کد خبر 601350
تاریخ انتشار: ۲۰ تیر ۱۳۹۵ - ۱۴:۱۱

مدیر کل درمان تأمین اجتماعی استان تهران گفت: بخش هتلینگ و 4 بیمارستان ورامین، شهریار، معیری و لبافی‌نژاد در هفته دولت مورد بهره‌برداری قرار می‌گیرد.

به گزارش مشرق، محمدتقی خسروانی مقدم، در خصوص برنامه‌های این اداره کل در هفته تأمین اجتماعی، اظهار داشت: در حال حاضر یک سوم درمان کشور را سازمان تأمین اجتماعی بر عهده دارد.
 
وی افزود: 4 بیمارستان ورامین، لبافی‌نژاد، شهید معیری و شهریار در طرح هتلینگ قرار گرفته‌اند که به صورت پایلوت این طرح در این 4 بیمارستان اجرایی می‌شود.
 
مدیر کل درمان تأمین اجتماعی استان تهران ادامه داد: اجرای طرح هتلینگ بیمارستان‌های تأمین اجتماعی در جهت تکریم ارباب رجوع انجام شده است و در این 4 بیمارستان 11 میلیارد تومان برای احداث هتلینگ هزینه شده است.
 
خسروانی مقدم با اشاره به اینکه تمامی بیمارستان‌های ملکی تأمین اجتماعی به هتلینگ مجهز می‌شوند، گفت: بخش هتلینگ 4 بیمارستان نام برده شده در هفته دولت افتتاح می‌شود.
 
وی به خدماتی که اداره کل درمان تأمین اجتماعی در سال 94 به بیمه‌شدگان داده است، اشاره کرد و گفت: بالغ بر 900 میلیارد تومان در درمان مستقیم و 3 هزار میلیارد تومان نیز در درمان غیرمستقیم و اسناد پزشکی هزینه شده است.
 
مدیر کل درمان تأمین اجتماعی استان تهران گفت: در سال جاری 4 هزار میلیارد تومان باید در بخش درمان مستقیم و غیرمستقیم سازمان تأمین اجتماعی هزینه شود.
 
خسروانی مقدم گفت: در بخش دارو در سال 94، 7 میلیارد تومان هزینه شده است و در بخش مصارف پزشکی نیز 65 میلیارد تومان هزینه‌کرد داشته‌ایم.
 
وی گفت: تمامی دستگاه‌های رادیولوژی در مراکز درمانی تأمین اجتماعی ارتقا یافته است و همین طور 6 دستگاه ماموگرافی و 6 سونوگرافی به ارزش ریالی 11 میلیارد تومان خریداری شده است.
 
مدیر کل درمان تأمین اجتماعی استان تهران ادامه داد: در هفته تأمین اجتماعی بیمارستان‌های اسلامشهر و لواسانی که در بعضی از بخش‌ها مورد بازسازی قرار گرفته‌اند، افتتاح می‌شوند.
 
مدیرعامل سازمان نیز روز سه‌شنبه از بیمارستان شهید لواسانی بازدید می‌کند و دستگاه جدید آنژیوگرافی بیمارستان نیز مورد بهره‌برداری قرار می‌گیرد.
 
خسروانی مقدم درباره پرداخت مطالبات داروخانه‌ها،‌ اظهار داشت: تمامی بدهی داروخانه‌ها تا فروردین امسال پرداخت شده است و در این خصوص در کل کشور 2 هزار میلیارد تومان هزینه شده است.
 
وی درباره دیرکرد در پرداخت مطالبات بعضی از داروخانه‌ها و مراکز درمانی طرف قرارداد با سازمان تأمین اجتماعی، گفت: در برخی از مراکز به دلیل اینکه پرونده‌های آنها کامل نیست، مطالبات با تأخیر پرداخت می‌شود.
 
مدیر کل درمان تأمین اجتماعی استان تهران خاطرنشان کرد: اداره کل درمان تأمین اجتماعی 9 هزار کارمند دارد که 70 درصد این پرسنل در بخش درمانی و 30 درصد در بخش غیردرمانی فعالیت می‌کنند. تأمین اجتماعی در استان تهران 11 بیمارستان ملکی و 37 درمانگاه پلی‌کلینیک دارد.
 
خسروانی مقدم افزود: در سال 94، 4 میلیون و 900 هزار ویزیت پزشک عمومی، 4 میلیون مراجعه به پزشکان متخصص داشته‌ایم و 135 هزار نفر بستری و همین‌طور 91 هزار عمل جراحی انجام شده است.
 
وی گفت: هر بیمه شده تأمین اجتماعی با دفترچه درمانی خود می‌تواند به مراکز طرف قرارداد با سازمان تأمین اجتماعی مراجعه کند و در صورت مراجعه به مراکز درمانی دولتی تأمین اجتماعی 90 درصد از هزینه‌های آن بیمه‌‌شده را پرداخت می‌کند.
منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس