبالغی تحت عنوان «حق آرایش» آنهم خارج از پرداخت های قانونی و البته بدون اینکه ردی از این پرداخت در فیش حقوقی شان باقی بماند، مجاب به داشتن رنگ و لعاب های آنچنانی و اصطلاحا انجام آرایش های غلیظ می کنند تا شاید از این طریق بیماران بیشتری حاضر به طی کردن ادامه درمانشان در این بیمارستان ها شوند.

اگرچه طبق معمول، مسئولان بیمارستان‌های خصوصی مجری این ابتکار سخیف در مواجهه با این موضوع به شدت آن را تکذیب و هرگونه پرداخت خارج از فیش حقوقی آنهم تحت عنوان حق آرایش را به کلی کتمان می کنند اما پیگیری های خبرنگار مشرق، آنهم از پرستاران شاغل در این بیمارستان های خصوصی، حکایتی دیگر دارد.

البته نبود امنیت شغلی در بیمارستان های بخش خصوصی باعث شده تا کمتر کسی از نیروهای پرستاری حاضر به توضیح در این باره شود، مگر با قرار دادن شرط و شروط برای محفوظ ماندن نام خود و بیمارستانی که در آن کار می کند که البته مستندات آن نزد مشرق محفوظ است!

سرنخ را یکی از پرستاران مرد به دستمان داد؛ پرستاری جوان که از بعضی بریز و بپاش ها و پرداخت های چند میلیونی در محل کارش حسابی گلایه داشت. از اینکه وقتی صحبت از پرداخت اضافه کاری، شب کاری ها و کار در ایام تعطیل می شود، مسئولان بیمارستان دم از کمبود بودجه و نبود نقدینگی آنهم به خاطر بدهی بیمه ها می زنند، اما برای آرایش کردن خانم های پرستار پول دارند و حاضرند هر ماه مبلغی را برای خرید لوازم آرایش به پرستاران زن پرداخت کنند!

بیمارستانی که ماهانه 140 هزار تومان "حق آرایش" می دهد!

با نشانی های این مرد جوان، به یکی از بیمارستان های خصوصی می روم. ساعت ملاقات است و حضور در بخش های درمانی آزاد. این بار اما با حساسیتی بیشتر از وضعیت حجاب، پوشش و البته آرایش خانم های شاغل در بیمارستان پیگیری می کنم. کمی دقت کافی است تا متوجه شوی حرف های آن پرستار بیراه نیست.

به سراغ یکی از خانم ها می روم. حدودا سی و چند ساله است و دو سالی می شود که در این بیمارستان به عنوان پرستار مشغول به کار شده است. وقتی از پرداخت کمک هزینه ای تحت عنوان حق آرایش می پرسم، ناگهان رنگ رخسارش عوض می شود و سکوت می کند.

بعد از چند ثانیه مکث و با کمی اضطراب می گوید: چطور مگر؟! وقتی برای جلب اعتمادش می گویم یکی از نزدیکان من هم در یکی از بیمارستان های خصوصی کار می کند و آرایش کردن را یکی از شرایط ادامه همکاری با او قرار داده اند، سکوتش را می شکند و می گوید: اینجا هم همینطور است. ولی زرنگ تر از این هستند که این پول را تحت عنوان حق آرایش پراخت کنند و در فیش حقوقی هم بیاید، بلکه آخر هر ماه مبلغی را به عنوان پاداش پرداخت می کنند اما به این شرط اصلی که با آن لوازم آرایش بخریم و با ظاهری آراسته در محیط کار حاضر شویم.

بیمارستان‌هایی که بیماران را با رنگ کردن راضی می‌کنند/ جزییاتی از پرداخت «حق آرایش» به پرستاران زن

«اینجا تیپ زدن از شرایط مهم کار کردن است .به همین خاطر هم چون لوازم آرایش گران است و پرسنل نمی توانند با حقوق خود آنرا آنهم برای آرایش کردن در محیط کار تهیه کنند مسئولان بیمارستان خارج از فیش حقوقی مبلغی را برای تامین هزینه های مذکور به حسابشان واریز می کنند.البته مبلغ در بیمارستان های مختلف متفاوت است و در این بیمارستان ماهیانه 140هزار تومان بابت این کار به خانم ها پرداخت می‌کنند.»

خانم پرستار دیگری که دریک بیماستان خصوصی دیگر در تهران کار می کند هم با اینکه دوستش ما را به او معرفی کرده، ابتدا موضوع را کتمان می کند اما در نهایت با تاکید بر اینکه اگر این موضوع به گوش مسئولان بیمارستان برسد برایم بد می شود و حتی ممکن است شغلم را از دست بدهم حاضر به گفتگو می شود و حرف های اولش را عوض می کند .

او در این باره می گوید: "نزدیک به یکسال می شود که بعد از واریز حقوق ها مبلغی تحت عنوان پاداش به حسابمان واریز می شود اما هم ما هم مسئولان می دانند که کاربرد آن کجاست و باید صرف خرید چه وسایلی بکنیم. مبلغی که به ما می دهند ماهیانه 80 هزار تومان است"

وی در عین حال با کنایه می گوید: جالب اینجاست که وقتی صحبت از پرداخت اضافه کاری های شیفت شب یا روزهای تعطیل می شود، می گویند پول نداریم، بیمارستان بدهکار است و هزار و یک دلیل دیگر ولی آرایش کردن را جزئی از آراستگی می دانند که باید برایش هزینه کرد."

قانونی درباره پوشش پرستاران وجود دارد؟

در بخش های بیمارستان که قدم می زنم به یاد قانون عفاف و حجاب می افتم که از سال 84 تا به امروز بر زمین مانده و دستگاهی به جز نیروی انتظامی برای اجرای آن ورود پیدا نکرده است. گویی در بعضی بیمارستان های خصوصی پایتخت معیار و ملاک برای داشتن حجاب با آنچه شرع و قانون تعیین کرده متفاوت است!

بر اساس قانون راهكارهاي اجرايي گسترش فرهنگ عفاف و حجاب كه در 13 دي 1384 به تصويب شوراي عالي انقلاب فرهنگي رسيده، وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشكي موظف است در مواردی چون "نظارت بيشتر بر بيمارستان‌هاي خصوصي به منظور ترويج فرهنگ حجاب " اقداماتی را به اجرا گذارد در حالی که بسیاری از مسئولان ما از وجود چنین دستور صریحی بی اطلاع هستند.

از سوی دیگر، این وزارتخانه موظف شده است در موضوعات مهمی چون "الگوسازي مناسب براي جامعه پزشكي در زمينه گسترش فرهنگ عفاف و حجاب" اقدام کند که بررسی ها نشان می دهد کارنامه قابل قبولی در این حوزه وجود ندارد و در عین حال، مسئولان بالاتر نیز چنین دغدغه ای را برای وزارت بهداشت، ایجاد نکرده اند.

این موضوع را باید در کنار سخنان صریح سید مصطفی طباطبایی‌نژاد عضو سابق کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس شورای اسلامی گذاشت که چند سال قبل با انتقاد از وضعیت حجاب در کشور گفته بود: "وضعیت حجاب در بیمارستان‌ها، از وضعیت جامعه هم حادتر است!"

یک مسئول: بیمارستان های خصوصی به جای حق آرایش قانون ارتقا بهره وری را اجرا کنند

در دومین گام به سراغ قائم مقام سازمان نظام پرستاری می روم. محمد شریفی مقدم در گفتگو با خبرنگار گروه جامعه مشرق با شنیدن این موضوع صریحا اعلام می کند که "اولین بار است که این موضوع را می شنوم و خیلی برایم جالب است. اگر با مستندات متوجه شویم که بیمارستان های خصوصی چنین کاری می کنند، به علت آنکه کاملا غیر قانونی است، با متخلفین برخورد قاطع صورت می گیرد."

بیمارستان‌هایی که بیماران را با رنگ کردن راضی می‌کنند/ جزییاتی از پرداخت «حق آرایش» به پرستاران زن"بیمارستان های خصوصی به جای پرداخت حق آرایش قانون ارتقا بهره وری را اجرا کنند." این را قائم مقام سازمان نظام پرستاری می گوید و تاکید می کند: «مسئولان بیمارستان های خصوصی در پاسخ به اینکه چرا حاضر به اجرای قانون ارتقا بهره وری که از سال 89 به صورت کامل در بیمارستان های دولتی و تامین اجتماعی در حال اجراست نیستند،بار مالی و کمبود منابع را بهانه قرار می دهند. این یعنی حاضر به اجرای قانون نیستند اما حاضرند پرداخت های خارج از عرفی مانند حق آرایش داشته باشند!»

شریفی مقدم مهمترین خواسته پرستاران بیمارستان های خصوصی را اجرای قانون ارتقا بهره وری کارکنان بالینی نظام سلامت می داند و می گوید:" با اینکه معاون قبلی وزیر تعاون کار و رفاه اجتماعی نیز بیمارستان های خصوصی را ملزم به اجرای این قانون کرده است اما مسئولان بیمارستان های خصوصی حاضر به اجرای قانون نیستند و پرستاران شاغل در این بخش نیز به دلیل عدم امنیت شغلی جرات شکایت به وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی را ندارند.

سهامداری برخی مسئولان مانعی برای نظارت وزارت بهداشت

"زور پرستاران شاغل در بیمارستان های خصوصی به روسای بیمارستان ها نمی چربد." دبیر کل خانه پرستار تنها دو راه برای احقاق حقوق پرستاران شاغل در بیمارستان های خصوصی متصور است؛ اولین راه شکایت شخص پرستار از بیمارستان نزد وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی است که به دلیل ترس از بیکار شدن هیچگاه صورت نمی گیرد و دومین راه هم استفاده وزارت بهداشت از اهرم های نظارتی خود بر بخش خصوصی است که متاسفانه به دلیل منفعت برخی مسئولان وزارت بهداشت هیچگاه عملی نمی شود."

به گفته شریفی مقدم بعضی مسئولان وزارت بهداشت از سهامداران بیمارستان های خصوصی نیز به شمار می آیند و این یعنی منتفی شدن استفاده از اهرم های نظارتی وزارت بهداشت در بخش خصوصی درمان.

آبان ماه سال 91 بود که سردار احمدی مقدم فرمانده سابق نیروی انتظامی با اشاره به اوضاع بد برخی از بیمارستان‌ها در تهران از نظر پوشش پرستاران، رسما اعلام کرد که "در این زمینه 60 بیمارستان تذکرات لازم را دریافت کرده اند". حدود 5 سال از آن آمار و تذکرها می گذرد و مشخص نیست این پیگیری و تاکیدات پلیس، تا چه حد کارساز بوده اما تا دیر نشده باید فکری به حال چرخه اقتصادی برخی بیمارستانها کرد که قرار است با رنگ کردن بیمار و پرستار، چرخشان بچرخد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 85
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 32
  • ۲۳:۳۸ - ۱۳۹۵/۰۳/۲۲
    6 0
    نظام سرمایه داری مرد ها را دیوث و زنها را روسپی تربیت می کند. فرقی ندارد در دانشگاه و بیمارستان باشی یا وسط بازار.سلطه شیطان را به راحتی می توانی ببنی.
  • argada ۲۳:۳۹ - ۱۳۹۵/۰۳/۲۲
    4 0
    در سازمان های دولتی و شرکت های وابسته به دولت باید تمام مزایا و پاداش غیر از حکم رسمی رو حذف کنند ...واریز هر گونه مبلغی غیر از حکم رسی باید ممنوع بشه... اضافه کاری و حق و بن و پاداش باید از بین بره و به جاش پایه حقوق افزایش پیدا کنه... تنها برخی مشاغل خاص هستند که نیاز به اضافه کاری و حق ماموریت دارند اونم باید کاملا قانونی و با نظارت باشه... تو یه سازمان به جای اینکه درامدها به خزانه بیت المال برگرده با عنوان های مسخره ای میره به جیب مدیران و کارکنان اون سازمان... این خلاف هست.
  • ۲۳:۴۸ - ۱۳۹۵/۰۳/۲۲
    1 0
    اگه یک سری به بیمارستان دانشوری بزنید علاوه بر این موضوع چند تخلف دیگه رو هم میبینید
  • مازیار از کرمان ۲۳:۵۱ - ۱۳۹۵/۰۳/۲۲
    1 0
    مشرق در کرمان ما هم پرستاران توالت غلیظی میکنند و خود را به هفت قلم می آرایند و ادکلن های سکرآور و خوشبو را بر لباس خود میزنند
    • اوپس IR ۲۰:۴۴ - ۱۳۹۶/۰۱/۰۴
      0 0
      خخخخخخخخخخخخ
  • 182 ۲۳:۵۳ - ۱۳۹۵/۰۳/۲۲
    2 0
    خیلی زشت بود پرستاری که خودش راآرایش کند البته دیده بودم ولی نمیدونستم مسئولین بیمارستان ازشون میخوان ، خیلی زشت بود ..
  • اهوازی ۲۳:۵۸ - ۱۳۹۵/۰۳/۲۲
    2 0
    این مفاسد از بی بندوباری در دانشگاهها آغاز شده است.
  • علی ۲۳:۵۹ - ۱۳۹۵/۰۳/۲۲
    2 0
    بله. واقعا این دکترها مگر در کلاسهای قال الباقر و قال الصادق رشد نیافته اند. همش حرف بود...... البته راست می گن خوشتیپی .زیبایی . پول هرسه مورد پول می اورند. ولی بد به حال ان بدبختها. خدایا ما که گناهکاریم . خودت که مهربونی ظهور اقارا زودتر کن واقعا ظلم وستم زیاده.
  • محمد ۰۰:۳۴ - ۱۳۹۵/۰۳/۲۳
    1 0
    وقتی تمام آرزی برخی دکتر ها یا اکثر اونها شده پول هر گندی دور و ورش پیدا میشه قرآن هم در آیاتی مترفین یعنی کسانی که در جامعه اهل مال اندوزی هستن را عامل مقابله با دین وپیامبر ها میدانه ما یه کسی را میشناسم که عضو پرسنل اتاق عمل بود با اینکه حقوق خوبی هم داشت بخاطر مفاسد اخلاقی کارش را رها کرد وآمد شد طلبه . مشرق منتشر کن
  • ۰۰:۳۷ - ۱۳۹۵/۰۳/۲۳
    1 0
    برای چه ظهور کند وقتی کسی او را نمی خواهد؟ امام بیاید همین مسوولان بیمارستان را گردن خواهد زد. آن وقت شما به او می گویید داعشی.
  • بهزاد ۰۰:۳۹ - ۱۳۹۵/۰۳/۲۳
    1 0
    بله این همه آقا به مسئولین در خصوص مسائل فرهنگی ونفوذ فرهنگ غرب تذکر میدهند مصداقش همین بدبختی هاس مسئولین بیدار شوید روز قیامت جوابگوی شهدا بایستی باشید
  • نيكتا ۰۰:۴۱ - ۱۳۹۵/۰۳/۲۳
    2 0
    از پرستاران كه بگذريم، بيماران خانم در بسيارى از مراكز درمانى معذب هستند چرا كه رعايت مسايل محرم و نامحرمى نمى شود. به ناچار بايد حرف كاركنان را گوش كنند. انگار اينجا اصلاً جمهورى اسلامى نيست.
  • ۰۰:۴۳ - ۱۳۹۵/۰۳/۲۳
    1 0
    در مدارس غیر انتفاعی نمی دانید چه خبر است
  • ۰۰:۴۵ - ۱۳۹۵/۰۳/۲۳
    1 0
    بیمارستان مرتاض یزد هم یکی از شرایط پذیرش پرستارش آرایش کردن هست..خیلی وقته.
  • ناشناس ۰۱:۱۶ - ۱۳۹۵/۰۳/۲۳
    1 0
    متاسفانه ولنگاری در بیمارستان ها بیداد می کند.
  • ۰۱:۳۳ - ۱۳۹۵/۰۳/۲۳
    1 0
    وقتی توی معتبرترین بیمارستان دانشگاهی، توی اتاق عمل موبایل میبرن بالای سر بیمار، دیگه چه انتظاری میشه داشت؟ اونم موبایلی که میگن از کاسه گلاب به روت کثیف تره! سلفی با بیمار بیهوش و دابسمش موقع عمل جراحی دیگه به جای خود، مشکل اینجاست که همه همدیگه رو میشناسن و چشم تو چشم هستن و هر کس بخواد نظارت کنه روش نمیشه چیزی بگه و برای خودش دشمن درست کنه
  • ميلاني ۰۱:۳۴ - ۱۳۹۵/۰۳/۲۳
    1 0
    "اللهم عجل لوليك الفرج"
  • ۰۱:۴۲ - ۱۳۹۵/۰۳/۲۳
    1 0
    مقصر پزشکهایند که وزارت بهداشت را قبضه کردند
  • ۰۱:۴۵ - ۱۳۹۵/۰۳/۲۳
    1 0
    آفتاب تابان برجام شورشو درآورده ... .‌‌
  • نیما ۰۱:۵۴ - ۱۳۹۵/۰۳/۲۳
    1 0
    « تنت به ناز طبیبان نیازمند مباد» خدا بیامرز مرحوم مغفور شادروان شاعر علیه الرحمه فکر این روزها رو کرده بود!!!
  • ۰۱:۵۶ - ۱۳۹۵/۰۳/۲۳
    1 0
    در بیمارستان امام رضای قم کارمند نظافت بخش ان آی سی یو مرد است و خانم ها مجبورند با سختی زیاد به نوزادان شیر بدهند.
  • ۰۲:۰۶ - ۱۳۹۵/۰۳/۲۳
    1 0
    ایرانی ها ملت با غیرتی "بودند"
  • Unknown ۰۲:۲۴ - ۱۳۹۵/۰۳/۲۳
    1 0
    دیگه فرهنگی برامون مونده؟ ماه رمضون راحت همه در حال روزه خواری هستند. تا ده سال پیش حداقل بهم احترام میزاشتیم
  • ۰۲:۲۹ - ۱۳۹۵/۰۳/۲۳
    4 1
    بابا پدر مردم رو در آوردید .به همه چیز آدم کار دارین . خیلی دلسوزید وضع مردم بیچاره رو در یابید .مردم لنگ یه لقمه نون هستن اونوقت اینا به فکر چی هستن . جمع کنید این بساط ریاکار ی رو .
  • حمید ۰۳:۳۹ - ۱۳۹۵/۰۳/۲۳
    1 0
    چرا به جای این بحث، از افزایش حدود دو برابری بستری در بیمارستانهای دولتی و افزایش بستری های بی مورد در طرح تحول صحبتی نمیشه ؟ پیشنهاد میدم راجع به این مسئله بررسی کنین امار و ارقام خیلی جذاب تر -از ۱۴۰هزار تومن پول آرایش -خواهد بود! شاید بررسی این مسئله علت کار بیمارستانهای خصوصی را - البته اگر صحت داشته باشد- افشا کند. ممنون
  • آریو از سوئد ۰۴:۰۰ - ۱۳۹۵/۰۳/۲۳
    1 0
    چه قبل از انقلاب و چه الان متاسفانه از پرستاران استفاده ابزاری شده است. من مدتی را در بیمارستانهای سوئد مترجم بوده ام . استفاده لوازم آرایشی و عطر و حتی صابون بو دار در مراکز درمانی سوئد به کلی ممنوع است. عجیب است که در کشور اسلامی پرستاران وادار به آرایش میشوند به کمک هزینه هم دریافت میکنند.
  • محمود ۰۴:۴۶ - ۱۳۹۵/۰۳/۲۳
    1 0
    تف بر شرف کسی که حاضره از هر راهی مثل مورد بالا پول دربیاره اینا دیگه غیرت ندارن
  • ۰۵:۰۴ - ۱۳۹۵/۰۳/۲۳
    1 0
    خدا به فریادمون برسه
  • ۰۶:۱۵ - ۱۳۹۵/۰۳/۲۳
    1 0
    همه در حال روزه خواری هستند؟ یا روزه خوارها جری شده اند؟ مواظب باشید حرفی نزنید که خودش ترویج روزه خواری باشد.
  • ۰۶:۱۶ - ۱۳۹۵/۰۳/۲۳
    1 0
    تا حرفی از غیرت و مبارزه با بی حجابی می شود یک عده یاد چیزهای دیگر می افتند.
  • ۰۷:۵۱ - ۱۳۹۵/۰۳/۲۳
    1 0
    چند روز پیش به بیمارستان قلب در شیراز مراجعه کردم، تمام پرستاران که نوار قلب میگرفتند خانم بودند... یعنی یک پرستار مرد نیست که خدمات مربوط به آقایان رو اون انجام بده؟ آقایانی که پرستاری خوندند هم زیادند چرا برای بخش آقایان پرستار مرد استخدام نمیشه؟
  • قاسم ۰۷:۵۶ - ۱۳۹۵/۰۳/۲۳
    1 0
    آخ قربون دهنت
  • ۰۸:۰۸ - ۱۳۹۵/۰۳/۲۳
    1 0
    ادم میمونه به شما چی بگه ...
  • ۰۸:۰۹ - ۱۳۹۵/۰۳/۲۳
    0 0
    بیمارستان ها اروپاس
  • میرزامحمدهلندی نژاد ۰۸:۳۵ - ۱۳۹۵/۰۳/۲۳
    1 0
    بابا چرا اینقدر سخت میگیرید ، این همان استفاده ابزاری از زن ، یعنی بهره گیری از ناموس مردم است و... تواین کشور هم بعضی ها بویژه برخی مسئولین نسبت به غریبه ، اعم از سیاسی ، فرهنگی و... به بیماری خطر ناک دیاثت مبتلاشده اند . البته شاید خود تمرین میدهند که در آینده جهت زندگی در اروپا آماده شوند .
  • مهدی ۰۸:۴۰ - ۱۳۹۵/۰۳/۲۳
    1 0
    قائم مقام نظام پرستاری که تا حالا از این موضوع خبر نداشته اولین کسی هست که باید باهاش برخورد بشه
  • ۰۸:۴۴ - ۱۳۹۵/۰۳/۲۳
    1 0
    احسنت
  • ۰۸:۵۱ - ۱۳۹۵/۰۳/۲۳
    1 0
    چند روز پیش برای سنگ کلیه مراجعه کردیم و کلی عکس و ازمایش و ... بعد که بستری نمودیم گفتند همراه مریض کناری نمی خواهد که مرد همراه مریض ما باشد بعد از چند روز که رفتیم مریض را بیاوریم گفتند پروستات عمل کرده و وقتی اوردیم منزل دیدیم که بابا فقط تیکه برداری شده است. در مانی در کار نبوده علت این موضوع هم مال مدیر پشتیبانی بیمارستان بود که برای خودش کراواتی زده بود و ما فکر می کردیم این جا هتل است یا بیمارستان و مارا نمی گذاشت که از دکتر حال مریض خود را جویا شویم البته این بیمارستان را بیمه تکمیلی معرفی کرده بود. این هم از کار پزشکی این بیمارستانها ؟
  • ۰۸:۵۶ - ۱۳۹۵/۰۳/۲۳
    1 0
    همه چیز فقط اون یک لقمه نون نیست.....
  • حسین سنجری ۰۸:۵۹ - ۱۳۹۵/۰۳/۲۳
    0 0
    بیمارستان ها حق و حقوق عادی پرستاران را نمی دهند چه برسد به حق آرایش . کسب رتبه دوم از نظر مصرف لوازم ارایشی در کشور ما در جهان کنونی نشانگر وضع وخیم فرهنگی - اجتماعی است . ایا آموزش و پرورش هم به دختران دانش اموز حق ارایش پرداخت می کند. اظهارات یک فرد که معلوم نیست با همکاران زن خود مشکل داشته یا نه که نمیتواند مستند چنین اظهاری باشد
  • ۰۹:۰۵ - ۱۳۹۵/۰۳/۲۳
    0 1
    حالا اگر با چادر بودند الان سایت مشرق چقدر به به و چه چه می کرد
  • مصطفی ۰۹:۰۶ - ۱۳۹۵/۰۳/۲۳
    1 0
    در بیمارستان های دولتی هم پرستاران بد پوشش کم نیستند و اگر کسی هم تذکر بدهد گوششان بدهکار نیست .
  • ۰۹:۰۷ - ۱۳۹۵/۰۳/۲۳
    1 0
    من خودمچند سالی خارج از کشور بودم چیزای که ادم اینجا میبینه اونجا نمی بینه در شیراز بیمارستانهای زیادی وجود داره درنقاط خوش آب و هوا واقعا این گفته به عینه مشاهده میکنی وضعیت خیلی بده ارایش بسیار خانمها و بی ادبی انها البته بعضیهاشون اینجورین که اخلاق خیلی بدی هم دارن بی رحمند در مدارس هم که الحمدالله روز به روز بدتر از دیروز پوشش در مدارس دولتی ، شاهد،غیر انتفاعی ، تیزهوشان ، فرهنگیان خیلی افتضاح هست واقعا کسی نیس به داد برسه
  • احمد ۰۹:۰۹ - ۱۳۹۵/۰۳/۲۳
    1 0
    خیلی ها تو بخش خصوصی فقط به سود بیشتر اونم به هر قیمت فکر میکنن هرقدر بخش خصوصی بزرگتر بشه ) البته با روند فعلی) اخلاق و معنویات رو به انحطاط میره
  • غریبه ۰۹:۳۲ - ۱۳۹۵/۰۳/۲۳
    1 0
    خدایی افراط وتفریط در زندگی ما ایرانی ها موج می زنه .شماها که اینجوری راجع به هموطن خودتون نظر می دید تا حالا شده عکس خواهر مادر خودتونو بگیرید و وبعد بهش نگاه کنید .شک نکنید خواهر ومادر همه ماها ارایش کردنو دوست دارند چون اصولا زنها زیبایی رو دوست دارند .وزنهای ایرانی فکر می کنند که لوازم ارایشی باعث زیبایی است .ولی خدایی از هر 100ایرانی 2تایش هم نمی دونه که لوازم ارایشی از چی درست میشه پس ما باید به دنبال ریشه های فرهنگ مصرف گرایی خودمان بگردیم نه به هم نوع خودمون توهین کنیم .پس بیایید اگر ماها به قول معروف گفتنی اصلاح گر هستیم اول از خودمون شروع کنیم
  • اکبری ۰۹:۳۳ - ۱۳۹۵/۰۳/۲۳
    1 0
    البته وقتی که پسربچه ها با ذغال سبیل می کشیدند که شکل مردها بشوند نه حالا که مجری تلویزون هم زیر ابرو برداشته
  • الف ۰۹:۳۵ - ۱۳۹۵/۰۳/۲۳
    1 0
    اتفاقا خیلی از این کارها از شکم سیری و بی دردی است .
  • سید مرتضی وکیلی ۰۹:۵۳ - ۱۳۹۵/۰۳/۲۳
    1 0
    بسم الله الرحمن الرحیم اینکه عوامل نفوذ و درس خوانده های خود فروحته انگلستان و دنیای بعضی از افراد بی هویت در یک بیمارستان و یا یک وزارتخانه ، تولیدی و بازرگانی دست به چنین کاری بزنند چیز عجیب و دور از انتظاری نیست . درد آنجاست که اگر مسولیت مجلس ، رئیس جمهور و وزرای محترم را یاد آور بشویم کل صورت مسئله پاک می شود و با یک جمله مقاله شما غیر قابل انتشار می شود . سوال اینجاست که چرا مجلس محترم بصورت واضح و آشکار چهار چوب ها حدود این گونه موارد را در ارتباط با حفظ هنجارهای اجتماعی ، نظام مقدس جمهوری اسلامی ، جلو گیری از هجوم فرهنگ غیر اسلامی اقدامی نمی کند و قانونی محکم و در سه فوریت به تصویب نمی رساند که دیگر شاهد این وضعیت نباشیم ؟ این مطلبی که در ارتباط با آرایش خانم ها مطرح شده تازگی ندارد. در ده هفتاد شمسی در بیمارستانی در تهران پارس ، قانون برای استخدام و ماندگاری در آن بیمارستان برای خانم ها زدن رژ لب قرمز از خدمه تا دکتر های خانم و برای آقایان لباس هایی که از دور نشان می داد که شما کراوات دارید . تولیدی هایی که بر روی کیف ، کفش و ... پرچم های انگلیس و کشور های مشترک المنافع آن و بعضی از کشور های اروپایی را چاپ می کنند و در بازار ایران اسلامی رواج می دهند . حدودا بعد از دویست سال عکس های ناصرالدین شاه قاجار ، آن شاه فاسد و ظالم بر روی قلیان ها و استکانها چاپ می شود . شاهی که یکی از برادران روچیلد ویک یهودی متعصب در انگلستان پذیرای او بود . هم اکنون لباسهایی با نشان ستاره داود ، زنهای نیمه برهنه و در جامعه رواج دارد . در هر اداره ای قوانین خاص خود آن اداره به اسم نیازهای داخلی و تخصصی در شورای معاونین و مدیران به تصویب می رسد که مقایر با خیلی از نیازها و هنجارهای اسلامی ما می باشد. تازمانی که قوانین ما در این حد باشد که اگر کسی فلان تخلف را کرد بیست هزارو بیست و شش ریال و پنج شاهی باید جریمه شود !؟ باید منتظر این امور نیز باشیم . اگر واقعا مسولین ما احساس مسولیت می کنند و منافع خود را در این هرج و مرج فرهنگی نمی بینند و برایشان مهم هست که حد اقل به دیاثت سیاسی و فرهنگی و... متهم نشوند باید یک حرکت سریع و انقلابی انجام دهند و مانند .... تقصیر را به گردن هم نیندازند .
  • غریبه ۰۹:۵۴ - ۱۳۹۵/۰۳/۲۳
    0 0
    خدایی افراط وتفریط در زندگی ما ایرانی ها موج می زنه .شماها که اینجوری راجع به هموطن خودتون نظر می دید تا حالا شده عکس خواهر مادر خودتونو بگیرید و وبعد بهش نگاه کنید .شک نکنید خواهر ومادر همه ماها ارایش کردنو دوست دارند چون اصولا زنها زیبایی رو دوست دارند .وزنهای ایرانی فکر می کنند که لوازم ارایشی باعث زیبایی است .ولی خدایی از هر 100ایرانی 2تایش هم نمی دونه که لوازم ارایشی از چی درست میشه پس ما باید به دنبال ریشه های فرهنگ مصرف گرایی خودمان بگردیم نه به هم نوع خودمون توهین کنیم .پس بیایید اگر ماها به قول معروف گفتنی اصلاح گر هستیم اول از خودمون شروع کنیم
  • سید جواد ۰۹:۵۵ - ۱۳۹۵/۰۳/۲۳
    1 0
    یعنی یک لقمه نون تو رو بدن، بعد همه کاری بکنند، عیبی نداره؟
  • بزرگمهر ۰۹:۵۷ - ۱۳۹۵/۰۳/۲۳
    0 1
    انواع فسادازدرودیوارکشورمی باره اون وقت رفتید سراغ ارایش زنهابه فسادهای بزرگتر برسید
  • معلم ۰۹:۵۹ - ۱۳۹۵/۰۳/۲۳
    1 0
    استغفرالله مگر زن مسلمانی حاضر است ظاهرش را به نمایش بگذارد تا کار داشته باشد مگر به رازق بودن خدا ایمان ندارد؟
  • ۱۰:۱۱ - ۱۳۹۵/۰۳/۲۳
    1 0
    اگر همین مسائل اجتماعی و اخلاقی درست بشه همون یه لقمه نون هم درست و راحت تر بدست می یاد
  • ۱۰:۱۷ - ۱۳۹۵/۰۳/۲۳
    1 0
    دمت گرم حرف دل مارو زدی
  • ۱۰:۵۳ - ۱۳۹۵/۰۳/۲۳
    0 0
    بازم شعار .
  • محمد عاشق پیامبر ۱۱:۰۶ - ۱۳۹۵/۰۳/۲۳
    1 0
    نشون دادی در دو خط هم میشه هم محکم حرف زد، هم حرق حق زد و هم به طور کامل منظور رو رسوند ماشالا
  • ۱۱:۴۱ - ۱۳۹۵/۰۳/۲۳
    1 0
    سایت ارزشی مشرق که به اطلاعات نهانی دسترسی داری من پیشنهاد می کنم به جای پرداختن به این موضوع به ترکیب سهامداران این بیمارستانها نگاه کنید تا ببینید سهامدارن چه کسانی هستن
  • ۱۱:۴۱ - ۱۳۹۵/۰۳/۲۳
    1 0
    به به به کجا داریم میریم
  • ۱۲:۵۲ - ۱۳۹۵/۰۳/۲۳
    1 0
    حراست بیمارستانها و نیروی انتظامی چه می کنند؟
  • ۱۳:۵۳ - ۱۳۹۵/۰۳/۲۳
    0 0
    در زمینه سازمان ها و نهادهای خصوصی هیچکس قادر به اعمال نظر نیست. این اختیارات گردانندگان این مجموعه هاست. پاسخ شما در نهایت این خواهد بود: "خوب، از خدمات ما استفاده نکنید" نظارت بر این مجموعه های خصوصی، خلاصه میشود در حفظ بهداشت محیط کار و اعمال و اجرای مقررات قانون کار از سوی نهاد های نظارتی دولت یا حکومت؛ بیش از این کاری نمیتونید کنید. هدف این گزارش چه چیزی بوده؟
  • محمد ۱۴:۰۲ - ۱۳۹۵/۰۳/۲۳
    1 0
    اینجا مردم تا سر حد مرگ تمایل به عرضه ی خود دارند !! حالا این "عرضه" را نمایش چهره، متفاوت بودن و چیو چی معنی کن. به شدت رفتارهای ما تقابلی، پرخاشگرانه و بر مبنای لج و لج باری شده است. خدا فقط خودش بخیر کنه!!
  • ۱۴:۰۴ - ۱۳۹۵/۰۳/۲۳
    1 0
    این دهن کجی ها به همه چیز واقعا به خاطر چیه؟
  • مهران ۱۴:۲۴ - ۱۳۹۵/۰۳/۲۳
    0 1
    آخی، بمیرم. چشم میگیم از فردا توی گونی و با بوی پهن برسن خدمتتون. مهم فقط رضایت شماست
  • ۱۵:۱۱ - ۱۳۹۵/۰۳/۲۳
    1 0
    همه جا را قبضه کرده اند
  • امير ۱۵:۳۲ - ۱۳۹۵/۰۳/۲۳
    1 0
    جقدر خوب هست يك مقدار از فرهنك غرب كه نكته هاى مثبت اى دارد ياد بكيريم ،در غرب اكر خانم اى ارايش غليظ مى كند ،شوهر و يا دوست يسر ان خانم سريع مى كويد به ان خانم جرا خود را مثل فاحشه ها درست كردى ،ولى در فرهنك ما مردان خانم ها را هم تشويق مى كنند مستقيم و غيره مستقيم به ارايش غليظ ،جه خوب بود اين خانم ها يرستاران بجاى ارايش ،از انها بخواهيم مثل همكارانشان در غرب كه سه برابر انها كار مى كنند و وظيفه اشان را انجام مى دهند جونكه حقوق در يافت مى كنند ،يس اكر كارشان فكر مى كنند سنكين هست بروند كنار و جاى خود را به ديكران بدهند ،و زياد از حد احترام بى مورد را سعى كنيم از فرهنك مان دور كنيم ،يرستاران در ارويا سواد انها بيشتر از همكاران ايرانى هست و كارهاى كه انها مى كنند يرستاران ايران نه مى كنند و منتظر هستنند كه يكنفر ديكر به اسم خدمه بيمارستان انجام دهد ،
  • ۱۶:۰۶ - ۱۳۹۵/۰۳/۲۳
    2 1
    برای همین تاکید اسلام است که اولا دختر را زود شوهر دهید و بعد هم اینکه کاری کنید که تا امکان دارد زن با مردان نامحرم در تماس نباشد. آری. زن باید جلوه گری کند اما فقط برای شوهرش.
  • ۱۶:۲۶ - ۱۳۹۵/۰۳/۲۳
    1 1
    تو خیلی از مراکز درمانی کشور کمبود پرستار داریم بعد شما دردت آرایش پرستارهاست؟ خاک توسرتون با این دینداری تون
  • ۱۷:۰۱ - ۱۳۹۵/۰۳/۲۳
    1 0
    با همین پولی که برای آرایش به پرستار می دهند می توانند پرستاران بیشتر ولی ساده استخدام کنند.
  • ۱۹:۳۴ - ۱۳۹۵/۰۳/۲۳
    1 0
    دیاثت فرهنگی !!!
  • ۲۱:۰۰ - ۱۳۹۵/۰۳/۲۳
    1 0
    مسابقه خرید شاسی بلند بین پرستار و دکترین البته پرستارها قسطی و دکترها فی المجلس نقد
  • بوسجین ۲۳:۳۴ - ۱۳۹۵/۰۳/۲۳
    1 0
    بابا این دیگر چه نحوه اداره هست ایا مریض ها به خاطر ارایش پرستارانش به بیمارستانی مراجعه می کنند اتفاقا" خود ان ارایش معضلات زیادی را در ارائه خدمت بوجود می اورد این دیگر چه تصمیمی است امروزه در غرب اغلام شده که کروات برخی از الودگی ها را منتقل می کند و به خاطر ان برخی از پزشکان کروات خود را در محیط بیمارستانی باز کرده اند ان موقع در بیمارستان های ما حق ارایش در نظر گرفته می شود چه نظام سلامت مدرنی داریم ومشکل بیماری و درمان حل شده فقط مانده بود ارایش
  • ۰۰:۰۲ - ۱۳۹۵/۰۳/۲۴
    0 0
    بعضی ها مثل مهران فقط مسخره کردن و سفسطه را رعایت میکنند هرچند خودشان هم آرزوی مردن میکنند (آخی بمیرم)
  • ۱۱:۵۰ - ۱۳۹۵/۰۳/۲۴
    1 0
    بهانه کشت باکتری را از اینا بگیرند به همین بهانه چندین روز بیمار را در آی سی یو با دارو می خوابانند و هر شب یک و نیم میلیون تومان می گیرند
  • ۱۳:۰۱ - ۱۳۹۵/۰۳/۲۴
    1 0
    لازم نیست بیمارستان خصوصی تشریف ببرید برید دولتیا مثلا میلاد ببینید چه وضعیست بی حجابی و آرایش بیداد میکنه ایا اونها هم تکلیف به ارایش شده اند ؟
  • ۱۸:۵۵ - ۱۳۹۵/۰۳/۲۴
    0 0
    مشرق بدبخت تحمل حرف حساب نداشتي نظرو رو منتشر نكردي دلم واست سوخت معلومه كه گزارشات هدف داره
  • ۱۲:۰۸ - ۱۳۹۵/۰۳/۲۵
    1 0
    باستحضار می رساند اینگونه بیمارستانها اگر پرستارانش آرایش نکنند می گویند بیماران وضعشان بدتر خواهد شد ویا ارباب رجوع از آوردن بیمار به بیمارستان خودداری می کند و غیره لکن اینگونه تعابیر و حرفها جز مزخرف گویی چیز دیگری نیست و فقط اشاعه ی فرهنگ مبتذل غرب است و اینکه اشاعه ی فرهنگ بی بند وباری و استفاده از آرایش در محیط کار و رواج دادن آن توسط پرسنل بیمارستانها کاری نا معقول و ناپسند آن هم از نظر شرع مقدس می باشد
  • ۱۲:۱۳ - ۱۳۹۵/۰۳/۲۵
    1 0
    ای خاک تمام بیابانهای ایران بر سر رئیس اینگونه از بیمارستانها با پرسنل آن که چنین هستند . جداً یک مشت عقب افتاده و تهی مغز بیشتر نیستند . اینان فکر می کنند که با تمدن و به روز هستند لکن در مسایل شرعی ودینی اینگونه اعمال نهی گردیده و خلاف شرع است .آرایش در محیط کار و در برابر چشم نامحرم گناهی نابخشودنی است و مستوجب عذابی دردناک می باشند .
  • ۱۲:۲۵ - ۱۳۹۵/۰۳/۲۵
    1 0
    به نظر شما علت همه این نابسامانی ها وچالشهای جدید چیست. جز افراط وتفریط. و... که قابل گفتن نیست.
  • ۲۲:۲۰ - ۱۳۹۵/۰۳/۲۵
    0 0
    واقعا حرفت درسته برادر
  • ۲۲:۲۷ - ۱۳۹۵/۰۳/۲۵
    1 0
    خوب انتشار این خبرها چه فایده داره آیا نباید به فکر جلوگیری باشیم ؟دست روی دست گذاشتن وضع رو بدتر میکنه
  • دشمن اسرائیل هلوکاس پرور تروریست جهانی ۲۲:۱۳ - ۱۳۹۵/۰۳/۲۶
    1 0
    نه برادر ریاست و مدیران و دکتر های این گونه بیمارستانها در کلاسها قال شیطان قال ابو سفیان قال معاویه قال یزد قال شمر ابن سعد قال دجال قال اسرائیل قال امریکا قال انگلیس درس خوانده اند و رنگ بوی شیاطین انسان نما را گرفته اند و مدرک تحصیلی گرفته اند
  • ناشناس ۱۹:۲۵ - ۱۳۹۵/۰۴/۰۸
    0 1
    فقط چادر
  • H ۱۹:۱۹ - ۱۳۹۵/۰۴/۱۱
    1 0
    چه ربطی داره؟!! هرچیزی جای خودش را داره.
  • H ۱۹:۲۷ - ۱۳۹۵/۰۴/۱۱
    1 1
    آخه ابله چادری که همچین کثافت کاری هایی نمیکند!
  • یه نفر GB ۱۳:۰۳ - ۱۳۹۹/۰۶/۲۴
    0 0
    حالا درسته آرایش افراطی مصرف گرایی و حتی افراد رو زشت میکنه ولی این کامنتهایی که گذاشتن باورش سخته!

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس